Petak, 22 ožujka, 2024

Mercedes EQS – prva električna limuzina najviše klase – za čisti prestiž

Novi automobil odlikuje se posebnim dizajnom sa zakrivljenim linijama, prema naprijed pomaknutoj kabini i izvučenim stražnjim krajem, iako je bliski srodnik s novom S-klasom, ovaj automobil izgrađen je na potpuno električnoj modularnoj arhitekturi za luksuzna i poslovna električna vozila

Prestižni automobilski brend Mercedes svojoj obitelji EQ automobila dodaje vozilo najviše klase, kako bi posebno definirao segment električnih automobila u svojoj ponudi.



Ponuda električnih vozila u kategoriji luksuznih automobila još uvijek je izrazito mala, ali napreduje, stoga je Mercedes EQS nakon višemjesečnog najavljivanja predstavio prvu električnu limuzinu visoke klase s namjerom da redefinira ne samo E segment, već i sam pogled na električne automobile.

Potpuno električna modularna arhitektura

Novi automobil odlikuje se posebnim dizajnom sa zakrivljenim linijama, prema naprijed pomaknutoj kabini i izvučenim stražnjim krajem, iako je bliski srodnik s novom S-klasom, ovaj automobil izgrađen je na potpuno električnoj modularnoj arhitekturi za luksuzna i poslovna električna vozila.
Dodatnu luksuznost daju mu inovativna prednja svjetla povezana svjetlosnom trakom i duboka crna maska hladnjaka (Black Panel) koja oblikuju prepoznatljivo lice. Ova revolucionarna tehnologija prednjih svjetala – Digital Light omogućuju vozilu projiciranje putanje i upozorenja na cesti. Svako prednje svjetlo sadrži po tri izuzetno snažne LED diode čija je rezolucija 1,3 milijuna mikro-zrcala. Koeficijent otpora zraka cd od 0,20 ovaj automobil čini najaerodinamičnijim serijski proizvedenim automobilom na svijetu, što utječe na dulji doseg i tišu vožnju pri većim brzinama.

 

Automobil također sadrži i visoku tehnologiju umjetne inteligencije s više od 350 senzora, sposoban je ‘učiti’ i bilježiti udaljenosti, brzine i ubrzanja, uvjete rasvjete na pojedinoj dionici puta, padaline i temperature, zauzeće sjedala kao i treptaj oka vozača/ice ili govor putnika te uz pomoć algoritma može donositi odluke vrlo brzo.

MBUX HYperscreen, zvučno iskustvo i visoka razina filtriranja

Primjerice pomoću navigacijske funkcije Electric Intelligence planira najbržu i najpraktičniju rutu za vaše putovanje, uzimajući u obzir zaustavljanja radi punjenja, na osnovi raznih faktora. Ono najbolje u unutrašnjosti jest MBUX Hyperscreen, veliki zakrivljeni zaslon koji se proteže čitavom širinom prednjeg dijela automobila. To su zapravo tri zaslona koja odaju dojam jednog velikog, a sadrže adaptivan softver koji se prilagođava korisniku i nudi  prilagođene sugestije za razne funkcije informacija i zabave, udobnosti i vozila. Uz Burmester surround zvučni sustav, koji uključuje dvije zvučne komponente u kabini: Silver Waves i Vivid Flux, dobivate jedinstveno, produbljujuće i impresivno realistično zvučno iskustvo. U sustavu Energizing Comfort su tri zvučna programa Energizing Nature: Forest Glade, Sound of the Sea i Summer Rain koji kombinirani s rasvjetom unutar kabine nude predivno iskustvo vožnje. Još jedna značajna komponenta ovog automobila je i sustav za kvalitetu zraka, Energizing Air Control Plus koji se bazira na filtriranju, senzorima, konceptu prikaza i klimatizaciji. Sadrži HEPA (High Efficiency Particulate Air) filtar koji ima vrlo visoku razinu filtriranja koja mu omogućuje blokiranje čestica, mikro-čestica, peludi i drugih supstancija koje mogu ući s vanjskim zrakom.

Nova generacija baterija, veća razina zaštite i sigurnosti tijekom vožnje…

Uz novi model automobila predstavljena je i nova generacija baterija, koja sadrži znatno višu gustoću energije i iskoristivi udio energije od 107,8 kWh. Može se puniti snagom do 200 kW na brzim punjačicama s istosmjernom strujom, a energija za dodatnih 300 kilometara (WLTP) može se napuniti za samo 15 minuta. Kod kuće ili na javnim punionicama može se puniti izmjeničnom strujom snage do 22 kW, koristeći ugrađeni punjač. Također postoje razni inteligentni programi punjenja koji se mogu automatski aktivirati ovisno o lokaciji i funkcijama, kao što je specijalno punjenje koje čuva bateriju.

Mercedes je brend koji posebnu pažnju posvećuje zaštiti i sigurnosti prilikom vožnje, pa ne iznenađuje dodatna tehnologija koja predstavlja dodatna upozorenja na mikro-san u sklopu ATTENTION ASSIST sustava. Naime, ovaj sustav analizira okrete zjenica vozača koristeći kameru u zaslonu (samo u kombinaciji s MBUX Hyperscreen). Osim toga sadrži i krutu putničku ćeliju, specijalne deformacijske zone i tehnološki napredne sustave vezanja.

Prva vozila u salone stižu u studenom

Službeni početak prodaje najavljen je za 15. lipanj, a prva vozila u salonima očekuju se u studenome ove godine. Prvi modeli koji će biti dostupni na tržištu bit će EQS 450+ sa snagom od 245 kW/333 KS, kombiniranom potrošnjom električne energije prema WLTP-u 20.4-15.7 kWh/100 km te EQS 580 4MATIC s 385 kW/524 KS i potrošnjom električne energije 20.0-16.9 kWh/100 km. S dosegom do 770 kilometara (WLTP), pogonski sklop zadovoljava očekivanja koja možete imati od progresivne limuzine iz segmenta S-klase. Brend ima u planu i inačicu visokih performansi sa snagom od 560 kW/762 KS.
Standardno je električni pogonski sklop (eATS) na stražnjoj osovini, dok inačice s 4MATIC pogonom također imaju eATS i na prednjoj osovini. Zakretni kut stražnjih kotača je 4,5 stupnja, opcijski i do 10, što ovom automobilu omogućuje krug okretanja od svega 10,9 metara.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime