Ponedjeljak, 12 veljače, 2024

Izbalansirana prehrana: Crveno meso – zdravije i od špinata!

Crveno krto meso je među najbogatijim izvorima željeza - dovoljno je 100 g ovog mesa da osiguramo i do četvrtinu dnevnih potreba za ovim važnim mineralom koje naše tijelo koristi za bolji rad imuniteta, proizvodnju energije i povećanje kisika u svim organima

Crveno meso je mnogo puta ‘optuženo’ da izaziva srčane bolesti i dijabetes. No stručnjaci s uglednog američkog Sveučilišta Harvard to su nakon opsežnih istraživanja opovrgnuli. Neprerađeno crveno meso, tvrde, izvor je važnih nutrijenata pa je njegova umjerena konzumacija dio zdrave, pravilno izbalansirane prehrane.



Istraživanja su pokazala i kako je crveno krto meso među najbogatijim izvorima željeza. Također, dovoljno je 100 g ovog mesa da osiguramo i do četvrtinu dnevnih potreba za  važnim mineralom koje naše tijelo koristi za poboljšanje funkcioniranja imunološkog sustava, proizvodnju energije i povećanje kisika diljem organskih sustava.

Bogat izvor željeza

Uz to, dokazano je i kako željezo prenosi kisik u mišiće, pomažući im da funkcioniraju ispravno te pomaže povećati otpornost organizma na stres i bolesti. Jedna od najčešćih posljedica nedostatka željeza u našem tijelu je osjećaj premorenosti i iscrpljenosti. Poznata je kao anemija, odnosno stanje u kojem u krvi nema dovoljan broj eritrocita odnosno crvenih krvnih zrnaca.

Kako se željezo u mesu nalazi u obliku koji se puno bolje apsorbira (15-35%), nego željezo čiji su izvor namirnice biljnog podrijetla. Preporučuju se konzumiranje crvenog mesa poput konjskog, govedine i teletine. Uz to, dnevno se preporuča barem 2 do 3 konzumirati namirnice iz skupine crveno meso, riba, jaja i mahunarke, a pritom jedan obrok treba iznositi 75-100 grama.

Najukusnije i – najkvalitetnije

U kulinarskoj terminologiji, crveno meso je ono meso koje prije pripreme ima crvenu boju, dok nutricionisti pod crvenim mesom smatraju meso sisavaca. U tu vrstu svrstava se meso govedine (junetine, teletine), svinjetine, ovčetine (janjetine) te kozje meso. Pri tome, krti, odnosno nemasni dio navedenog crvenog mesa predstavljaju odresci buta, leđa i filei.

Upravo taj dio crvenog mesa je i najkvalitetniji, a gurmani bi dodali i – najukusniji!
Naime, krto crveno meso izvanredan je izvor proteina, vitamina B1, B3, B6 i B12, te minerala fosfora, cinka i željeza. Dovoljno je 100 g krtog crvenog mesa dnevno da osiguramo oko 25% i više dnevnog preporučenog unosa navedenih nutrijenata. Također, 10% i više dnevnog preporučenog unosa vitamina B2, B5 te minerala selena.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime