Subota, 16 listopada, 2021

Sve češći poremećaj: Što glavobolja otkriva o vašem načinu prehrane?

Određena hrana može izazvati jaku, tupu glavobolju. I dok je povremena glavobolja normalna, upozoravajuća je ona koja se javlja često i jačeg intenziteta. Iako je ovo normalna pojava za nekoga tko pati od učestale migrene, takva glavobolja može ukazivati na promjene zdravstvenog stanja

U nekim slučajevima jake glavobolje mogu biti znak neuroloških i kroničnih zdravstvenih problema, a nerijetko su i simptomi emocionalnog stresa ili stresa iz okoline. Na glavobolju utječu razni faktori – od mirisa prostora u kojem se boravi do hrane koja se konzumira. Nevjerojatno je kako vrsta namirnica može biti jedan od najvećih uzročnika glavobolje.

Uz migrene, alergijske nuspojave te reakciju na kemikalije i mirise, najčešći uzročnik glavobolje je hrana koju konzumiramo. ”Velika pažnja posvećuje se hrani kao uzročniku glavobolje. Naime, za razliku od drugih uzročnika, nad hranom koju jedemo imamo potpunu kontrolu”, kaže dr. Michael Teixido, suosnivač i potpredsjednik Udruge za poremećaj migrene. On, kao otorinolaringolog uz subspecijalizaciju iz neurologije, tvrdi da se uzročnici glavobolja iz hrane dijele u dvije skupine: složeni kemijski nusprodukti starenja i fermentacije hrane te hrana s kemikalijama sličnim neurotransmiterima koje koristi naš mozak.

glavobolja i prehrana
Namirnice s visokim udjelom šećera i prerađena hrana najvjerojatnije će utjecati na glavobolju

Nusproizvodi starenja hrane nalaze se u fermentiranim, odležanim proizvodima (ili proizvodima koji sadrže kvasac) poput crnog vina, zrelih sireva, svježeg kruha, craft piva i jogurta. S druge strane, hrana s kemikalijama sličnim našim neurotransmiterima koji mogu pogoršati migrenu su kava, čokolada i nitrati koji se koriste kao konzervansi u mnogim pakiranim namirnicama. U osnovi to znači da će namirnice s visokim udjelom šećera i prerađena hrana najvjerojatnije utjecati na glavobolju. Ipak, ako ste navikli jesti takvu hranu i odjednom ju odlučite izbaciti, to također može prouzročiti glavobolju.

Magnezij za ublažavanje glavobolja

Ako patite od kronične glavobolje, savjetuje se prehrambeno testiranje kako bi se utvrdilo je li određena hrana uzročnik ili nije. Ne postignu li se u roku nekoliko tjedana nakon izbacivanja takve hrane dobri rezultati, može se isprobati dijeta koja podrazumijeva izbacivanje svih potencijalnih uzročnika. No, iskustva pokazuju kako pacijenti koji pokušavaju poštivati 100% propisanu dijetu, stvaraju stres sebi i svojim obiteljima. Stoga ovo može biti i kontraproduktivno jer stres zajamčeno pogoršava simptome migrene.

Što se tiče glavobolja povezanih s prehranom, izbacivanje hrane koja ju uzrokuje prvi je korak. Promjena neće biti trenutna i glavobolja se može pojačati. U početku je u redu koristiti tablete protiv bolova ili prirodne lijekove, poput aromaterapije ili čaja od kamilice. Miris jasmina također može djelovati na ublažavanje stresa i boli. Jedan od najučinkovitijih prirodnih načina za obranu od glavobolje jest i svakodnevna konzumacija magnezija. Oboljeli od migrene često imaju nisku razinu magnezija u organizmu što se ne vidi uvijek na rutinskim pretragama krvi.

glavobolja i prehrana
Uobičajena glavobolja je manje jaka, uzrokuje je vanjski stimulans ili stresor i kraća je. Sve izvan tih parametara je drugačija klasifikacija migrene koju bi trebao liječiti vaš liječnik

“Uzimanje 500 miligrama magnezija dva puta dnevno nekima može biti od velike pomoći, ako nemate ozbiljnih problema s bubrezima”, savjetuje dr. Texeido. Migrene može ublažiti i uzimanje koenzim-Q10, koji prema nekim istraživanjima smanjuje glavobolju za čak 50%, i vitamina B12 kojeg se preporučuje uzimati 400 miligrama svaki dan. Ponovno, rezultati neće biti trenutni. Ništa od navedenog nije učinkovito u vrijeme glavobolje i može potrajati tjednima dok se ne smanji glavobolja ili njezina učestalost.

Savjetujte se s liječnikom

Ako razmišljate o uvođenju suplemenata u svoju prehranu, posavjetujte se sa svojim liječnikom ili ljekarnikom. Posjet liječniku također je koristan ako pokušavate s novom dijetom koja isključuje uzročnike migrene, primijetite li učestalo pojavljivanje glavobolje ili smetnje s vidom. Uobičajena glavobolja je manje jaka, uzrokuje je vanjski stimulans ili stresor i kraća je. Sve izvan tih parametara je drugačija klasifikacija migrene koju bi trebao liječiti vaš liječnik.

 

Fotografije: Pexels, Unsplash

Pročitajte još...

Da, i to postoji: 4 znaka da biste mogli biti alergični na šećer

Sve je više ljudi koji intolerantni na šećer, a postoji i mali broj onih koji su alergični. Koja je razlika između simptoma jednog i drugog, kako prevenirati i ublažiti simptome te koje sve šećere treba(mo) izbjegavati...

ZA NAJBOLJI ŽIVOT: Što liječnici žele da žene iznad 40-te znaju?

Žene iznad 40-te često imaju mnogo obaveza koje obuhvaćaju još uvijek malu djecu, starije roditelje, poslovne obveze, ali i one kućne, pa je kod njih upravljanje stresom ključno za zadovoljstvo u životu

Je li gazirana voda ipak štetna za naše zdravlje?

Možda ste čuli kako gazirana voda nije zdrava jer vam a) uništava zube, b) šteti probavi i c) loša je za kosti. No je li tome uistinu ili su to samo predrasude, otkrivamo u nastavku!

10 stvari koje trebate znati o PMS-u

Većina žena pati od neke vrste PMS-a, a iako je jasno da je određeni stupanj hormonskog poremećaja normalan, nekima život čini prilično neugodnim. Dakle, što možete učiniti za smanjenje neugodnosti i kako upravljati simptomima?

Povezano

Dr. Jeanette Gjurić: Zapadna medicina zanemaruje energetsku komponentu u našem tijelu

Placebo efekt je dokazan, ali nam možda govori i o jednoj drugoj stvarnosti koju mi u zapadnim kulturama zanemarujemo. Ja čak ne bih rekla duhovna komponenta, prije svega energetska, ističe dr. Gjurić

Aaaapćiha – zašto kašljemo te kako spriječiti i izliječiti kašalj?

Svatko od nas iskusi kašalj s vremena na vrijeme, no važno je znati razlikovati bezopasni kašalj od onog koji bi mogao upućivati na ozbiljnije zdravstvene probleme

Ono smo što jedemo: Ove namirnice pomažu u posvjetljivanju zuba

Hrana koju jedemo sadrži enzime koji pomažu u proizvodnji kielina koje su nam potrebne, a koje utječu na naše zube i njihov sjaj. Zanimljivo, zar ne? Stoga, zašto ne odabrati namirnice koje su zdrave, a ujedno nam 'daruju' prirodno sjajnije i bjelije zube

Ako imate problema sa štitnjačom, ovu edukaciju ne smijete propustiti

Želimo educirati i informirati pacijentice o zdravim životnim stilovima koji sprečavaju bolesti štitnjače, debljinu, umor, ističe dr. Meri Bura, organizatorica edukacije 'Holistička prevencija i liječenja bolesti štitnjače u žena'

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime