Nedjelja, 5 prosinca, 2021

Ovi savjeti za mršavljenje su znanstveno provjereni i – potvrđeni!

Pretilost je postala globalna pandemija, i kako to obično biva – u skladu s porastom svjesnosti o zdravstvenom riziku koji nosi višak kilograma – raste i broj ‘teorija’ o načinima kako bi je trebalo rješavati. Kako odavno pretilost nije samo estetski problem nego i krivac za mnoga oboljenja, tako je nužno da su u razne […]

Pretilost je postala globalna pandemija, i kako to obično biva – u skladu s porastom svjesnosti o zdravstvenom riziku koji nosi višak kilograma – raste i broj ‘teorija’ o načinima kako bi je trebalo rješavati.

Kako odavno pretilost nije samo estetski problem nego i krivac za mnoga oboljenja, tako je nužno da su u razne teorije uključe i znanstvena istraživanja. Jer to znači da su takve teorije prošle stručne provjere pa se na kraju možemo s povjerenjem prepustiti onima koje su dobile ‘pozitivnu ocjenu’!

8 provjereno najboljih dijeta za mršavljenje i 4 koje trebate izbjegavati

1/ POPITI POLA LITRE VODE POLA SATA PRIJE OBROKA

Znanstvena istraživanja pokazala su kako su osobe koje su popile pola litra vode pola sata prije obroka konzumirale manje kalorija tijekom obroka. Naime, ta je kontrolna skupina bila 44% uspješnija u mršavljenju od skupine koja nije pila vodu prije obroka. 
Dodatni benefit uz ovaj savjet možemo dobiti ako
vodu zamjenimo mješavinom nezaslađenog biljnog čaja. On ima jače djelovanje zbog ljekovitih svojstava svake biljke – u odnosu na ‘običnu’ vodu.

2/ CRNA KAVA UBRZAVA METABOLIZAM

Crna kava je stimulans koji treba koristiti umjereno jer njezina prekomjerna uporaba izaziva ovisnost i umanjuje učinkovitost mršavljenja. Preporučena doza koju ne bi trebalo preći je u prosjeku od 3 do 5 kava dnevno.
Studije navode kako crna kava može ubrzati metabolizam od 3 do 11% ali se to odnosi samo na kavu. Naime, dodaci poput šećera ili šlaga mogu učinak preokrenuti u suprotnom smjeru i dodati kalorije, odnosno ta kombinaije može malo ubrzati rad metabolizma, ali i povećati energetski unos.

3/ INTERVALNI POST ILI POVREMENO OGRANIČAVANJE VREMENA U KOJEM JEDEMO

Eksperimenti na miševima pokazali su kako povremeno ograničavanja dostupnosti hrane može poništiti učinke povremenog prejedanja. U eksperimentalnim uvjetima dvije skupine miševa dobijale su istu količinu visokokalorične hrane, a razlika je bila u vremenu dostupnosti. Skupina kojoj je hrana stalno bila dostupna se zdebljala i imala sve rizične fatore koje uz debljina obično dolaze (povišeni jetreni enzimi, upale, teškoće pri kretanju, preddijabetisno stanje). Skupina kojoj je hrana bila dostupna samo 8 sati dnevno ostala je vitalna i nije se udebljala.
Ima više različitih načina intervalnog posta, a najpoznatiji su 12/12 ili 8/16 ili 5/2. U prva dva slučaja govorimo o satima u danu u kojima jedemo, dok u trećem o dva dana posta i 5 dana uobičajenog jedenje tijekom jednog tjedna. 
Što god odabrali, jedno je bitno: smršaviti možete samo ako smanjite energetski unos!

4/ DNEVNIK PREHRANE I AKTIVNOSTI

Pametni telefoni su nam svima znatno olakšali vođenje dnevnika prehrane i aktivnosti. Danas doista možete birati između brojnih aplikacija od kojih su mnoge besplatne ili imaju simboličnu cijenu. 
Naime, istraživanja su dokazala kako praćenjem onogo što pojedemo i načina kako smo jeli može dovesti do eliminacije suvišnih kilograma. Naime, tada više vodimo brigu o prehrani, a dodatni plus jest i činjenica da većina uz aplikacije za prehranu uključuje i aplikacije vježbanje. Ono čak ni ne mora biti zahtjevno, dovoljno je redovito šetati i uključiti pedometar da bi na kraju rezultat bio uspješan.

Trčanje i mršavljenje: Teško je, ali i moguće uz kondiciju izgubiti i kilograme

5/ SVJESNO JEDENJE

Ovo nije metoda koja samo isključuje druge distrakcije tijekom obroka nego prehranu podiže na višu razinu. Naime, unaprijed razmišljamo o nutritivnoj vrijednosti namirnica koje ćemo konzumirati i njihovom utjecaju na naš organizam.

Autofagija: koje su vrste posta i kako pomažu mršavljenju?

Tehnike kojima bi se trebali koristiti za svjesno jedenje su sljedeće:  

  • Dok jedete sjedite za stolom – obratite pozornost na namirnice i njihovu teksturu i okus tražeći dobre strane.
  • Izbjegavajte bilo kakva ometanja tjekom jela – kao što su gledanje televizijskog programa, javljanje na mobitel ili rad na laptopu.
  • Jedite polako; uzmite dovoljno vremena za lagano žvakanje i uživanje u aromama. Ovo je neophodno jer mozgu treba dosta vremena za prepoznati kada smo siti. Naime,  produžavanjem vremena obroka smanjuje se mogućnost prejedanja.
  • Birajte namirnice koje su nutritivno vrijednije jer će one osigurati dulje vrijeme sitosti. Najbrže smo gladni nakon – junk fooda.

6/ UPRAVLJANJE RAZINOM STRESA

Stres, posebno ako je stalan, često zna biti glavni faktor debljanja. U ovoj situaciji krucijalno je naučiti prepoznati kada jedemo zbog gladi, a kada to činimo pod utjecajem stresa. Sljedeći korak jest ovladati tehnikama smanjivanja stresa a da to nije povezano sa prekomjernim unosom određenih namirnica (najčešće ugljikohidrata). Dobar napredak je i kada se takve reakcije prorjede te smanji količina namirnica u kojima tražimo ‘utjehu’.

________________________________________________________________________

Boris Močinić, dr. sc. prirodne medicine i savjetnik za mršavljenje u Studiju za njegu tijela Močinić radi kontinurano kao savjetnik za mršavljenje od početka 90-ih godina prošlog stoljeća kombinirajući aurikoloterapiju, fitoterapiju i personalizirane upute o prehrani. Primjenjujući holističke principe u mršavljenju proširio je područje djelovanja na neinvazivne aparativne tretmane za oblikovanje tijela i pomlađivanje što je sintetizirao u doktorskoj disertaciji iz područja prirodne medicine. Strast mu je traganje za novim neinvazivnim i učinkovitim tehnologijama pa je među prvima počeo primjenjivati akustične (udarne) valove za rješavanje celulita i HIFU (fokusirani ultrazvuk visokog intenziteta) za smanjivanje dubinskih uzroka starenja.

Pročitajte još...

Autofagija: koje su vrste posta i kako pomažu mršavljenju?

Autofagija dolazi od grčkih riječi 'auto' i 'phagein', a doslovni prijevod bi bio samojedenje. Zvuči poprilično zastrašujuće ali samo na prvi pogled. Pravo značenje je posve drugačije jer autofagija označava procese u organizmu koji potiču samočišćenje i regeneraciju u  stanicama

Debljina je uzrok raznih bolesti: Kako mršavljenjem poboljšati imunitet?

Općepoznata je povezanost pretilosti s različitim bolestima kao što su dijabetis, kardiovaskularne bolesti i one lokomotorne, visoki tlak, povišene masnoće, neke vrste karcinoma, apneja i masna jetra. Pandemija koronavirusa, pak, otkrila je da su pretile osobe u najvećem riziku od smrti - stoga je više nego ikad bitno da se riješite viška kilograma!

8 provjereno najboljih dijeta za mršavljenje i 4 koje trebate izbjegavati

Najvažnije što morate učiniti prije usvajanja novog načina prehrane jest postaviti sebi sljedeća pitanja: Je li održiva? Zabranjuje li određenu hranu, uključujući vašu omiljenu? Možete li ostati na ovoj dijeti dok se družite s prijateljima ili idete u restorane? Donosimo 8 vrsta prehrane koje je lako održavati i 4 koje trebate zaboraviti

10 namirnica koje fantastično hidratiziraju kožu – iznutra!

Želite li izgubiti višak kilograma ali i pomladiti kožu kvalitetnom prehranom? U svaki obrok uključite ove slasne namirnice - one će vas 'stanjiti', pomoći u probavi i podariti koži zdravi sjaj

Povezano

Zdravlje na prvom mjestu: Postoje li sigurne boje za kosu?

Zaista nije svejedno koje preparate koristimo, s kojim, odnosno kakvim bojama se farbamo. Sve kroz našu kožu postaje brzo dijelom našeg krvotoka, a s ispiranjem, kroz vodu postaje i dio Zemlje u koju onda ulaze sve te štetne supstance

Svjetski dan borbe protiv AIDS-a: Za dobro zdravlje najvažniji je snažan imunološki sustav

Kako bi imunološki sustav funkcinirao možemo mu i sami pomoći usvajanjem svakodnevnih životnih navika koji, znanstveno dokazano, pomažu njegovu pravilnom radu

Oči su ogledalo duše, no znate li kako sačuvati dobar vid?

Oči trebate kontrolirati onoliko često koliko vam to preporuči vaš liječnik ili otići na pregled ako se nešto u vašem vidu promijenilo. Kao što je važno održavati svoje tijelo zdravim, tako je važno održavati i oči zdravima. Donosimo savjete kako što dulje održati dobar vid

9 najboljih načina da zaustavite prehladu prije nego što ona i počne

Od pravilnog pranja ruku do dovoljnog sna, otkrijte provjerene savjete liječnika kako možete izbjeći bolest. Jer, osim koronavirusa, ovo je vrijeme zapravo 'rezervirano' za razne viroze, prehlade i respiratorne bolesti

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime