adidas ponovno postavlja nove standarde u svijetu sporta spajajući modernu umjetnost i sport. Za ovogodišnje Europsko prvenstvo, omiljeni sportski i lifestyle brend je angažirao dva vodeća europska dizajnerska studija, Gonzalez Haase AAS i Sabine Marcelis, da kreiraju postolja za službenu loptu. Natjecanje počinje danas u Njemačkoj i traje do 14. srpnja.
Prva nogometna lopta kakvu poznajemo danas stvorena je 1855. godine kada je Charles Goodyear koristio vulkaniziranu gumu, postavljajući temelje moderne lopte. Tijekom 1870-ih godina, oblik lopte je standardiziran u današnji sferni oblik, a masovna proizvodnja započela je krajem 19. stoljeća. Legendarna adidas Telstar lopta iz 1970. s ikoničnim crno-bijelim dizajnom dalje je unaprijedila nogometnu igru. Sada, na UEFA EURO 2024™, nova službena lopta adidas FUSSBALLLIEBE, što znači ‘ljubav prema nogometu’, nastavlja tu tradiciju, spajajući inovaciju s bogatom poviješću nogometa.
Kampanja koja promiče europsko jedinstvo kroz umjetnost i sport
Turniri poput UEFA EURO 2024™ ključni su za jačanje veza između igrača i gledatelja različitih kultura i nacija kroz uzajamnu ljubav i poštovanje prema nogometu. FUSSBALLLIEBE, simbol strasti, jedinstva i odanosti, transcendirajući granice i kulture, slavi europsko jedinstvo u raznolikosti. Ova nova službena lopta, postavljena na umjetničko postolje koje simbolizira zajedništvo i jednakost, naglašava važnost ovih principa na UEFA EURO 2024™. To je pozornica koja ističe da, unatoč različitim izrazima, svi možemo biti dio iste igre.
Adidasov koncept usko se povezuje s dosadašnjim radom multidisciplinarnih umjetnika poput studija Gonzalez Haase AAS iz Berlina i nizozemske dizajnerice Sabine Marcelis. Zbog njihovog izuzetnog doprinosa u razumijevanju materijalnosti, adidas i UEFA su ih odabrali da svojim jedinstvenim perspektivama interpretiraju FUSSBALLLIEBE i kreiraju postolja za loptu prvenstva.
Za današnju utakmicu otvaranja UEFA EURO 2024™ u Münchenu, studio Gonzalez Haase AAS dizajnirao je postolje sa 24 šarena aluminijska lista, predstavljajući svaku državu sudionicu prvenstva. Kombinacija aluminijskih ploča i boja na lopti simbolizira jedinstvo timova okupljenih na natjecanju. Gonzalez Haase AAS će naknadno otkriti poseban dizajn postolja za polufinalne utakmice u Münchenu 9. srpnja i Dortmundu 10. srpnja, te za finale u Berlinu 14. srpnja.
Inovativna skulptura je refleksija identiteta gradova domaćina
‘Pristupili smo dizajnu kao kipari. Bilo je važno da postolje ima nešto što se poigrava i povezuje s prostorom oko sebe. Radom s oštricama unijeli smo svjetlost u samo postolje, a refleksijom svjetlosti na svakoj boji, ono postaje živo. Uvijek će izgledati drugačije. Čak i ako se boja ne promijeni, svjetlost se mijenja. Svaka oštrica reflektira boju pored sebe’, komentirali su iz studija Gonzalez Haase AAS.
Sabine Marcelis će predstaviti svoj dizajn postolja na svim preostalim utakmicama grupne faze na 10 njemačkih stadiona. Izrađena od prepoznatljive smole koja je Marcelisova karakteristika, elegantna skulptura spaja minimalizam s inovativnim strukturnim elementima, uključujući šuplju unutrašnjost za lakoću i transparentnost. Četiri verzije postolja u crvenoj, zelenoj, plavoj i žutoj boji predstavljaju identitet svih gradova domaćina. Autorica uspoređuje nogometne vrijednosti poput jedinstva i timskog rada sa svojom umjetničkom vizijom.
‘Htjela sam se uhvatiti u koštac s izazovom da klasično postolje učinim posebnim. Ono što me najviše zaintrigiralo u adidasovom briefu bila je prilika da se suština FUSSBALLLIEBE koncepta sažme u opipljiv dizajn. Izazov je bio stvoriti nešto što nije samo funkcionalno, već nosi i duboku emocionalnu rezonancu. To je nešto više od običnog postolja; radilo se o stvaranju ikone koja predstavlja strast, jedinstvo i uzbuđenje koje nogomet donosi milijunima ljudi’, komentirala je Sabine Marcelis.
Fotografije: Press