Četvrtak, 21 ožujka, 2024

5 beauty pogrešaka koje negativno utječu na okoliš – i kako ih popraviti

Održivost je više od pukog trenda i potrebno ju je primjeniti na što više sfera života. Kada je kozmetika i njega kože u pitanju ovo je pet pogrešaka koje rade skoro sve žene, a zapravo ih se lako riješiti

Svjesni smo da sve što radimo u životu ima utjecaj na okoliš. I beauty rutina, nažalost, zahvaljujući prekomjernoj potrošnji plastike i sastojaka koji možda nisu ekološki prihvatljivi može imati negativan utjecaj.



Važno je napomenuti da je održivost više od pukog trenda i potrebno ju je primjeniti na što više sfera života. Ovih pet pogrešaka rade skoro sve žene, ali nije ih nemoguće riješiti.

1/ Ne reciklirate praznu ambalažu

Započnimo s najvećim grijehom ljepote: ne recikliranjem prazne ambalaže. Bacanje kozmetičkih proizvoda u smeće mali je potez koji ima velike posljedice za naše more i oceane. 
Rješenje: Nabavite dvostruku kantu koja ima odjeljak za razni otpad i drugi za reciklažu. Na taj ćete se način, kada odete baciti smeće, podsjetiti da reciklirate kad god je to moguće.

Mnoge su se kozmetičke kuće prilagodile savjesnim trendovima očuvanja okoliša. Tako, primjerice, L’Occitane ima sjajnu inicijativu – možete odnijeti bilo koji proizvod u punoj veličini bilo kojeg brenda u trgovinu i dat će vam 10 posto popusta na svaki novi proizvod koji kupite tog dana. Origins omogućuje vraćanje praznih spremnika Origins na šalter, a brend će osigurati da se recikliraju. I Back to MAC program je koji kupcima daruje besplatni ruž za usne nakon što u trgovinu vrate šest praznih spremnika.

2/ Kupujete od neodrživih brendova

Svijet ljepote prepun je mutnih voda, posebno kada je riječ o izvoru proizvoda. Nejasno označeni sastav proizvoda i način proizvodnje omogućuje brendovima koji se reklamiraju kao prirodni, da to u stvari nisu. 

Greenwashing – sve je više pokušaja prodaje lažne prirodne kozmetike

Rješenje: Istražite je li brend protiv testiranja na životinjama. Simbol zeca na kozmetičkom proizvodu garantira da ni jedan proizvod nije testiran na životinjama. Prilikom kupovine odustanite od proizvoda koji sadrže ftalate, živu, toluen, olovo ili formaldehid, jer su to neke od najštetnijih kemikalija za planet.
Kada kupujete, tražite održive robne brendove s promišljenim pakiranjem. Pokušajte izbjegavati stiropor, kartone i PVC gdje je to moguće. Sva pakiranja izrađena od recikliranog materijala mogu se reciklirati. 

3/ Koristite maramice za jednokratno uklanjanje šminke svaki dan

Koliko god su korisne, jednokatne maramice za skidanje šminke sadrže pamuk koji se koristi za izradu jastučića koji nije biološki razgradiv i ne razgrađuje se lako, zbog čega se previše smeća nakuplja na našim odlagalištima. Još je gore što su neki pakirani u plastiku, čime udvostručuju količinu proizvedenog otpada.

Rješenje: Ako svakodnevno upotrebljavate popriličnu količinu pamučnih blazinica ili maramica, razmislite o tome da prijeđete na perive jastučiće za višekratnu upotrebu, poput krpica za brisanje šminke kojima je potrebna samo voda. Ne samo da ćete učiniti veliku uslugu okolišu, već nećete morati često obnavljati zalihe – što je još jedan korak u zaštiti okoliša. 

Jedan od najvećih ekoloških problema: Zašto je odjeću teško reciklirati?

4/ Ne koristite prednosti programa za ponovno punjenje

Većina žena još uvijek koristi razne proizvode za uljepšavanje koje voli, ali ih – nakon što se potroše – bace i kupe novi proizvod. Možda biste trebali provjeriti jesu li vaši favoriti dostupni za ponovno punjenje. Sve više brendova nudi inteligentne sustave za ponovno punjenje koji omogućuju dulju upotrebu staklenki i spremnika.

Rješenje: Ograničite potrošnju ambalaže proizvodima za šminkanje i njegu kože na one koji se mogu nadopuniti. 

Dunja Mazzocco Drvar: Onečišćenje zraka je uzrok i brojnih psihičkih bolesti!

5/ Imate veliku količinu proizvoda za uljepšavanje

Svaka ljubiteljica njege i uljepšavanja je vjerojatno u ovoj kategoriji. Volite li koristiti različite proizvode za uljepšavanje i stalno ih rotirati? Tek ste nekoliko dana na jednom proizvodu, ali odmah prelazite na drugi? Ako ste odgovorili potvrdno, serijski ste kupac kozmetike. Ovaj način razmišljanja uvlači se u mentalitet kupovine i bacanja, koji loše utječe na okoliš (i vaš bankovni račun).

Rješenje: pojednostavnite svoju rutinu uljepšavanja! Dobar sustav za vježbanje: Dodajte jedan novi proizvod u svoju rutinu tek nakon što potrošite drugi!

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime