Subota, 23 ožujka, 2024

3 savjeta za muškarce koji nisu zadovoljni kako izgledaju

Važno je zapamtiti da osjećaj nezadovoljstva tijelom ili borba s prehranom i tjelesnom aktivnošću vas ne čini 'manje muškarcem'

Iako se milijuni muškaraca suočavaju s problemima u prehrani i negativnom slikom svog tijela, istraživanja ukazuju na to da je manje vjerojatno da će javno govoriti o tim problemima. To je djelomično zbog popularnog, i često netočnog, uvjerenja da su takvi problemi prisutni samo kod žena. Značajno je istaknuti da nezadovoljstvo tijelom nije rezervirano samo za jedan spol, rasu, etničku pripadnost, seksualnu orijentaciju, dob ili veličinu. Treba napomenuti i da je osobito izraženo među gay muškarcima, koji se suočavaju s jedinstvenim i intenzivnim pritiskom na izgled. 



Znakovi nesigurnosti u tijelu nisu uvijek lako uočljivi i mogu varirati od osobe do osobe. Neki muškarci mogu poduzeti ekstremne dijete ili ograničiti unos hrane na druge načine. Drugi se mogu pretjerano posvetiti vježbanju ili čak koristiti lijekove za poboljšanje performansi kako bi postigli “željeni” izgled. U ekstremnim slučajevima takve navike mogu rezultirati mišićnom dismorfijom, opsesijom postizanja mišićavog tijela. Također, muškarci se ponekad mogu povući iz svojih uobičajenih aktivnosti ili društva jer su preokupirani veličinom, oblikom ili izgledom svog tijela.

Neke poznate osobe poput Eda Sheerana, Zaca Efrona i Kumaila Nanjianija su otvoreno pričale o specifičnim izazovima s kojima se muškarci suočavaju. Međutim, i dalje postoji mnogo posla u suzbijanju štetnih stereotipa i promicanju inkluzivnosti. U tom kontekstu, ako se osjećate nesigurno u vezi svog tijela donosimo nekoliko korisnih savjeta kako poboljšati svoj odnos prema sebi.

Prepoznajte svoje okidače – osobito na društvenim mrežama

Bez obzira na to u kojem se trenutku nalazite, razmislite o ljudima i slikama koji potiču osjećaj da nešto nije u redu s vama ili da trebate “popraviti” svoj izgled. Društvene mreže su omogućile veću izloženost “muških tijela” nego ikad prije, ali slike koje vidimo često su filtrirane, fotošopirane ili predstavljaju najbolje trenutke iz stotina snimaka i kutova koji nisu ušli u rez. Drugim riječima, konstantno uspoređivanje s mišićavim modelima, influencerima ili slavnim osobama može izazvati osjećaj nezadovoljstva. U stvarnim međuljudskim odnosima, ne biste trebali osjećati da vas vaši prijatelji ili partneri osuđuju ili svedu na vaš izgled.

Stoga, nemojte se bojati postaviti granice, bilo promjenom teme razgovora ili otvorenim razgovorom s nekim tko koristi negativan govor tijela. Također, razmislite o prestanku praćenja ili utišavanju osoba na društvenim mrežama koje vas čine nesigurnima, posramljenima ili krivima. Ljudi s kojima se okružujete trebali bi vas poticati, podržavati i prihvaćati, umjesto da vas stavljaju u osjećaj beskrajnog natjecanja ili nesigurnosti.

Budite iskreni prema sebi o tome kako se osjećate zbog svoje rutine vježbanja i/ili ishrane

Vježbanje ima mnoge zdravstvene prednosti i nije nužno znak problema. Međutim, ako postanete opsjednuti vježbanjem – do te mjere da se osjećate anksiozno ili krivim kad uzmete dan odmora ili koristite odlazak u teretanu kao “kaznu” za jedenje određene hrane – to može ukazivati da vaša rutina možda više šteti nego pomaže vašem zdravlju. Vježbati biste trebali zbog zabave ili kao način oslobađanja od stresa. No, kod poremećaja prehrane ili mišićne dismorfije, pretjerano vježbanje može dovesti do ekstrema i uzrokovati zabrinutost ili opsesiju. Isto tako vrijedi i za vašu prehranu: nije loše pokušavati uključiti raznoliku hranu u svoje obroke. No ako se zbog načina prehrane osjećate iscrpljeno ili konstantno gladno, tada vaš pristup očito nije zdrav.

Imajte realniju rutinu koju možete održavati dugoročno, umjesto da se okrećete “brzim rješenjima” ili ekstremnim programima koji vam troše energiju i čine vas nezadovoljnima. To može značiti učenje kako slušati svoje tijelo kada je riječ o osjećajima gladi i sitosti te uzimanje više slobodnih dana kada vam je potreban odmor ili se osjećate iscrpljeno. Također, korisno je uključiti različite vrste aktivnosti (poput planinarenja, joge ili plivanja) umjesto da se fokusirate samo na intenzivan trening snage. Na taj način, možete postići ravnotežu između tijela i uma, a ne izgubiti se u nepotrebnim ekstremima koji narušavaju svrhu zdravih navika.

Ako ne možete sami staviti stvari pod kontrolu, potražite savjet stručnjaka 

Zatražiti pomoć i priznati borbu može biti izazovno, posebno za muškarce koji su naučeni da je ranjivost znak slabosti. No, zatvaranje u sebe neće pomoći, jer samokritika i negativna ponašanja mogu rasti u sjeni. Razgovor s terapeutom ili zdravstvenim stručnjakom specijaliziranim za sliku tijela može biti iznimno koristan, iako se može činiti teškim. Ti su stručnjaci suosjećajni i nude personalizirane planove liječenja prilagođene vašim potrebama. Važno je napomenuti da su obvezni čuvati povjerljivost informacija koje podijelite.

Prvi korak možete napraviti tako da od svog liječnika zaštite zatražite preporuku ili uputnicu za odgovarajućeg stručnjaka u vašoj blizini. Također, možete istražiti stručnjake online prema njihovim područjima specijalizacije i vjerodajnicama. Važno je zapamtiti da osjećaj nezadovoljstva tijelom ili borba s prehranom i tjelesnom aktivnošću vas ne čini “manje muškarcem”. Zaista, zahtijeva hrabrost priznati svoje izazove i poduzeti korake prema promjeni.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime