Kritika TV serije: THE LAST OF US, II epizoda: Preživljavanje u svijetu koji su uništili ljudi

Poslije više od dva sata vremena s antijunacima nelijepe vizije svijeta budućnosti u prve dvije i preostalih sedam epizoda, među kojima jednu režira bosanskohercegovačka redateljica Jasmila Žbanić (Quo Vadis Aida, Grbavica, Na putu), herojske priče posljednjih predstavnika 'pokreta otpora' djeluju više nego zadovoljavajuće za TV serijski launch nove godine

Poslije neviđenog hypea izazivanog emitiranjem prve epizode ekranizacije istoimene hit video igrice i pomirenja binge publike s odlukom old schoolerskog načina emitiranja “svakog tjedna epizoda jedna”, druga je epizoda morala potvrditi sjajnu recepciju od strane kritike i visoke IMDB ocjene pilot epizode. Recentna online povijest ne pamti toliko unisono hvaljeno otvaranja TV serijala. Iako još uvijek pomalo skeptični uslijed sjajnog PR i pretjerivanja kompjuterske fan baze oduševljenjem viđenim, hvale nisu bez razloga.

U ovom slučaju adaptacije postapokaliptične road trip avanture dvoje preživjelih u svijetu opustošenom uslijed outbreaka virusa koji ljude pretvara u zombieje kroz stravično agresivne klijajuće gljivice koje poput algi rastu iz tijela deformirajući im glave u neidentificirane spužvaste oblike.

Koja je radnja serije?

I dok je epizoda jedan predstavila karaktere i dala smjerokaz priče u drugom dijelu se osim povremene akcije zombies vs Us moralo lišiti pratnje glavnih dvoje survivora. Pedra Pascala kao mlađe verzije Burta Reynoldsa i punkerski buntovne i inteligentne četrnaestogodišnje Belle Ramsey kao Ellie, djevojčice ugrižene od strane zombieja, ali nezaražene već imune i pune antitijela koja bi mogla biti odgovor za spas civilizacije.

Pod pretpostavkom da ste uspjeli prihvatiti sve postulate ekranizacije igrice koje crpe dramske sličnosti iz postkoronarne stvarnosti, ali uz daleko dramatičniji klimaks, u drugoj epizodi naslovljenoj “Infected” saznajemo porijeklo virusa (ne, nije Wuhan, ali je Jakarta) prije dvadesetak godina. I sličnosti su neminovne i zabavne do mjere kad se ne ufurate u realnost i mogućnost ostvarenja bilo koje varijante predočenog. U drugoj epizodi Ellie i Joel gube suputnicu Tess koja ugrizena od strane zaraženih mora žrtvovati svoj život ne bi li otvorila put posljednjim preživjelima za dalje…

Nema pretjeranih odmaka od prve epizode

Glumački i dramaturški stvari su zadane prema prilagodbi karaktera razrađenih već od strane Naughty Dog developerske game ekipe, a scenografski se post apokaliptični svijet crpio iz napuštenih i razrušenih gradova duhova poput industrijskih zona Černobila do izoliranih latinoameričkih zaboravljenih gradova i građevina u džunglama Perua i Čilea. Redateljski nema pretjeranih odmaka od prve epizode unatoč činjenici mijenjanja redatelja (prva Craig Mazin, druga Neil Druckmann) jer su producentske upute više nego jasne i očite.

Poslije više od dva sata vremena s antijunacima nelijepe vizije svijeta budućnosti u prve dvije i preostalih sedam epizoda, među kojima jednu režira bosanskohercegovačka redateljica Jasmila Žbanić (Quo Vadis Aida, Grbavica, Na putu), herojske priče posljednjih predstavnika “pokreta otpora” djeluju više nego zadovoljavajuće za TV serijski launch nove godine. Ljestvice su doista visoko podignute.

8/10