Subota, 8 siječnja, 2022

13 svakodnevnih navika kojima slabimo vlastiti imunitet!

Čini li vam se kako ste ove godine skloniji prehladama i virozama, u pravu ste. No, osim vremenskih neprilika koje utječu na naše zdravlje postoji i čitav niz naših, svakodnevnih navika kojima dodatno ugrožavamo vlastito zdravlje i slabimo svoj imunološki sustav

S dolaskom jeseni počinje vrijeme izražajnijih alergija, prehlada, raznih viroza… Jednostavno, postoje određena razdoblja u godini kada smo skloniji bolestima i kada teže podnosimo vremenske promjene.

Čini li vam se kako ste ove godine skloniji prehladama i virozama, u pravu ste. No, osim vremenskih neprilika koje utječu na naše zdravlje postoji i čitav niz naših, svakodnevnih navika kojima dodatno ugrožavamo vlastito zdravlje i slabimo svoj imunološki sustav. 

Kako možemo pozitivno utjecati na vlastiti imunitet?

Donosimo pregled negativnih faktora na koje biste trebali obratiti pozornost kako biste pozitivno utjecali na vlastito zdravlje:

1/ Usamljenost 
Usamljenost može dovesti do kroničnog stresa, što opet dovodi do slabljenja imuniteta. Osjećaj usamljenosti može biti ‘zapisan’ čak i u našem DNK, te se očituje na genetskoj razini. U tom slučaju, u organizmu je povećana razina proupalnih gena a manaj razina gena koji su zaduženi za stvaranje antitijela i povećanje imuniteta. 

2/ Nedostatak vitamina D
Dovoljna razina vitamina D u organizmu odličan je faktor za zaštitu od raka. I vitamin D pomaže u suzbijanju prehlade i ostale upale. Niska razina vitamina D u organizmu usko je povezana s povećanom osjetljivošću na infekcije i povećanjem autoimunosti – čime je imunološki sustav zbunjen i počinje napadati tijelo – umjesto da ga štiti. 

Vitamin D – ključan u jačanju imuniteta i borbi protiv koronavirusa!

 

3/ (Ne)pranje ruku
Svima je poznat najčešći savjet čija je svrha prevencija bolesti, a to je: perite ruke! Nepranje ruku izlaže vas svim vrstama bakterija i virusa koji uzrokuju bolesti, od obične prehlade do onih težih i akutnijih. 

4/ (Ne)dovoljno spavanje
San, i to kvalitetan, pomaže nam da se oporavimo i napunimo energijom za bilo koje aktivnosti. Samo jedan od benefita jest stjecanje imuniteta. 

Kako ojačati tijelo u borbi protiv infekcija?

5/ Stalni stres
Kroničan stres oslabljuje organizam i imunološki sustav. Pod stresom, mozak povećava hormon kortizol koji oštećuje stanice u krvi čija je uloga – borba protiv infekcije. Osobe s kroničnim stresom su sklonije prehladama i drugim bolestima. 

6/ Nedovoljno vježbanje
Svima nam je prirodno da se krećemo pa prema tome, sjedilački način života može smanjiti otpornost na razne bolesti. Savjet za sve koji rade uredski posao je da se kreću koliko god mogu te da nakon otprilike 30-ak minuta naprave stanku i malo progibaju tijelo te se prošeću. Prosječno, na tjednoj razini osoba bi trebala vježbati barem 75 minuta, pa proučite naše prijedloge kojima možete utjecati na jačanje imunološkog sustava. 

7/ Previše vježbanja
Previše vježbanja zove se još i sindrom pretreniranosti, što dovodi do iscrpljenosti i istrošenosti tijela. Dugi, česti treninzi bez odmora nisu dobri za postizanje fitness ciljeva, već utječu na slabljenje imunološkog sustava. Osim što se dovodi i do umora, osjećaja iscrpljenosti, manjka snage i slično. 

8/ Previše alkohola
Mamurluk nije jedina opcija koja može dovesti do bolesti. Često konzumiranje alkohola dovodi do toga da se u našem tijelu alkohol, odnosno etanol, pretvara u acetaldehid. A on je jedan od ‘krivaca’ koji uzrokuju rak. U lakšim slučajevima, dovodi do slabljenja imuniteta, no opet i slabiji imunološki sustav može uzrokovati zdravstvene tegobe. 

Stručnjaci: Ovo je 7 mitova o hrani za jačanje imuniteta koji – nisu istiniti

Namirnice koje nas štite

9/ Prevelika konzumacija šećera
Prevelika doza šećera uništava bijele krvne stanice u organizmu, a njihova funkcija je borba protiv infekcije. Šećer možete pronaći i u hrani za koju nikada ne biste pomislili da ga sadrži. 

10/ Prekomjerna tjelesna težina
Pretilost utječe na imunološki sustav. Prekomjerna težina sprječava bijele krvne stanice koje su zadužene za stvaranje antitijela i podržavanje imuniteta. 

11/ Prevelika konzumacija antibiotika
Antibiotike se često koristi za liječenje bakterijskih infekcija, no pripisivani su i za infekcije ili stanja koja nisu uzrokovana bakterijama. Prevelikim i čestim dozama antibiotika smanjuje se imunitet.

12/ Nedovoljna konzumacija vode
Kako starimo, lakše je doći u stanje dehidracije i tako oslabiti imunološki sustav. Korisno je razviti naviku pijenja vode već od samog rođenja, tako da gdje god da jeste – na radnom mjestu, kod kuće, na putu… – imajte bočicu vode pored sebe. Također, voda pomaže u prevenciji debljine, pa se savjetuje prije svakog jela popiti malo vode ili umjesto grickalica uvijek odabrati – čašu vode. 

Vitaminska bomba za bustanje imuniteta i detox: zeleni smoothie

Pročitajte još...

Debljina je uzrok raznih bolesti: Kako mršavljenjem poboljšati imunitet?

Općepoznata je povezanost pretilosti s različitim bolestima kao što su dijabetis, kardiovaskularne bolesti i one lokomotorne, visoki tlak, povišene masnoće, neke vrste karcinoma, apneja i masna jetra. Pandemija koronavirusa, pak, otkrila je da su pretile osobe u najvećem riziku od smrti - stoga je više nego ikad bitno da se riješite viška kilograma!

Juha od kostiju: 7 najukusnijih recepata za tisućljetni eliksir zdravlja

Odlična je za potporu crijevima, a time i imunološkom sustavu, te za smanjenje upala i sprječavanje infekcija. Koštana juha doprinosi i glađoj koži, i sjajnijoj kosi a ujedno olakšava bolove u mišićima. Možete ju i zamrznuti, a kasnije od nje napraviti i puno drugih hranjivih obroka...

Gdje sam, pobogu, stavio ključeve? Ili, hranom protiv ‘moždane magle’

Borite li se i vi s 'rupama' u pamćenju, nedostaje vam koncentracije i ne možete se sjetiti nekih (osnovnih) informacija - suočavate se s 'moždanom maglom'! Otkrijte kako (i koja) hrana može pomoći da poboljšamo koncentraciju, pamćenje i energiju tijela

Dr. sc. Vesna Bosanac: Pravilna prehrana postaje ključ sportskih rezultata

Poznata nutricionistica i autorica knjige 'Prehrana mladih sportaša' otkrila nam je sve o važnosti pravilne prehrane u sportu, utjecaju koji namirnice mogu imati na izvedbu, kao i razne jelovnike koje mogu koristiti mladi sportaši, ali i svi mi

Povezano

Svježi početak godine: Vrijeme je za detox tijela uz hladno prešane sokove od voća i povrća!

Idealan broj dana za konzumaciju sokova su tri, a nakon njih ćete osjetiti razne dobrobiti. Imati ćete više energije, čvrst san, blistavu kožu, nećete više žudjeti za šećerom...

Zdrava crijeva su više od pola zdravlja: Donosimo 6 načina za održavanje crijeva zdravima

Kako bi vam siječanj prošao u veselju i zabavi, a ne bolu, vrijedi naučiti male stvari koje održavaju ravnotežu crijeva

Hit namirnice za detoksikaciju: imate ‘legitimno pravo’ jesti čak i češnjak!

'Sprijateljite' se s namirnicama koje potiču čišćenje organizma od toksina i drugih štetnih tvari i olakšajte si donošenje (novogodišnje) odluke o skidanju viška kilograma. Bit ćete uspješniji u naumu, bolje se osjećati, a kada svemu dodate redoviti trening i zdravi jelovnik - gdje će vam biti kraj?

Nakon prejedanja: 8 provjereno najboljih dijeta za mršavljenje i 4 koje trebate izbjegavati

Najvažnije što morate učiniti prije usvajanja novog načina prehrane jest postaviti sebi sljedeća pitanja: Je li održiva? Zabranjuje li određenu hranu, uključujući vašu omiljenu? Možete li ostati na ovoj dijeti dok se družite s prijateljima ili idete u restorane?

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime