Četvrtak, 28 rujna, 2023

Kritika serije: THE LAST OF US, VI epizoda: Emo epizoda i balkanski touch Jasmile Žbanić

Ako je uopće bilo prostora za ikakve sumnje i nakon vlastitih dugometražnih mahom ratnih i postratnih drama ovom si je epizodom Žbanić otvorila dodatna vrata visokokomercijalnog Hollywooda u kojem bi po sljedećim djelima mogla računati na A1 ligu naslove dugometražnih hitova

Dočekali smo s nestrpljenjem i šestu epizodu postapokaliptičnog hit TV serijala “The Last Of Us”, naslovljenog “Kin”/”Rodbina” koji je režirala nagrađivana bosanskohercegovačka redateljica Jasmila Žbanić (Quo Vadis, Aida, Grbavica, Na putu). S razlogom očekivana kao mikro prevrat na dosadašnji režijski tok serijala, njen suptilni ženski dodir priču je koncentrirao na međuodnose između glavnih likova i njihova emo stanja.



Epizoda će poslužiti kao uvod u zadnju trećinu serijala zatiče glavne likove Joela i Ellie tri mjeseca nakon epizode s Henryjem i malim Samom, u potrazi za Joelovim bratom Tommyjem u zimskim predjelima ravnica Wyominga. Sumnje koje izjedaju Joela u sposobnost može li dostajati zadatku i osigurati kakvu takvu mirnoću malenoj za koju skrbi usmjere ga da zamoli brata s kojim je prije ubijao ljude, kao partnera u zločinu, da preuzme brigu za Ellie i odvede je do kraja puta. Nitko od zainteresiranih nije bio oduševljen tom idejom, pa se bez spoiler alerta nastavlja njihov put.

Epizoda naglašava emotivne dijelove

U poredbi s mužjačkim redateljskim autorskim pečatima, ova epizoda izrazito naglašava emotivne dijelove dramske korelacije među dvoje glavnih likova i uz pažljiv odabir prekrasnih pejzaža gledateljima nudi akcijski smiraj i zatišje pred očekivanu buru u zadnjem tercijaru serijala.

Balkanski touch western melankolije Jasmile Žbanić je minuciozno istaknuo potrebnu sjetu među karakterima, atmosferski podcrtao sumnje glavnih likova i njihove strahove, dotakao značaj familije i priču serijala “odmorio” od naleta razularenih zombija koji se uopće ne pojavljuju u ovoj epizodi. Po taktici tihe jeze i karakterne psihološke drame, upravo ta prikrivena prijetnja čini je daleko interesantnijom od akcijskih jurcanja i mahnitih prepucavanja s hordama nadirućih “gljivice iz glave kupus zombija”.

Kao što se svojevrsni “woke” eksperiment u trećoj epizodi gay priče post apokalipse učinio pretjerano ziheraški predvidljiv i apsolutno nepotrebni ustupak i uvlačenje politički korektnim hordama zombi gledatelja 21. stoljeća tako se ova epizoda doimala odličnim modelom kako raditi nešto ne toliko očekivano a zadržati ne samo dramski smisao nego glumački intenzitet i kompletnu priču na produkcijski visoko postavljenim razinama. Ako je uopće bilo prostora za ikakve sumnje i nakon vlastitih dugometražnih mahom ratnih i postratnih drama ovom si je epizodom Žbanić otvorila dodatna vrata visokokomercijalnog Hollywooda u kojem bi po sljedećim djelima mogla računati na A1 ligu naslove dugometražnih hitova. Meryl Streep i Cate Blanchet čekaju svoju scenu.

8/10

Pročitajte još...

Kritika serije: THE LAST OF US, I epizoda: Post apokaliptična zombije ekranizacija hit video igre

Prerano je zaključivati dojmove na temelju samo devetine ponuđenog seciranja svijeta iz drugačije bladerunnerovske perspektive, no ono što je ponuđeno obećava više nego solidnu zabavu i jednu od najboljih ekranizacija video igrica koje smo dosad gledali

Kritika serije: THE LAST OF US, III epizoda: Suicid romansa gay para u svijetu bez ljudi

Nick Offerman i Murray Bartlett u ulozi romantičnog para čija uloga više služi kao dokaz budnosti producenata prema LGBTQ zajednici, odrađuju vrlo uvjerljiv glumački posao

Kritika serije: THE LAST OF US, IV epizoda: Ljudi protiv ljudi u svijetu bez ljudi

U centralnim epizodama serijala zadržana je produkcijska prepoznatljivost, nema pretjeranih odstupanja od zadanih smjernica portreta likova i njihovih avantura i gledano sa strukovne strane radi se o više nego korektnom TV serijalu

Kritika TV serije: THE LAST OF US, II epizoda: Preživljavanje u svijetu koji su uništili ljudi

Poslije više od dva sata vremena s antijunacima nelijepe vizije svijeta budućnosti u prve dvije i preostalih sedam epizoda, među kojima jednu režira bosanskohercegovačka redateljica Jasmila Žbanić (Quo Vadis Aida, Grbavica, Na putu), herojske priče posljednjih predstavnika 'pokreta otpora' djeluju više nego zadovoljavajuće za TV serijski launch nove godine

Povezano

Netflixova serija ‘Painkiller’ donosi istinitu priču o opioidnoj krizi

Ova serija premijerno je prikazana 10. kolovoza i temelji se na članku Patricka Raddena Keefea objavljenom u New Yorkeru 2017. godine pod naslovom 'The Family That Built an Empire of Pain'

Došao kraj štrajku u Hollywoodu, što se promijenilo?

Snimanja su prekinuta i stavljena na čekanje dok se štrajk ne privede kraju. Sada nakon 146 dana, članovi odbora bi trebali provesti glasanje kojim će odlučiti prihvaćaju li novi dogovor

Kritika serije: Gorda Gora – vrh glumačkih i ljudskih pojava

Oni su najhrabriji, najspremniji i najodvažniji dio našeg društva. Logično je da takve osobnosti moraju glumiti velika imena našeg glumišta Aleksandar Cvjetković, Sandra Lončarić, Barbara Nola, Kristijan Petelin

Ako volite seriju ‘Suits’, ovih 5 serija ćete obožavati

Nakon deset godina, serija je i dalje popularna zahvaljujući tome što je dodana na dvije streaming platforme Netflix i Peackock

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime