Petak, 20 svibnja, 2022

Kada dijete ne djeluju, pokušajte s vremenski ograničenom prehranom!

Postoji strategija koja bi se mogla pokazati izrazito učinkovitom za svačije dugoročno zdravlje, a pritom nije riječ o brojanju kalorija, rezanju kolača od sira ili nečem tome sličnom

Iako ne postoji jasan konsenzus o tome koliko dijeta može biti učinkovita u održavanju tjelesne težine (neke publikacije sugeriraju da je to čak 95%), nije neobično vidjeti da ljudi pristupaju dijeti s određenim stupnjem beznađa.



No, postoji strategija koja bi se mogla pokazati daleko učinkovitijom za svačije dugoročno zdravlje – a ne radi se o brojanju kalorija, rezanju kolača od sira ili nečem sličnom.

Što je vremenski ograničena prehrana?

Riječ je o vremenski ograničenoj prehrani: ograničavanju razdoblja konzumacije hrane tijekom dana kako bi se ono poklopilo s vašim cirkadijanskim satovima, kao i davanju vremena metabolizmu da se oporavi i stanicama da se obnove.

Tijekom različitih studija, uočeno je niz pozitivnih rezultata kada su ljudi koristili strategiju ograničene prehrane, uključujući smanjenje simptoma povezanih s autoimunim bolestima poput sindroma iritabilnog crijeva i multiple skleroze.

Prim. dr. sc. Jozo Jelčić: Dijete su gotovo potpuno neučinkovite u liječenju debljine!

Gubljenje starih navika o kasnonoćnim zalogajima…

“Ono što vidimo u našoj studiji, kao i nekim drugim studijama koje još traju, jest da kada ljudi usvoje vremenski ograničeno hranjenje u svom redovnom životu – u stvarnom života, a ne u laboratorijskim uvjetima ili u kliničkim ispitivanjima – tada prirodno smanjuju kalorijski unos čak i bez brojanja kalorija”, objašnjava dr. Satchin Panda, profesor na kalifornijskom Salk Institute for Biological Studies i autor niza istraživanja i priručnika o mršavljenju “The Circadian Code: Lose Weight, Supercharge Your Energy, and Transform Your Health from Morning to Midnight”.

Tako, primjerice, pretpostavimo da je vaš cilj prestati jesti oko 18:00, 19:00 ili 20:00 sati. Ako ustrajete u tome, vremenom će nestati nekadašnja navika o kasnim noćnim zalogajima, kasnovečernjoj čaši vina ili pive. Dakle, na taj način radite dvije stvari: smanjujete unos kalorija i poboljšavate kvalitetu prehrane!

Pročitajte još...

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

Sve češći poremećaj: Što glavobolja otkriva o vašem načinu prehrane?

Određena hrana može izazvati jaku, tupu glavobolju. I dok je povremena glavobolja normalna, upozoravajuća je ona koja se javlja često i jačeg intenziteta. Iako je ovo normalna pojava za nekoga tko pati od učestale migrene, takva glavobolja može upozoravati na promjene zdravstvenog stanja

Queen Fit: Zaboravite dijete i brze ciljeve, neka siječanj bude #mjesecdobrihodluka

U suradnji s našim kolumnistima uputit ćemo vas kako pravilno vježbati, čime se motivirati, što i kada jesti, zašto se psihički ne opterećivati s eventualnim neuspjehom… ali ipak pronaći (vlastiti) način da bez forsiranja i 'nabijanja stresa' – ipak dođemo do onoga što si želimo – boljeg zdravlja i raspoloženja, ali i manje kilograma i stresa!

Intermittent fasting: Sve o povremenom postu + najbolje besplatne aplikacije

Što je povremeni post, koje su njegove prednosti, koliko treba trajati da bi bio učinkovit i koje su besplatne aplikacije koje će vam pomoći da ustrajete u 'intermittent fastingu'… Saznajte sve što ste željeli znati o režimu prehrane koji je osvojio svijet!

Povezano

Svi u prirodu: Svježi zrak utječe na naše fizičko zdravlje puno više nego što mislimo

Osim što se svatko se osjeća zdravije nakon šetnje šumom, dana provedenog na plaži ili osvježavajuće šetnje susjedstvom nakon večere, sada su i istraživanja pokazala da svježi zrak ima značajne učinke na vaše zdravlje

Mračna strana proljeća: Kako se nositi s alergijama?

Lijepo vrijeme i dulji dani nisu svakome pojam ugode i bezbrižnosti, pa tako sezonski alergičari jako dobro poznaju i mračnu stranu proljeća. Donosimo nekoliko načina na koje možete usporiti alergiju, umjesto da ona uspori vas

Znate li da 1 od 100 osoba boluje od celijakije? Evo kako se boriti protiv tihe bolesti!

Celijakija se može očitovati raznolikim simptomima, a oboljela osoba može biti i potpuno bez simptoma. Jedini lijek je stroga i doživotna bezglutenska dijeta

Detoksikacijske kupke: spas od prehlada, anksioznosti, suhe kože, stresa…

Od smirivanja uma do ublažavanja upala, poboljšanja simptoma prehlade i gripe do smirivanja nadražene kože, evo kako uz pomoć pjenastih kupki (u koje možemo dodati i poneki 'tajni' sastojak) možemo ublažiti ili prevenirati brojne zdravstvene tegobe...

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime