Utorak, 21 rujna, 2021

Debljina je uzrok raznih bolesti: Kako mršavljenjem poboljšati imunitet?

Općepoznata je povezanost pretilosti s različitim bolestima kao što su dijabetis, kardiovaskularne bolesti i one lokomotorne, visoki tlak, povišene masnoće, neke vrste karcinoma, apneja i masna jetra. Pandemija koronavirusa, pak, otkrila je da su pretile osobe u najvećem riziku od smrti - stoga je više nego ikad bitno da se riješite viška kilograma!

Imunitet je preduvjet dobrog zdravlja, no čini se kako nikad nije bio toliko u fokusu naše pažnje kao tijekom prošle i ove godine. Naime, znanstveno je dokazana direktna veza između općeg zdravstvenog stanja i pretilosti tijekom infekcije Covida 19.

Općepoznata je povezanost pretilosti s različitim bolestima kao što su dijabetis, kardiovaskularne bolesti i one lokomotorne, visoki tlak, povišene masnoće, neke vrste karcinoma, apneja i masna jetra. Najnovija znanstvena istraživanja, provedena na pretilim osobama, pokazala su također kako je kod pretilih osoba toliko oslabljen imunitet da povećava izglede za nastanak raznih infekcija!

Kako smršaviti 0,5 do 1 kg tjedno?

Želimo li smršaviti prije svega moramo smanjiti unos energije koji sadrži hrana i piće, odnosno unijeti manje nego što je našem organizmu potrebno. No, pri tome ne smije nam biti isključivi prioritet smršaviti nego želimo poboljšati i imunitet. Zato ipak ne smijemo biti ni previše restriktivni jer pothranjenost također oslabljuje imunuloški sustav.

Autofagija: koje su vrste posta i kako pomažu mršavljenju?

Idealno je smanjiti između 500 i 1000 kalorija dnevno jer smo na taj način osigurali tjedni gubitak između 0,5 i 1 kg. U tom slučaju smanjivat će se masne nakupine ali ne i muskulatura. Naime, bitno je znati kako je mišićno tkivo nekoliko puta uže i teže od masnog, pa ga moramo očuvati kako ne bi mršavljenjem došlo do drastičnog smanjivanja energetskih potreba.

Za eliminaciju suvišnih kilograma, uz popravljanje općeg stanja organizma, nisu pogodne ni dijete koje isključuju pojedinu vrstu namirnica ili ih minimaliziraju – jer nam u tom slučaju prijeti deficit određenih važnih nutrijenata.

Koje namirnice izbjegavati kada želimo izgubiti višak kilograma?

Kod mršavljenja se često izbacuju iz prehrane ugljikohidrati ali to nije dobar pristup. Naime, treba izbjegavati jednostavne ugljikohidrate ali dobro uravnotežena prehrana mora sadržavati složene ugljikohidrate. Masti kod mršavljenje općenito moramo koristiti štedljivo. Bilo bi dobro smanjiti zasićene masti a posebno one koje se deklariraju kao trans masne kiseline ili hidrogenizirane.

Dobra hidratacija je neizostavni dio uravnotežene prehrane, a tijekom mršavljenja je optimalno ne povećavati energetski unos tekućina. Idealan izbor mogu biti nezaslađeni biljni čajevi čija ljekovita svojstva daju dodatni benefit u odnosu na vodu. Drugi napitci povećavaju energetski unos, a puno je lakše smanjivati ‘tekuće’ kalorije nego konkretne namirnice.

Queen Fit: Zaboravite dijete i brze ciljeve, neka siječanj bude #mjesecdobrihodluka

Povrće i voće su neizostani dio uravnotežene prehrane. Iako je voće nutritivno vrjednije kada trebamo smšaviti povrće će biti više zastupljeno zbog skromnije energetske vrijednosti. I za kraj, ali nikako najmanje važno, su kvalitetni proteini a njih najlakše osiguramo odstranjujući masne dijelove sa mesa a veličinu porcije napravimo sličnu špilu karata. Najbolji izbor su riba, jaja, gljive ili biljni izvori proteina.

Namirnice koje istodobno potiču mršavljenje i poboljšavaju imunitet

1/ Naranče
Ovo voće je vrlo bogato vitaminom C ali i vrlo sočno, pa ako umjesto kolačića pojedemo naranču unijeli smo osjetno manje energije i drastično više korisnih nutrijenata.

2/ Kelj
Kelj je izuzetno bogat vitaminima i antioksidansima. Njegovu nutritivnu vrijednost dodatno možemo povećati ako umjesto zapečenog sa sirom, napravimo kelj s maslinovim uljem i češnjakom. Dobijet ćemo jelo koje je nutritivno vrijednije, a energetski skromnije.

Hit namirnice za detoksikaciju: imate ‘legitimno pravo’ jesti čak i češnjak!

3/ Jogurt
Jogurt je bogat probioticima a oni pomažu boljem radu imunog i probavnog sustava. Ujedno, obiluje i proteinima ako umjesto grickalica uzmemo jogurt. To je nutritivno puno bolji izbor, a proteini će vas dulje držati sitima. 

4/ Češnjak
Češnjak popravlja aromu jelima ali sadrži i puno antioksidansa od kojih je najpoznatiji alicin i njegovo antibakterijsko djelovanje. Kako češnjak ima snažnu aromu ujedno i smanjuje potrebu za uporabom masti pri spravljanju jela.

5/ Kokošja juha
Ako sami spravite juhu dobit ćete toplo jelo koje olakšava probavu, a zbog povrća ima puno vitamina i korisnih nutrijenata. Ako možete uvijek pripremite juhu kod kuće jer je velika nutritivna razlika između pripremljene kod kuće i onih gotovih koje sadrže puno konzervansa i soli.

________________________________________________________________________

Boris Močinić, dr. sc. prirodne medicine i savjetnik za mršavljenje u Studiju za njegu tijela Močinić radi kontinurano kao savjetnik za mršavljenje od početka 90-ih godina prošlog stoljeća kombinirajući aurikoloterapiju, fitoterapiju i personalizirane upute o prehrani. Primjenjujući holističke principe u mršavljenju proširio je područje djelovanja na neinvazivne aparativne tretmane za oblikovanje tijela i pomlađivanje što je sintetizirao u doktorskoj disertaciji iz područja prirodne medicine. Strast mu je traganje za novim neinvazivnim i učinkovitim tehnologijama pa je među prvima počeo primjenjivati akustične (udarne) valove za rješavanje celulita i HIFU (fokusirani ultrazvuk visokog intenziteta) za smanjivanje dubinskih uzroka starenja.

Pročitajte još...

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

8 provjereno najboljih dijeta za mršavljenje i 4 koje trebate izbjegavati

Najvažnije što morate učiniti prije usvajanja novog načina prehrane jest postaviti sebi sljedeća pitanja: Je li održiva? Zabranjuje li određenu hranu, uključujući vašu omiljenu? Možete li ostati na ovoj dijeti dok se družite s prijateljima ili idete u restorane? Donosimo 8 vrsta prehrane koje je lako održavati i 4 koje trebate zaboraviti

Intermittent fasting: Sve o povremenom postu + najbolje besplatne aplikacije

Što je povremeni post, koje su njegove prednosti, koliko treba trajati da bi bio učinkovit i koje su besplatne aplikacije koje će vam pomoći da ustrajete u 'intermittent fastingu'… Saznajte sve što ste željeli znati o režimu prehrane koji je osvojio svijet!

Kako se ne udebljati u najizazovnijem dijelu godine?

Zima je godišnje doba kada se većina nas najviše udeblja, a po svjetskim statitistikama čak 75% od svih neželjenih kilograma 'složi' se od sredine studenog do sredine sječnja. Tko su glavni krivci i kako prevenirati 'skupljanje' viška kilograma?

Povezano

5 recepata koji vam mogu pomoći u jačanju imunološkog sustava

Vrijeme je promjenjivo, a broj zaraženih koronavirusom raste iz dana u dan. Kako bi osnažili svoj imunološki sustav, zavirite u kuhinjske kabinete i ojačajte svoj imunološki sustav uz pomoć hrane

Trebamo li tek kupljenju odjeću oprati prije nego što je počnemo nositi?

Postavlja se pitanje do koje mjere je potrebno ići kako bismo bili čisti ili zaštićeni (kada je riječ o pandemiji)? Jer, ako ćete dotaknuti rukama kvaku vrata ili slično na javnom mjestu, čemu onda vrijedi oprana odjeća nakon kupnje?

Kako masirati mišiće sa (raznim) stvarima koje već imate kod kuće?

Razne profesionalne naprave za samomasažu ili skupa fotelja za masiranje izvrsne su opcije - no, postoje i jeftinije varijante koje su ekonomičnije i dostupnije širim masama. Primjerice, ponekad je dovoljna i teniska loptica 😉

O ovome nismo razmišljali: Gadljiv razlog zašto ne trebamo spavati – goli?

Postoji nekoliko malih studija u kojima su objavljeni rezultati da spavanje bez odjeće korisno zbog bržeg uspavljivanja, manje stresa, zdravije kože i bolje kvalitete sna. Ali jednu su bitnu stvar očite zanemarile...

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime