Kritika serije: THE LAST OF US, VI epizoda: Emo epizoda i balkanski touch Jasmile Žbanić

Ako je uopće bilo prostora za ikakve sumnje i nakon vlastitih dugometražnih mahom ratnih i postratnih drama ovom si je epizodom Žbanić otvorila dodatna vrata visokokomercijalnog Hollywooda u kojem bi po sljedećim djelima mogla računati na A1 ligu naslove dugometražnih hitova

Dočekali smo s nestrpljenjem i šestu epizodu postapokaliptičnog hit TV serijala “The Last Of Us”, naslovljenog “Kin”/”Rodbina” koji je režirala nagrađivana bosanskohercegovačka redateljica Jasmila Žbanić (Quo Vadis, Aida, Grbavica, Na putu). S razlogom očekivana kao mikro prevrat na dosadašnji režijski tok serijala, njen suptilni ženski dodir priču je koncentrirao na međuodnose između glavnih likova i njihova emo stanja.

Epizoda će poslužiti kao uvod u zadnju trećinu serijala zatiče glavne likove Joela i Ellie tri mjeseca nakon epizode s Henryjem i malim Samom, u potrazi za Joelovim bratom Tommyjem u zimskim predjelima ravnica Wyominga. Sumnje koje izjedaju Joela u sposobnost može li dostajati zadatku i osigurati kakvu takvu mirnoću malenoj za koju skrbi usmjere ga da zamoli brata s kojim je prije ubijao ljude, kao partnera u zločinu, da preuzme brigu za Ellie i odvede je do kraja puta. Nitko od zainteresiranih nije bio oduševljen tom idejom, pa se bez spoiler alerta nastavlja njihov put.

Epizoda naglašava emotivne dijelove

U poredbi s mužjačkim redateljskim autorskim pečatima, ova epizoda izrazito naglašava emotivne dijelove dramske korelacije među dvoje glavnih likova i uz pažljiv odabir prekrasnih pejzaža gledateljima nudi akcijski smiraj i zatišje pred očekivanu buru u zadnjem tercijaru serijala.

Balkanski touch western melankolije Jasmile Žbanić je minuciozno istaknuo potrebnu sjetu među karakterima, atmosferski podcrtao sumnje glavnih likova i njihove strahove, dotakao značaj familije i priču serijala “odmorio” od naleta razularenih zombija koji se uopće ne pojavljuju u ovoj epizodi. Po taktici tihe jeze i karakterne psihološke drame, upravo ta prikrivena prijetnja čini je daleko interesantnijom od akcijskih jurcanja i mahnitih prepucavanja s hordama nadirućih “gljivice iz glave kupus zombija”.

Kao što se svojevrsni “woke” eksperiment u trećoj epizodi gay priče post apokalipse učinio pretjerano ziheraški predvidljiv i apsolutno nepotrebni ustupak i uvlačenje politički korektnim hordama zombi gledatelja 21. stoljeća tako se ova epizoda doimala odličnim modelom kako raditi nešto ne toliko očekivano a zadržati ne samo dramski smisao nego glumački intenzitet i kompletnu priču na produkcijski visoko postavljenim razinama. Ako je uopće bilo prostora za ikakve sumnje i nakon vlastitih dugometražnih mahom ratnih i postratnih drama ovom si je epizodom Žbanić otvorila dodatna vrata visokokomercijalnog Hollywooda u kojem bi po sljedećim djelima mogla računati na A1 ligu naslove dugometražnih hitova. Meryl Streep i Cate Blanchet čekaju svoju scenu.

8/10