Četvrtak, 14 studenoga, 2024

Bliži se Black Friday: Zašto neki ljudi vole Crni petak, a drugi ga mrze?

Donosimo dvije teorije objašnjavaju odnose koji ljudi imaju prema ovom danu. Jedni obožavaju Crni petak, a drugi mrze, koji ste vi tim?

Ako vas pomisao na skori dolazak dana poznatog kao ‘Crni petak’ čini nervoznima, a ne uzbuđenima, niste jedini. Sigurno znate nekoga tko svoje kupnje na dan najvećih popusta planira tjednima prije, ali i onoga koji ostaje kod kuće i nema nikakvu želju za čekanje u redovima i trošenjem novca.  I jedno i drugi je potpuno u redu. Psihološka istraživanja upozoravaju na to da postoji nekoliko čimbenika koji određuje na kojoj ćete strani završiti. Upoznajte se s danom – Black Friday.



Teorija ciljeva i kupci usmjereni na zadatke

Psiholozi dijele ljude u dvije skupine: one koji se više fokusiraju na postizanje zadataka nasuprot onima koji se više fokusiraju na povezivanje s drugima. Ova ideja sadržana je u onome što je poznato kao teorija ciljeva. Kupci usmjereni na zadatke obično se usredotočuju na pronalaženje stvari koje su im potrebne što je brže moguće i uz najmanje truda. Društveno orijentirani kupci, s druge strane, uživaju u prisutnosti drugih dok kupuju.

Istraživanje je pokazalo da će kupcima koji su orijentirani na zadatke čak i mali broj drugih kupaca u blizini biti prepreka u uspješnom shoppingu. Isto istraživanje sugerira da društvene kupce zapravo pokreće prisutnost drugih potrošača. Ti ljudi više uživaju u iskustvu kad su u blizini drugi, čak i ako nemaju izravnu interakciju.

Black Friday: U kakvoj je vezi s vodoinstalaterima i morskim psima?

Osobni prostor je važna stavka

Drugi aspekt ove kupovne podjele svodi se na individualna očekivanja u pogledu osobnog prostora. Istraživači psihologije govore o ovoj sklonosti u onome što nazivaju teorijom polja. Ako vam je ikada zasmetao “bliski govornik” koji se naginje prema vama ili vam dodiruje ruku dok priča, onda ste vjerojatno netko kome je potrebno malo više osobnog prostora od tog pripovjedača.

Prisutnost drugih kupaca u trgovini psihološki uzbuđuje ljude bez obzira na to u koju skupinu pripadaju. Ljudi koji nemaju potrebnu za puno osobnog prostora osjećaju uzbuđenje kad su drugi u blizini. Dok je to isto uzbuđenje stres za osobu kojoj je potrebno malo više prostora, a stres je nešto što svi pokušavaju minimizirati. Zajedno, ove dvije teorije objašnjavaju odnose koji ljudi imaju prema ‘Crnom petku’.

Savjeti za preživljavanje ‘Crnog petka’

Petodnevno razdoblje najvećih popusta koje počinje na Dan zahvalnosti koji se u Americi obilježava svaki 4. četvrtak u studenom (ove godine pada na 24. studeni!), a završava na Cyber ponedjeljak. ‘Crni petak’ ostaje najprometniji dan kupovine u godini, a za sve one koji nisu njegovi ljubitelji, donosimo savjete za ‘preživljavanje’.

Prvo napravite popis svih osoba za koje biste htjeli pronaći dar. Zatim istražite trgovinu koja bi vam mogla pomoći u postizanju vaših ciljeva. Zapamtite kako većina ljubitelji ‘Crnog petka’ prvo ide u velike kupnje, a to znači da će se uputiti u velike robne kuće. Umjesto toga, vi prvo krenite u lokalne i manje trgovine koje neće imati toliku gužvu. Također, što više stvari možete kupiti iz udobnosti svog doma, to bolje. Online shopping je jedna od boljih stvari za sve one koji se groze fizičke kupnje

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime