Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Sound & Vision: Kako je hip hop postao najprofitabilniji glazbeni žanr

U posljednjih nekoliko godina vidjeli smo kako sve više repera postaju sponzori određenih brendova ili posebnih kampanja. Post Malone i Bud Light; Cardi B i Pepsi; kao i Snopp Dogg i Dunkin. Popis se može nastaviti u nedogled, ali poanta je da su robne marke shvatile kako su reperi predvodnici kulture i što je najvažnije - utječu na prodaju

Glazbena industrija nalazi se na ključnoj točki jer se novi načini interakcije i monetiziranja glazbe pojavljuju neviđenom brzinom. Recentni prijenosi uživo preslušavanja novog albuma Donda, Kanyea Westa, generirali su 23 milijuna dolara prodaje robe i suvenira te demonstrirali financijsku raznolikost jedinstvenog događaja prijenosa uživo koji se ne može samo tako ponoviti u novoj ‘on demans’ eri.



Nedavna ‘Rift’ turneja Ariane Grande putem Fortnite-a daje nam još jednu demonstraciju potencijalnog rasta popularnosti uz mogućnost virtualne igre. Tim više ako Ariana Grande može nadmašiti 20 milijuna dolara prihoda Travisa Scotta od prošlogodišnjeg koncerta, također smještenog unutar video igre.

 

Nova era unovčavanja glazbe kroz baze obožavatelja

Međutim, iako je tehnologiji lako dati zasluge za poticanje rasta nekog izvođača, oni koji potiču rast su pravi obožavatelji koji oživljavaju ove mogućnosti. Konkretno, ljubitelji hip hopa omogućuju sljedeći val inovacija u glazbenoj industriji.
Najnovije ankete o potrošačima pokazuje da su platforme s najvećim udjelom hip hop publike najviše angažirane u ponašanju vezanim uz ‘fandom’ ili zainteresirane fanove. Platforme s indeksiranjem za kupnju robe, plaćanje streamova uživo i kupnju robe u streamovima uživo imaju najveći udio ljubitelja hip hopa u odnosu na njihove konkurente. Među publikoma Fortnite-a gotovo je dvostruko veća vjerojatnost da će biti ljubitelji hip hopa od prosječnog potrošača – što je važno ako se uzme u obzir da će i hip hop publika vjerojatnije kupiti digitalne artikle u igri od bilo kojeg drugog žanra. Hip hop pruža temelj za novu eru unovčavanja glazbe kroz baze obožavatelja otvorene za uključivanje u nova iskustva.

 

Ono što razlikuje hip hop od ostalih žanrova je obilje superzvijezda koje svoje pomoćne aktivnosti shvaćaju jednako ozbiljno kao i glazbu. Crossover angažman u modi, sportu, igrama i hrani obogaćuje robne marke i uključuje one za koje je vjerojatnije da će sudjelovati u ponašanju vezanim uz fandom. Kao rezultat toga, kultura cross-fandom zabave koja je osobito prisutna u hip hopu omogućuje uspjeh novih inicijativa za unakrsnu zabavu koje će potaknuti budući rast glazbene industrije.

Internet – jedan od ključnih faktora utjecaja hip hopa

Mnogi ljudi, točnije starije generacije, povezivali bi hip hop s nasiljem, mizoginijom, vulgarnošću i razbijanjem bandi. Da budemo pošteni, nisu pogriješili, jednostavno su pogrešno vođeni. Počevši od kasnih 90-ih, hip hop se uspio učvrstiti u kulturu stalnim modnim trendovima, plesnim pokretima i pokretima socijalne pravde, samo da navedemo neke.

Jedan od ključnih faktora koji hip-hop čini toliko utjecajnim u današnje vrijeme je internet. Od online izazova do najnovijih plesnih trendova, hip hop glazba i kultura uvijek su dio toga. Drake je kralj glazbenih izazova na internetu kako bi promovirao novu pjesmu. A ono što je najzabavnije je da ne mora maknuti prst, obožavatelji to rade umjesto njega. Učinio je to s pjesmama poput ‘Hotline bling’, ‘In my feeling’, ‘Non-stop’ i nedavno ‘Toosie slide’. Sve je to rezultiralo plasmanom među 10 najboljih pjesama na Billboardovoj ljestvici.

 

U posljednjih nekoliko godina vidjeli smo kako sve više repera postaju sponzori određenih brendova ili posebnih kampanja. Post Malone i Bud Light; Cardi B i Pepsi; kao i Snopp Dogg i Dunkin. Popis se može nastaviti u nedogled, ali poanta je da su robne marke shvatile kako su reperi predvodnici kulture i što je najvažnije – utječu na prodaju.

Reperi – predvodnici kulture i utjecaja na prodaju brendova

Na kraju, hip hop je kultura koja je raznolika i koju pokreću mladi. Nije ograničena samo na glazbu, već se infiltrira u to kako se ljudi oblače, kako se ljudi osjećaju, govore i što je najvažnije – kako se izražavaju.
Jednom kada brend uspije ući u ovaj stil života na autentičan način, ne može se reći kakva će to promjena biti za buduće generacije. Što je još važnije, ne može se reći koliko se novca i mogućnosti od tada može stvoriti i zaraditi.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime