Nedjelja, 26 rujna, 2021

Dobra vijest: Ljubitelji kave imaju manji rizik od kroničnih bolesti jetre

Ispijanje bilo koje vrste kave povezano je sa smanjenim rizikom od obolijevanja i umiranja od kronične bolesti jetre, u usporedbi s nekonzumiranjem kave. A najveća korist, tvrde stručnjaci, dobiva se ispijanjem tri do četiri šalice kave dnevno!

Istraživači sa sveučilišta u Southamptonu i Edinburghu u Ujedinjenoj Kraljevini otkrili su kako je ispijanje bilo koje vrste kave povezano sa smanjenim rizikom od obolijevanja i umiranja od kronične bolesti jetre, u usporedbi s nekonzumiranjem kave.

Osim toga, zaključili su kako se najveća korist iz kave dobiva ispijanjem tri do četiri šalice kave dnevno. 

Istraživanje je trajalo čak 11 godina

Autori su proučili podatke istraživačkog resursa UK Biobank koji se odnose na 495.585 sudionika istraživanja koji konzumiraju kavu, a praćeni su tijekom gotovo 11 godina kako bi se vidjelo tko je od njih obolio od kronične bolesti jetre i povezanih oštećenja jetre.
“Kava je dostupna brojnim ljudima, a koristi koje smo vidjeli tijekom istraživanja ukazuju na to da bi se potencijalno mogla koristiti u preventivnom liječenju kronične bolesti jetre. To bi moglo biti posebno važno za zemlje s nižim prihodima i lošijom zdravstvenom zaštitom, a u kojima postoji veliki broj slučajeva kronične bolesti jetre“, istaknuo je dr. Oliver Kennedy, vodeći autor istraživanja.
Od sudionika koji su bili uključeni u istraživanje, njih 78 posto konzumiralo je mljevenu ili instant-kavu s kofeinom ili bez njega, dok njih 22 posto nije pilo nikakvu kavu. Za trajanja istraživanja, zabilježeno je 3.600 slučajeva kronične bolesti jetre, uključujući i 301 smrt. Nadalje, zabilježeno je 5.439 slučajeva kronične bolesti jetre ili steatoze (masna jetra), kao i 184 slučaja hepatocelularnog karcinoma, što je vrsta raka jetre. 

Najveća korist zabilježena je u skupini koja je pila mljevenu kavu

U usporedbi s onima koji ne piju kavu, kod kavopija je zabilježen 21 posto niži rizik od kronične bolesti jetre, 20 posto niži rizik od kronično bolesne ili masne jetre, te 49 posto niži rizik od smrti uzrokovane kroničnom bolesti jetre.
Najveća korist zabilježena je u skupini koja je pila mljevenu kavu, koja sadrži visoke razine sastojaka kaveola i kafestola. Za njih se zna da djeluju protiv kronične bolesti jetre kod životinja. 
Instant-kava, koja ima niske razine kaveola i kafestola, također je povezana sa smanjenim rizikom od kronične bolesti jetre. Iako je smanjenje rizika manje nego u slučaju mljevene kave, istraživanje pokazuje kako povoljno djeluju ostali sastojci instant-kave ili potencijalno kombinacija sastojaka. 

Pročitajte još...

‘Šuma na kofeinu’: Talog od prerade kave pomaže šumama da brže – rastu

Istraživači u Kostariki trestirali su napuštena zemljišta obrasla divljim travama i 'oplodila' ih talozima pulpe kave. Nakon dvije godine, na parceli s kavom drveće je u prosjeku bilo četiri puta više, uzorci tla bogatiji hranjivim tvarima, a invazivne trave su nestale...

Savjet nutricionista: Što je proteinska kava i je li (doista) zdrava?

Uz stalno zanimanje za proteine, bilo što od proteina, uključujući kavu, može zvučati kao dobra opcija za naše zdravlje. Je li to baš tako otkriva nutricionistica i predlaže najzdravije načine da se kava i proteini ugrade u našu jutarnju rutinu

5  brzih i zdravih ideja za doručak – u 5 minuta!

Ne budite lijeni, ne preskačite doručak i izbjegavajte pekare u širokom luku (pa ćete se poslije pitati od kuda vam višak kilograma i loša zdravstvena slika)!  

Matcha: recepti za popularniju i zdraviju alternativu jutarnjoj kavi

Fini prah zelenog čaja koristi se u receptima za pripremu čajeva, lattea, smoothieja, pa čak i sladoleda. A sve više je onih koji umjesto jutarnje kave biraju matchu - jer sa svojim antioksidansima pruža energiju i vitalnost i do 6 sati, upola više nego - kofein!

Povezano

Meditacija ili spavanje: Što je zdravije i bolje za naše zdravlje?

Da je meditacija lakša u odnosu na spavanje, više bi ljudi posezalo za ovom aktivnošću. Pa ipak, donosimo odgovore kako meditacija ima više koristi od spavanja

Kako spojiti hranu i sreću, a da ne utječu na naše debljanje?

Od uloge ugljikohidrata do dodataka prehrane koje vrijedi uzeti, donosimo pregled namirnica koje nam mogu pomoći da se osjećamo sretni - a da nemaju štetnih posljedica po našu figuru!

5 recepata koji vam mogu pomoći u jačanju imunološkog sustava

Vrijeme je promjenjivo, a broj zaraženih koronavirusom raste iz dana u dan. Kako bi osnažili svoj imunološki sustav, zavirite u kuhinjske kabinete i ojačajte svoj imunološki sustav uz pomoć hrane

Trebamo li tek kupljenju odjeću oprati prije nego što je počnemo nositi?

Postavlja se pitanje do koje mjere je potrebno ići kako bismo bili čisti ili zaštićeni (kada je riječ o pandemiji)? Jer, ako ćete dotaknuti rukama kvaku vrata ili slično na javnom mjestu, čemu onda vrijedi oprana odjeća nakon kupnje?

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime