“Teška srca donijeli smo tešku odluku da se kao obitelj oprostimo od emisije. Nakon 14 godina i 20 sezona, stotina epizoda i brojnih ‘spin-off’ova, više smo nego zahvalni svima Vama koji ste nas gledali kroz sve ove godine”, napisala je Kim Kardashian, ex Mrs. West na svojim društvenim mrežama uz fotografiju prve sezone showa „Keeping Up With Kardashians“. Odnosni je fake reality show počeo s prikazivanjem 2007. a njezina je težina izrečena povodom naslućenog kraja u suzama i saharinu. Puno težine u tim odlukama, primjećujete. Multimilijunske osobito.
Zlostavljači bilo kakvog ukusa
Mediji su se povodom posljednje epizode raspisali o utjecaju dekade i pol sestara, braće, roditelja, ljubavnika, bivših muževa i inih rukavaca i produžetaka najpoznatije američke obitelji, nastavljača tradicije Osbourneovih i zlostavljača ne samo dobrog, nego bilo kakvog ukusa o kojem se itekako moralo raspravljati.
Za divno čudo kako su vrli producenti nanjušili raditi domaće Ozzieje od Dvornikovih, nikome nije palo raditi dovoljno plastičnu balkansku inačicu i varijacije na temu Kardashiansa. A bilo bi gotovo dirljivo vidjeti Celzijuseve, Radeljakove, Pišekove, Šuputnjikove ili Cjepinske. Ili ine inačice interesantnih, nedodirljivih, prelijepih, poznatih, originalnih, što li sve nisu mogli biti balkanski Kardinalniashiani.
Koga god nije zanimalo koliko se nametnute prirodnosti krilo iznutra, mogao je bar ovlaš saznati kako je riječ o šminkersko – kabelskom reality TV showu u kojem su se kamere zavukle pod kožu proširene obitelji Kardashian Jenner. A sve ne bi li posvjedočile njihovoj površnosti, soap opera identitetima, ispodprosječnoj dramaturgiji i bazično namještenim situacijama otprilike jednako kao što namještaju WWE. Sve što vidite kao stvarno uzmite s dvije klupe rezervi. Sve što gledate od strane komercijalnih Amera servirano kao stvarno, uzmite sa zadrškom. Jer je stvarnosno otprilike isto koliko i Eurosong. Apsolutno nereprezentativni niti bajkoviti odraz i zrcaljenje stvarnog svijeta oko njih. Tek lažno produkcijski nabildano pauniranje i kurčenje par exellance. Njihova reality show produkcija u prijevodu znači muljanje svih profila ispred i iza kamere. Scenaristički timovi su radnici na pokretnoj traci sisanja stereotipa kojima je dokučiti dokle seže pogađanje bezukusa prosječno nezainteresiranog gledatelja.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Not keeping with yourself
Jer “Keeping Up With Kardashians” prije svega znači “not keeping up with yourself“. Ljudi bez osobito razvijenog kritičkog sustava mišljenja ili ljudi s bitnim problemima s vlastitim identitetom, regrutirana je armija aktivnih pratitelja showa, na konto čijeg je interesa uspješno izgrađen kult i brend dotične familije. Publika s osnovnim školama i dalje je publika. Pače, to je često najveći dio kritične mase. Oni su s kojima je najlakše izmanipulirati ponudi li im se kao reality nalukavanje unutar kupaonica, kuhinja, spavaćih soba i bazena ambicioznih, a ispraznih sestara i njihovih mužjaka i papučara.
Količina patvorenog prenemaganja raspravno lijepih žena, obiteljskih dramica i čarki, promjena spolova, brakova, razvoda, prevara, pornića, života u ružičastoj svili, kozmetike, modnih linija, svih ponuđenih obiteljskih dinamika, graničila bi s uvredljivim ako ste ikad naluknuli van ičega što su bile rvacke, bollywoodske, turske ili latinoameričke sapunice. Ili ste bili regrutirani iz istog onog svijeta koji je duckfaceove i fotošop počeo koristiti kao nimalo ironični online produžetak i upgrade vlastitih offline života. A njih je ne samo u Americi nego worldwide, očito, nezanemariva količina.
Nikad podcijeniti neukost i glupost mase, rekao je svojedobno jedan relativno trezveni glazbeni kritičar, pokušavajući relativizirati, u vrijeme prije interneta, masovnu popularnost glazbenog smeća. Onda zamislite bujanje tkiva postavljanjem interneta na pijedestal najbitnijih medija u novom mileniju. Sa svim svojim komunikativnim prednostima i zastrašujućim nedostacima prilikom nefiltriranja tona konzumacijskog smeća s bilo koje strane američke i globalne pop kulture. Žene su željele biti kao one s doziranim količinama kolagena, plastike i silikona, dočim su mužjaci nužno morali upasti u njihove krevete jer lovac – lovina taktika samo bi pečatirala njihov idiotski mačizam.
Klasični susjedski voajerizam malograđana pomnožen jalom i dodanim mrvicama žudnje njihovih rodijaka, otprilike su sve (ne)poznanice jednadžbe uspjeha serije poput Kardashianki.
Komercijalizacija fake intime
Jedina „kvaliteta“ o kojem se dalo raširiti panela bila je dokapitalizacija njihovih likova, zlatnine, dupeta, sisa, šminke i djela na društvenim mrežama. Posljedično i širenje zaraze zvane influenceri. Prije svega na Instagramu, a potom i na ostalim pripadajućim društvenim mrežama na kojima su garnirali multimilijunske sljedbe. Financijski moment, dakle. Koliko si težak na računu toliko si i vrijedan. Kontekst, naravno, nikad nije bio stvarno važan. Ono što je bilo važno je da ste imena Kris Jenner, Caitlyn Jenner, Kourtney Kardashian, Kim Kardashian West, Khloé Kardashian, Rob Kardashian, Kendall Jenner, Kylie Jenner, Scott Disick i pripadajuće Kanye Westove, usvojili kao drama queense još jednog američkog nimalo reality smeća. Serviranog kao mamac nekih novih braindead publika. Izgubljene generacije 2.0.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Sve grupirane i plasirane tvrdnje tipa „bili su svoji pred kamerama“, „borili su se protiv transfobije, rasizma, inih izama“, „postali su pioniri influensanja“, „utjecali su na nove paradigme ženske ljepote“ samo su uzročno posljedične krilatice i etikete lijepljene kao prišivci uz show kojem je jedina činjenica bila da eksploatira prazninu, površnost, plauzibilne životne vrijednosti i komercijalizaciju fake intime jedne, ni po čemu, osim po volji za pronošenjem, zanimljive obitelji.
Kardashians kraj koincidirao je otprilike s ponovnim facelift okupljanjem originalnog line upa „Prijatelja“ gotovo 17 godina nakon završetka emitiranja i zapravo vrlo logično nametnuo pitanje bez odgovora zasad. Koliko je svrdlo kojim se mogu probiti nova dna kad mislite da ste dosegli plitkost ispod koje ne ide dublje? U ovom slučaju ideje televizijske zabave. Pitanje će ostati retoričko.
Znate li koliki je utjecaj svijeta Kardashianki bio na njihove gledatelje? Nula. Zero. Nič. Ništa.
Za početak, dovoljno je bilo ne gledati. Ništa lakše od toga. Izbora ste, fala Vragu, imali.