Subota, 8 siječnja, 2022

5 načina kako ćete kontrolirati sumnju i žaljenje zbog svojih odluka

Svima nam se to ponekad događa i može biti krajnje uznemirujuće. Mnogi od nas voljeli bi krenuti dalje nakon što donesemo neke odluke ili poduzmemo akcije, i ne osvrnuti se unatrag. Međutim, to je često lakše reći nego učiniti

Jeste li se ikad zatekli u situaciji da se osjećate puni sumnje ili žaljenja zbog nečega što se napravili ili odluke koju ste donijeli?

Svima nam se to ponekad događa i može biti krajnje uznemirujuće. Mnogi od nas voljeli bi krenuti dalje nakon što donesemo neke odluke ili poduzmemo akcije, i ne osvrnuti se unatrag. Međutim, to je često lakše reći nego učiniti.

Sumnja i žaljenje mogu biti poprilično iscrpljujući i razdirati nas iznutra psihički. Zato donosimo 5 praktičnih savjeta kako ovladati prevelikom usmnjom i žaljenjem zbog naših odluka.

  1. Shvatite kako osjećaji sumnje i žaljenja neće trajati vječno, iako vam se na prvu da hoće. Ti će osjećaji izblijediti ili proći nakon nekog vremena, a vaš će se život vratiti u normalu.
  2. Dišite kroz te osjećaje i ne bježite od njih. Dopustite si da ih osjetite nekoliko minuta i trudite se pravilno disati dok vas muče negativne emocije. Dopustite si da osjetite žaljenje i sumnju, ali ne više od 15 minuta.
  3. Nakon isteka vremena – maksimalno 15 minuta – učinite nešto drugo. Odvratite pozornost i otpustite te osjećaje. Živite svoj život i zaokupite se nečim što bi vam moglo biti ugodno ili produktivno. To će vam pomoći da prebrodite teške osjećaje i naučite kako upravljati situacijom.
  4. Razmišljajte pozitivno o sebi kako biste se podsjetili da radite najbolje što možete i da niste savršeni. Prihvatite sebe kao ljudsko biće koje ne mora biti savršeno, i da smijete, poput svih drugih, pogriješiti. Sjetite se onih koji vas vole i kojima je stalo do vas. To će ublažiti ili ukloniti vaše loše misli i sumnje.
  5. Prilagodite situaciju kao jednu od prilika za vlastiti rast. Ova iskustva, iako vrlo teška i izazovna, mogu vam omogućiti da iskusite veću razinu samoprihvaćanja i ljubavi prema sebi. A to će vam pomoći i da doživite sretniji i ispunjeniji život.

Ako uz sve navedeno i dalje sami ne možete upravljati osjećajima sumnje i žaljenja – terapija, kako individualna, tako i grupna sigurno vam može pomoći u tome. Terapija vam pomaže da prihvatite sami sebe, da se volite i imate veće samopouzdanje!

Pročitajte još...

SAVJET PSIHOLOGINJE: Kako biti što suosjećajniji prema sebi?

Teorije privrženosti govore nam da je jedan od glavnih preduvjeta psihičkog zdravlja to da smo imali iskustvo bezuvjetne prihvaćenosti od strane barem jedne bliske osobe tijekom djetinjstva. Nažalost, mnogi ljudi to iskustvo nisu imali, što se kasnije manifestira kao pretjerana kritičnost prema samome sebi, krivnja i osjećaj manje vrijednosti.

Trijezni menadžment: Savjeti za upravljanje stresom, a ne uključuju čašu vina

Jedan od najlakših načina za relaksaciju nakon napornog dana (osim dobrog vina) jest opuštanje pred TV programom. Tako barem misle mnogi od nas. No, istraživanja pokazuju da kao pasivni sudionici medijske potrošnje gubimo previše vremena na nešto što nam nije od koristi

Konflikti u partnerskim odnosima: Kako se dobro svađati?

Neugodne emocije nisu nešto što treba popraviti ili promijeniti. Neugodne emocije postaju blaže ili potpuno nestaju onda kada ih uvažimo i podijelimo s drugima! Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da idući put iz svađe s partnerom oboje izađete kao pobjednici

Sanja Mikleušević Pavić: Ono što znam o HRT-u dovoljno je za trenutačne otkaze ili opoziv

Dugo sam na HRT-u pa mogu reći da sam svjedočila svemu i svačemu... I da, to se ne može svesti na neprikladne pošalice, nego ozbiljno i nedopustivo zastrašivanje i uznemiravanje s pozicije moći, otvoreno priča za Mixer dugogodišnja HTV-ova urednica i novinarka, dodajući da slučajevi, koji su izašli u javnost, nisu jedini

Povezano

5 činjenica koje dokazuju da se iza jakog karaktera ‘skriva’ osjetljiva osoba

Neke osobe samo naizgled djeluju nedodirljive, no iza te 'fasade' često se kriju vrlo osjetljivi karakteri. Ove se dvije osobine međusobno ne isključuju. Donosimo vam pet karakteristika koje prikazuju da možda baš vi ili netko vama blizak pripada upravo toj skupini ljudi

U novoj godini se riješite neodlučnosti i prihvatite ljepote koje nosi neizvjesnost života

Pokušajte razmišljati na ovaj način: da je život potpuno predvidljiv, ne bi li vam nakon nekog vremena bilo malo dosadno? U ovom brzom društvu, u kojem je šarolik izbor na svakom uglu, žaljenje umjesto donošenje pogrešne odluke je gora opcija. To je sila koja vas može spriječiti da poduzmete akciju, a da bismo joj se suprotstavili, moramo naučiti tolerirati neizvjesnost

Nova godina, nova ja: 20 mini izazova za samopomoć koji svaki dan čine boljim

Točno određeni ciljevi mogu biti učinkovit način kako ostvariti vaše snove u budućnosti, ali jednako je važno pronaći i male načine, sitnice kako se svakodnevno brinuti o sebi

Gotovo je s izlikama: 5 rješenja za vaše klasične meditacijske isprike i strahove

Donosimo vam nekoliko jednostavnih savjeta kako pobijediti sve izlike i opravanja i uz pomoć ovih 'trikova' zavoljeti meditaciju, bez obzira je li riječ o samostalnoj ili vođenoj

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime