Subota, 10 veljače, 2024

Pogreške u mršavljenju koje mogu otežati vaš put do cilja- kako ih izbjeći?

Nutricionisti se slažu da je prva greška koju većina radi prilikom mršavljenja želja u što kraće vrijeme izgubiti što više kila

Svatko je barem jednom pogriješio kada se odlučio da treba smršavjeti. Cijeli proces zahtjeva puno odricanja, a rezultati se neće odmah pokazati. Ako ste tek počeli mršavjeti, ali ne primjećujete nikakve rezultate, ne brinite. Na internetu je teško prepoznati točne informacije kad je u pitanju vježbanje i zdrava prehrana ako niste stručnjak.  Pogreške su uobičajene, ali znaju biti jako frustrirajuće što u konačnici se može odraziti na motivaciju tj. demotivaciju. Kada mijenjate svoje prehrambene navike i navike vježbanja, želite biti sigurni da se to dugoročno isplati. 



Koja je najčešća pogreška kod mršavljenja?

Nutricionisti se slažu da je prva greška koju većina radi, želja da u što kraće vrijeme izgube što više kila. Drastične promjene mogu proizvesti kratkoročne rezultate, ali oni su teško održivi. Kada se to dogodi, kile se obično vrate, a pojedinac se osjeća poraženo.

Brzo mršavljenje za posljedicu također ima gubitak mišićne mase zajedno sa masnoćom. To dovodi do smanjenja stopa metabolizma jer mišići najviše koriste glukozu i održavaju metabolizam. Alternativa vam može biti da počnete s malim kalorijskim deficitom od oko 500 kalorija dnevno. 

Greške u mršavljenju koje bi bilo poželjno izbjeći

1) Fokusiranje na količinu, a ne na kvalitetu

Da biste smršavjeli potrebno je biti u kalorijskom deficitu, ali previše se ljudi fokusira na smanjenje kalorija umjesto na povećanje kvalitetnih namirnica u njihovom obroku. Svatko od nas drukčije sagorijeva kalorije koje unosi. Postoje više čimbenika koji utječu na to. Vrsta hrane koju jedete, vrsta organizama koja su u vašim crijevima i brzina metabolizma sve utječe na to koliko ćete sagorjeti kalorija. 

Važno je u svoje obroku ukomponirati hranu bogatu hranjivim tvarima koja će vam dati i više energije i pridonijeti poboljšanju zdravlja vašim crijeva. 

2) Pratite dijete koje obećavaju brz gubitak kilograma

“Hir” dijete poznate su kao brze dijete, a nazivaju se tako s razlogom. Obećavaju vidljive rezultate u kratko vrijeme te se promoviraju kao vrlo lake. Ljude koji prakticiraju takve dijete uvjerava se da moraju smanjiti unos kalorija na vrlo niske razine kako bi postigli željeni efekt. 

3) Odbacujete cijelu skupinu hrane

U posljednje vrijeme postale su popularne razne dijete kao na primjer keto dijeta. Keto dijeta potiče ljude da u organizam unose vrlo nizak udio ugljikohidrata i visok udio masti. Upravo su ugljikohidrati glavni tjelesni izvor energije za naš organizam, pa kad vježbamo najprije sagorijevamo ugljikohirate pa onda masti. Također postoji malo dokaza koji potvrđuju da će izbacivanje neke skupine namirnica vam pomoći u bržem mršavljenju, pod uvjetom da imate deficit. 

4) Ne unosite dovoljno proteina u organizam

Proteini su jedni od najvažnijih građevnih struktura u našem tijelu koji pomažu u održavanju, rastu i obnavljanju mišića. Oni su jedni od najzasitnijih makronutrijenata što znači da nakon konzumacije proteina ćete se dulje osjećati zasitnima. Da biste povećali unos proteina u organizam, potrebno je jesti losos, skušu, jaja, piletinu i malo janjetine i govedine. Ukoliko ste vegetarijanac ili vegan, konzumirajte više mahunarka, leću ili tofu.

5) Ne jedete dovoljno vlakana

Mnogi ne unose dovoljno vlakna koja su bitna za pravilan rad crijeva. Vlakna su izvor goriva za mikrobe koji se nalaze u crijevima, a usko su povezani sa čovjekovim zdravljem i tjelesnom težinom. Baš kao i proteini, istraživanja su pokazala da su vlakna zasitna hranjiva tvar koja će vam pomoći da duže ostanete siti. Unos vlakana možete povećati tako da jedete raznobojno voće i povrće uz dnevnu dozu fermetirane hrane kao što je kiseli kupus. 

6) Nemate stabilnu razinu inzulina

Inzulin je hormon koji se proizvodi kada u krvi imate povećanu razinu šećera nakon jela ili kada ste pod stresom. Služi tome da šalje informacije tijelu da skladišti masnoću i blokira sagorijevanje masti. Kada imamo visoki udio inzulina, on dovodi do nekontorliranog debljanja. Kako starimo tako osjetljivost na inzulin pada, pa je još bitnije paziti na količinu šećera koju unosimo u krv. 

7) Svoj napredak gledate na vagi

Kada se odlučite da želite smršaviti često očekujete da se rezultati odmah vide u obliku brojke na vagi. Možda vaša vaga nije točna, a to nije ni najkorisnija informacija. Napredak nije linearan, nego ima uspone i padove koji su sastavni dio cijelog procesa. Umjesto da se fokusirate na broj koji vam vaga pokazuje, mjerite opseg struka, veličinu odjeće ili razne druge fizičke aktivnosti. 

8) Previše vježbate

Ako ste ikada pokušali smršaviti na zdrav način, onda ste svijesni da je vježbanje vrlo bitan dio cijelog procesa. Međutim, većina ljudi tu napravi porešku jer počnu previše vježbati. Mnogi žive u zabludi i misle da će vježbanjem sagorijeti više kalorija, što će im pomoći da smršave. Ukoliko prečesto vježbate povećavaju vam se hormoni gladi, čineći vas pretjerano gladnima. Tada ćete se dovesti u situaciju da jedete iz svog deficita. Također, s vremenom vam se mogu razviti problemi sa zglobovima i mišićima od pretjeranog vježbanja. 

9) Ne radite dovoljno vježba snage

Treninzi snage ili otpora savršeni su za poticanje rasta mišića i povećanje brzine metabolizma. Što vam je veći napor, to je vježba korisnija za rast mišića i ubrzanje metabolizma. Ali i u ovom vježbanju možete pretjerati. Ukoliko vam je fokus na vježbama snage, bitno je da si rasporedite dizanje utega na primjer, i da se posavjetujete sa vašim liječnikom ako imate ikakvih problema. 

10) Zanemarujete san i stres

Opće je poznato da je san vrlo bitan da bismo normalno funkcionirali. Stres je još jedan bitan faktor. Ljudi koji su krenuli mršaviti često im spavanje i smanjenje razine stresa nije prioritet. Upravo su san i manje stresa, uz tjelovježbu i pravilnu prehranu, najbitniji čimbenici za uspješno mršavljenje. Ako ste pod velikom količinom stresa, on može povećati i količinu hormona kortizola koji povećava skladištenje masnoće u tijelu i dovodi do problema sa mršavljenjem. Loš san također može utjecati na glad i time se povećava vjerojatnost da ćete konzumirat hranu koja je loše kvalitete. 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime