Subota, 24 srpnja, 2021

Gledanje sporta ima brojne psihološke i općenite dobrobiti za zdravlje

Gledanje omiljenih utakmica ima brojne dobrobiti na naše mentalno zdravlje. Može nas učiniti sretnijim, ali i fizički zdravijim. Stoga, sljedeći put kada zamjerite svome dragome jer 'previše gleda sportske emisije' razmislite kako bi zbog toga ipak mogao dulje živjeti!

Kada pomislimo na benefite sporta, prvo pomislimo na fizičku aktivnost i bavljenje sportom koje ima brojne pozitivne učinke na naše tijelo i um.

Ali tko kaže da samo gledanje sporta ne može imati pozitivan učinak na nas? Zapravo, gledanje omiljenih utakmica ima brojne dobrobiti na naše mentalno zdravlje. Može nas učiniti sretnijim, ali i fizički zdravijim. Stoga, sljedeći put kada zamjerite svome dragome jer ‘previše gleda sportske emisije’ razmislite kako bi zbog toga ipak mogao dulje živjeti!

1/ Otjerajte depresiju i samoću

Gledanje televizije općenito pomaže da poboljšate mentalno zdravlje. No, sport posebno utječe na raspoloženje, optimizam te smanjuje rizike od depresije i usamljenosti. Još ako gledate utakmicu s obitelji ili prijateljima, povezujete se kroz čavrljanje i navijanje pa je  iskustvo intenzivnije i puno bolje.

2/ Slobodno pokažite emocije

Ovdje prvenstveno mislimo na muškarce, jer, kako objašnjava profesor Alan Pringle, specijalist za njegu mentalnog zdravlja sa Sveučilišta u Nottinghamu, muškarci imaju tendenciju potiskivanja svojih osjećaja.
U mnogim se kulturama, nažalost, još uvijek smatra kako je neprimjereno da muškarci pokazuju emocija poput plača. Sportovi poput nogometa nude im siguran prostor da, primjerice, zagrle druge navijače ili puste suzu radosnicu – bez straha da će ih netko zbog toga ‘osuditi’. Stoga, gledanje sporta može biti zdravo ‘sredstvo’ za iskazivanje emocija.

3/ Osjećajte se ispunjeno

Možda ne igrate u nekom velikom i važnom sportskom klubu, ali zasigurno postoji momčad koju ste odlučili podržavati i čiji vas uspjeh raduje kao vaš vlastiti. Profesor psihologije Ronald F. Levant sa Sveučilišta Akron objašnjava kako je osjećaj pobjede dragocijen te kako u životu doživljavamo stalne uspone i padove, a put do postizanja uspjeha često je izazovan. Stoga, doživljaj pobjede omiljenog sportskog tima može u vama potaknuti samo pozitivne emocije – osjećaj uspjeha, sreće i ispunjenosti.

4/ Potaknite svoju motivaciju

Mnogi od nas nezadovoljni su svojim fizičkim izgledom i bezuspješno se pokušavaju natjerati da se pokrenu i počnu baviti nekim sportom. U tom slučaju, gledanje sporta može vam pomoći i dodatno vas motivirati da ostvarite svoje želje i ciljeve, poput upravljanja tjelesnom masom, kondicijom i fizičkim izgledom. Kada gledate utakmicu vidite sportaše u akciji, njihovu impresivnu tjelesnu formu, snagu itd. Oni su često sjajni uzori i velika motivacija da i vi kao navijači krenete put zdravijeg života.

5/ Smanjite stres

Od poštivanja rokova na poslu do privatnih svakodnevnih problema, većina nas je stalno pod stresom, a previše stresa može dovesti do sagorijevanja, pada energije i motivacije. Kako biste učinkovito upravljali razinom stresa, nužne su redovite pauze za opuštanje i zabavu, a sport je zdrava distrakcija. Fokus na gledanje utakmica omogućuje ljudima da isključe misli koje izazivaju stres. A pobjeda pomaže da se opustite i osjećate sretniji. 

6/ Osjećaj zajedništva

Prof. Daniel Wann sa sveučilišta Murray objašnjava kako je osjećaj zajedništva i povezanosti koje proizlaze iz sporta (i navijanja) bitne za nae zdravlje. Prema Wannu, bilo da se na otvorenom nosite Dinamovu kapu ili Hajdukov dres, sve to u vama stvara osjećaj pripadnosti. Primjerice, ako šetate ulicom noseći sportsku opremu, vjerojatno će vam prolaznici dati peticu ili čak zastati da bi s vama porazgovarali o omiljenom klubu. To ljudima daje veći osjećaj povezanosti i pripadnosti svijetu oko sebe, što povećava i razinu sreće i samopoštovanje osobe.

7/ Sport povezuje generacije

Alan Pringle također vjeruje kako sport može popuniti jaz između generacija, gdje bi drugi oblici moderne zabave mogli ‘pasti na ispitu’. Naime, sport ima duboko ukorijenjeno nasljeđe koje ljudi svih dobnih skupina mogu naučiti i u njemu se radovati. Primjerice, starije generacije možda nisu previše zainteresirane za igranje kompjutorskih igrica sa svojim unucima. No, bit će im drago pogledati košarkašku utakmicu s njima.

Bogatstvo koje donosi gledanje sporta preveliko je da ga zanemarite. Ako se još niste pridružili brojnim obožavateljima koji gledaju sport ili ne znate što biste gledali, postoji toliko puno sportova između kojih možete birati. Od klizanja na ledu do gimnastike – od nogometa pa do boksa – pronađite sport koji vam je zanimljiv i počnite ga gledati drugačijim (navijačkim) očima!

Pročitajte još...

6 vježbi istezanja koje bi svi trebali raditi svako jutro

Rad od kuće i izolacija krivci su da sjedimo više nego ikada. Ovakva specifična situacija uzrok je raznih zdravstvenih problema, a za neke (možda) nismo ni znali prije pandemije. Zato je istezanje, za koje vam možda neće trebati niti 5 minuta - potrebniji više nego ikada

6 savjeta osobnog trenera kako hodanje pretvoriti u vrlo učinkovit trening

Osim brojnih fizičkih benefita, čak i kratki interval od 10 minuta brzog hodanja povećava našu mentalnu budnost, energiju i pozitivno raspoloženje - tri stvari koje su nam svima nedostajale u posljednjih nekoliko mjeseci jer smo se previše 'družili' s četiri zida svog doma

20 fitness profila na Instagramu koji će vas motivirati da pomaknete svoje granice!

U siječnju kojeg obilježavamo kao #mjesecdobrihodluka upotrijebite svoj Instagram profil kako bi pronašli inspiraciju za vježbanje. A zapratiti žene koje motiviraju na zdraviji i aktivniji način života, bez obzira jeste li početnica, možda čak i trudni, ili tražite 'profi' trening...

Kardio trening na stepenicama koji svi trebaju probati

Korištenje stepenica u kući, stanu, stambenoj zgradi ili javnoj površini koja nije pretrpana ljudima može biti izvrstan način za jačanje cijelog tijela, snage, ravnoteže i koordinacije

Povezano

Vaš ‘unutarnji kritičar’: Kako prestati omalovažavati samog sebe?

Za omalovažavanje i smanjenje samopouzdanja kriv je naš "unutarnji kritičar". To je onaj dosadni glas u našoj glavi koji kritizira, krivi, omalovažava, propitkuje, stvara sumnje i umanjuje naša postignuća... Kako se 'obračunati' s njime?

Pedagoginja Sara Peranić: Sve više žena traži pomoć i uči kako biti SamopouzdaniJA

Socijalna pedagoginja, edukantica psihoterapije i autorica bloga i podcasta 'Sara Peranić' kroz program SamopouzdaniJA pomaže ženama da nauče izgraditi odnos sa sobom i život kakav žele, te odnose koji odražavaju njihovo samopouzdanje a ne negativnu sliku o sebi

Otpornost uma: Vodič za suočavanje sa životnim izazovima, nedaćama i krizama

Ljudi se moraju naučiti nositi i raditi kroz vrlo izazovna životna iskustva. Teorija otpornosti odnosi se na ideje o tome kako na ljude utječu i kako se prilagođavaju stvarima poput nedaća, promjena, gubitaka i rizika

Lovi vas ljetna depresija? Kako pomoći sebi i sačuvati mentalno zdravlje

Osjećate li pretjeranu energičnost i uznemirenost? Izgubili ste apetit? Možda ste među 15 posto svjetske populacije koja pati od sezonskog afektivnog poremećaja i ne treba ga nimalo zanemariti - jer su upravo ljudi koji boluju od ljetnog SAD-a izloženiji većem riziku od samoubojstva

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime