Subota, 23 rujna, 2023

Sound & Vision: Kako je hip hop postao najprofitabilniji glazbeni žanr

U posljednjih nekoliko godina vidjeli smo kako sve više repera postaju sponzori određenih brendova ili posebnih kampanja. Post Malone i Bud Light; Cardi B i Pepsi; kao i Snopp Dogg i Dunkin. Popis se može nastaviti u nedogled, ali poanta je da su robne marke shvatile kako su reperi predvodnici kulture i što je najvažnije - utječu na prodaju

Glazbena industrija nalazi se na ključnoj točki jer se novi načini interakcije i monetiziranja glazbe pojavljuju neviđenom brzinom. Recentni prijenosi uživo preslušavanja novog albuma Donda, Kanyea Westa, generirali su 23 milijuna dolara prodaje robe i suvenira te demonstrirali financijsku raznolikost jedinstvenog događaja prijenosa uživo koji se ne može samo tako ponoviti u novoj ‘on demans’ eri.



Nedavna ‘Rift’ turneja Ariane Grande putem Fortnite-a daje nam još jednu demonstraciju potencijalnog rasta popularnosti uz mogućnost virtualne igre. Tim više ako Ariana Grande može nadmašiti 20 milijuna dolara prihoda Travisa Scotta od prošlogodišnjeg koncerta, također smještenog unutar video igre.

 

Nova era unovčavanja glazbe kroz baze obožavatelja

Međutim, iako je tehnologiji lako dati zasluge za poticanje rasta nekog izvođača, oni koji potiču rast su pravi obožavatelji koji oživljavaju ove mogućnosti. Konkretno, ljubitelji hip hopa omogućuju sljedeći val inovacija u glazbenoj industriji.
Najnovije ankete o potrošačima pokazuje da su platforme s najvećim udjelom hip hop publike najviše angažirane u ponašanju vezanim uz ‘fandom’ ili zainteresirane fanove. Platforme s indeksiranjem za kupnju robe, plaćanje streamova uživo i kupnju robe u streamovima uživo imaju najveći udio ljubitelja hip hopa u odnosu na njihove konkurente. Među publikoma Fortnite-a gotovo je dvostruko veća vjerojatnost da će biti ljubitelji hip hopa od prosječnog potrošača – što je važno ako se uzme u obzir da će i hip hop publika vjerojatnije kupiti digitalne artikle u igri od bilo kojeg drugog žanra. Hip hop pruža temelj za novu eru unovčavanja glazbe kroz baze obožavatelja otvorene za uključivanje u nova iskustva.

 

Ono što razlikuje hip hop od ostalih žanrova je obilje superzvijezda koje svoje pomoćne aktivnosti shvaćaju jednako ozbiljno kao i glazbu. Crossover angažman u modi, sportu, igrama i hrani obogaćuje robne marke i uključuje one za koje je vjerojatnije da će sudjelovati u ponašanju vezanim uz fandom. Kao rezultat toga, kultura cross-fandom zabave koja je osobito prisutna u hip hopu omogućuje uspjeh novih inicijativa za unakrsnu zabavu koje će potaknuti budući rast glazbene industrije.

Internet – jedan od ključnih faktora utjecaja hip hopa

Mnogi ljudi, točnije starije generacije, povezivali bi hip hop s nasiljem, mizoginijom, vulgarnošću i razbijanjem bandi. Da budemo pošteni, nisu pogriješili, jednostavno su pogrešno vođeni. Počevši od kasnih 90-ih, hip hop se uspio učvrstiti u kulturu stalnim modnim trendovima, plesnim pokretima i pokretima socijalne pravde, samo da navedemo neke.

Jedan od ključnih faktora koji hip-hop čini toliko utjecajnim u današnje vrijeme je internet. Od online izazova do najnovijih plesnih trendova, hip hop glazba i kultura uvijek su dio toga. Drake je kralj glazbenih izazova na internetu kako bi promovirao novu pjesmu. A ono što je najzabavnije je da ne mora maknuti prst, obožavatelji to rade umjesto njega. Učinio je to s pjesmama poput ‘Hotline bling’, ‘In my feeling’, ‘Non-stop’ i nedavno ‘Toosie slide’. Sve je to rezultiralo plasmanom među 10 najboljih pjesama na Billboardovoj ljestvici.

 

U posljednjih nekoliko godina vidjeli smo kako sve više repera postaju sponzori određenih brendova ili posebnih kampanja. Post Malone i Bud Light; Cardi B i Pepsi; kao i Snopp Dogg i Dunkin. Popis se može nastaviti u nedogled, ali poanta je da su robne marke shvatile kako su reperi predvodnici kulture i što je najvažnije – utječu na prodaju.

Reperi – predvodnici kulture i utjecaja na prodaju brendova

Na kraju, hip hop je kultura koja je raznolika i koju pokreću mladi. Nije ograničena samo na glazbu, već se infiltrira u to kako se ljudi oblače, kako se ljudi osjećaju, govore i što je najvažnije – kako se izražavaju.
Jednom kada brend uspije ući u ovaj stil života na autentičan način, ne može se reći kakva će to promjena biti za buduće generacije. Što je još važnije, ne može se reći koliko se novca i mogućnosti od tada može stvoriti i zaraditi.

Pročitajte još...

‘Slučaj’ Bob Dylan: Ulaganja u autorska prava bolja nego ulaganja u zlato ili naftu!

Iako uvjeti sporazuma nisu objavljeni, opseg i popularnost 79-godišnjaka daju naslutiti kako se radi o najunosnijoj prodaji autorskih prava ikad, a New York Times izvještava kako je 'posao' vrijedan više od 300 milijuna dolara

Koja je tajna pjesma skrivena u ‘vremenskoj kapsuli’, a otkrit će je tek 2045.?

Pjesma se trenutačno nalazi u posebnoj kutiji izrađenoj od drva kestena spremljenoj na tajnoj lokaciju unutar Dollywood’s DreamMore resorta, svečano otvorenog 2015. godine. Osoblju Dollywooda naređeno je: "Kutija se ne smije otvoriti sve do točno određenog datuma"

8 najboljih web stranica i aplikacija za preuzimanje besplatne glazbe

U nekoliko jednostavnih poteza možete uživati u omiljenim glazbenim numerama, raznih žanrova online, ali i offline. Neke web stranice i aplikacije omogućuju preuzimanje melodija za slušanje izvan mreže na računalu ili mobilnom uređaju

Bojan Mušćet: Bunt je postao bura u čaši vode, a apatija način života!

Glazbenik, novinar, urednik, glazbeni kritičar i jedan od predstavnika riječkog novog vala Bojan Mušćet otvoreno progovara o stanju u glazbenoj industriji tijekom pandemije, odlukama stožera, riječkom novom valu te vlastitoj karijeri

Povezano

Sound & Vision: Klimatske promjene i industrija zabave

Naš planet zahtijeva strukturnu promjenu u izvorima energije, lancima opskrbe i potrošačkim navikama da bi preživio. Na svakoj tvrtki, brendu i potrošaču je da počnu stvarati razliku koju mogu, a industrija zabave bi trebala biti među vodećima. Barem zbog utjecaja kojeg ima na jako široku publiku

Sound & Vision: Zašto VR metaverzum nije budućnost digitalnog svijeta?

Budućnost metaverzuma nije ona u kojoj se svi krećemo u potpunosti online i živimo digitalne dvostruke živote. Budućnost metaverzuma je ona u kojoj se stvarni život i digitalno sve više miješaju, omogućujući korisnicima da se miješaju i spajaju na temelju njihove aktivnosti i konteksta

Sound & Vision: Adele – Od glazbene rekorderke do kulturnog fenomena

Adele je oduvijek uspjeh postizala snagom svoje glazbe, a ne igrajući bilo koju najnoviju marketinšku igru. Naravno, očekujte da će se igrati svaka suvremena marketinška karta (osobito TikTok). No, kulturnim utjecajem, a ne strujama, doista ćemo shvatiti koliko njezina glazba još glasno govori

Sound & Vision: HBO Max prvi u osvajanju Europe

Ključni fokus nove HBO Max platforme jest na onom što Warner Media eufemistički opisuje kao prestižno programiranje. Warner Media se stoga kladi na sadržaj svog enormnom kataloga, u kombinaciji s Max Originals (uključujući značajan fokus na lokalno producirane serije i filmove) te novi 45-dnevni model kućne distribucije novih kino filmova Warner Brosa

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime