Utorak, 19 listopada, 2021

Joga kao stil života i put ka promjenama te boljim odlukama!

Naša kolumnistica Jassna Luna Jozić otkriva zašto je za nju vježbanje joge učenje - ne samo o usvajanju novih pozicija tijela, već učenje o životu. Često svojim vježbačima kaže da joga predstavlja metaforu za život...

Postoji nešto što prevladava granice psihičkih i fizičkih dobrobiti jogijske prakse. Te dobrobiti su jako važne i nikako zanemarive. Često su upravo one i glavni razlog zašto se odlučujemo za promjenu: krenuti vježbati jogu, zdravije se hraniti, pozitivnije misliti, meditirati, itd.

Ipak, postoji nešto što se gotovo neprimjetno pojavi na jogijskom putu bilo da ste početnik ili napredni vježbač, bilo da ste toga svjesni ili ne. Nešto na što niti ne obraćamo pažnju, jer nam je fokus na sasvim drugom mjestu. Pojavi se Lekcija. 
Za mene je vježbanje joge učenje ne samo o usvajanju nekih novih pozicija tijela, već učenje o životu. Često svojim vježbačima kažem da joga predstavlja metaforu za život.  Evo i kako. 

Što za mene znači joga? 

Joga za mene znači:

  • Usporavanje
    Kada se sjednemo na joga prostirku prva uputa je da duboko udahnemo i izdahnemo. Da produbimo i produžimo svoj dah. Da se umirimo i iz užurbanosti i nemira uplovimo u mir. Da uhvatimo jedan novi ritam i svoga disanja i svoga kretanja.
    S joga prostirke to prenosimo i u svakoj svakodnevni život. Učimo započinjati dan / stvari iz točke mira i staloženosti. Učimo usporiti svoj tempo kako ne bi ‘izgorili’ prije vremena, kako bismo rasporedili svoju snagu i imali je dovoljno da sve svoje obaveze pozavršavamo sa minimalnom dozom stresa. 

 

  • Osvještavanje
    Usporavanje je važno i zbog još jedne stvari – omogućava nam da postanemo svjesni. Na joga prostirci učitelj nas vodi kroz proces osvještavanja tijela i osvještavanje daha.
    Dah i tijelo važan su pokazatelj našeg općeg stanja. Plitki, kratki i brzi dah upućuje na stanje ‘bori se ili bježi’, stanje vječite napetosti s kojom idemo kroz život i iz kojeg reagiramo. Obično je propraćen bolovima u leđima ili nekim drugim restrikcijama u tijelu. Sve to je odraz velikog stresa i potrebe tijela da se rastereti. U svakodnevnom životu osvještavanje nas dovodi u proces buđenja. Često na tom putu otkrivamo da mnoge stvari radimo iz pogrešnih uvjerenja ili tuđih očekivanja. Ta spoznaja otvara nam put ka promjenama i ka svjesnijim i boljim odlukama!
    U životu je sve manifestacija volje – bilo tuđe ili vaše. Što ćete izabrati? A što god da izaberete važno je da napravite svjesno! 
  • Utišavanje
    U osvještavanju uma i tijela primijetit ćete (posebno ako ste početnici u joga praksi) da je um posebno zaposlen. Kao da ima svoj život, neovisno o tome što tijelo radi. Na joga satu učimo određene tehnike pomoću kojih utišavamo zaigrani um. Jedna od njih je prebacivanje fokusa na dah, bilo da promatramo svaki udah ili izdah, bilo da npr. brojimo dahove.
    Utišavanje uma dok vježbamo jogu je upravo važno da bi održali svjesnost na onome što radimo. Svjesnost o  sadašnjem trenutku. Ta svjesnost nam pomaže da pravilno dišemo, da pravilno ulazimo u joga poze i da sa stabilnošću i ugodnošću ostanemo u njima koliko je potrebno ili moguće.
    Utišavanje uma neopisivo je važno budući da smo  neprestano izloženi velikoj količini buke, što onom izvana (kroz informacije koje dolaze sa svih strana: mediji, kolege, šefovi, prijatelji, obitelj,..) što bukom unutar nas (bujica misli, vlastita očekivanja, komentari, kritike…)
    A važno je čuti sebe. Svoj glas. Što je to što Vi mislite, što Vi hoćete, što Vi trebate, kako se Vi osjećate. Važno je napraviti razliku između onoga što mislite da bi trebali i onoga što stvarno osjećate da bi trebali.. A često su to različite stvari. 

  • Prihvaćanje
    Ulazak u mnoge asane (pozicije) zna biti pravi izazov kada počnemo vježbati jogu. Nemali broj puta javi se frustracija, nestrpljenje, samokritiziranje, nezadovoljstvo. A joga nas upravo uči prihvaćanju svojih trenutna ograničenja. Naša ‘ograničenja’ su naše startne pozicija s kojih možemo ići samo naprijed; dalje i više.
    Ako istu filozofiju primijenite na svoj posao ili na bilo koji drugi aspekt svoga života – vidjet ćete da je ispred vas put progresa i rasta! Nije li to fantastično? 

 

  • Otpuštanje
    Upravo svjesnost o frustraciji, nestrpljivosti i nezadovoljstvu jer ‘nismo dovoljno dobri’, jer ‘mi to ne znamo’ ili ‘ne možemo’ učinit će da donesemo odluku otpustiti ta negativna uvjerenja jer – ona nam zaista ne služe.
    Kada vježbamo jogu čut ćete od učitelja da kaže da otpustite napetost iz tijela, da otpustite stres ili neku drugu vrstu tenzije koju nosite, poput vlastitog očekivanje da morate ući u neku poziciju. Što više osvještavate tijelo i misli to bolje detektirate točke ograničenja, te bolje možete raditi na njihovom rješavanju tj. eliminiranju. 

 

  • Prepuštanje
    Jednom kada savladamo joga poziciju i uđemo u nju – na joga prostirci učimo prepustiti joj se. To prepuštanje vodi nas na sljedeći nivo prakse. Nivo na kojem više nema kontrole, već samo povjerenje. U praksi to najčešće izgleda tako da kada se udobno smjestimo u neku poziciji ostanemo u njoj duže vrijeme te pustimo da težina tijela i sila gravitacije radi za nas.
    Najveći izazov svakog čovjeka upravo je (ne)sposobnost prepuštanja. I davanja povjerenja. Zato je vježbanje toga na joga prostirci iznimno važno za nas, naš život, za naše odnose. Imati povjerenje znači osloboditi se velikog tereta da sve moramo sami.
  • Opuštanje
    Svaki joga sat završava sa opuštanjem. Opuštamo se kako bi sve dobrobiti jogijske prakse tijelo moglo metabolizirati i integrirati. Što bolje to napravimo nakon sata, spremniji ćemo ući u novi sat i novi dan.
    Analogno tome, svaki naš dan završava odlaskom u krevet i opuštanjem/spavanjem.  No, mnogi ljudi se ne znaju opustiti, pa samim tim nemaju kvalitetan san. U postelju nose puno misli, briga, strepnji, strahova…
    Opustiti se znači otpustiti svu napetost iz tijela ali otpustiti i sve mentalne konstrukcije koje nosimo u glavama. To znači pronaći točku mira. Mekoće. Rasterećenosti. Lakoće. A to sve učimo na joga satu!
  • Čuvanje sebe
    Na jogi učimo i zauzeti se za sebe. Nakon što se utišamo, usporimo, osvijestimo, prepustimo, opustimo, otpustimo i prihvatimo – mi postavljamo svoje granice i vježbamo poštovati ih! Na joga prostirci ne idemo na mjesto boli, ne lomimo se, ne forsiramo se, ne guramo se. Ako vam učitelj na satu da malo jaču asistenciju koja vam ne prija – recite to. Reagirajte. Važno je, jer tako pomažete i sebi i njemu.
    S joga prostirke prenesite taj isti stav i na svoj svakodnevni život. Ne dopustite nikome da prelazi preko vaših granice. Zauzmite se. Recite što vam prija a što ne. Što je za vas u redu, a što nije. To je vaše tijelo. To je vaš integritet. Čuvajte sebe. Volite se. Ponašajte se prema sebi kao prema biću koje volite najviše na svijetu.

Fotografija: Marina Ribar

________________________________________________________________________

Jassna Luna Jozić, karijerni nomad, svoja brojna poslovna i životna iskustva stjecala je u području ekonomije, marketinga, ali i glume i kazališta, da bi se skrasila na Dobrom mjestu kao učiteljica joge i  life&executive coach. Sa više od 1000 sati rada s klijentima kroz individualne sesije, satove joge, predavanja i radionice stekla je veliko iskustvo za vođenje ljudi na njihovo dobro mjesto. Više informacija na www.dobromjesto.hr

Pročitajte još...

Jassna Luna Jozić: Ljudi trebaju sigurnost, a joga pomaže da je svi pronađemo – u sebi

Živimo u vremenu velikih promjena zbog kojih možemo postati ili anksiozni te ući u još veći strah ili postati osviješteni kreatori koji ovo vrijeme koriste da nauče više o sebi te kako se povezati s unutrašnjom mudrošću i vodstvom gdje leži snaga svakoga od nas, objašnjava nam licencirana učiteljica Ashtanga yoge, certificirana trenerica i coach programa Heal Your Life te Therapeutic Art Life Coach

Mali joga rječnik – sve one riječi koje ne razumijete, a željeli biste 

Iako za polaznike joga satova izgovaranje određenih pozicija ili pojmova na sanskritu neće puno značiti znanje ovog jezika može itekako produbiti razumijevanje joga prakse. Kako je sanskrit izvorni jezik joge proći ćemo kroz 13 najčešće korištenih pojmova na joga satovima

Joga Nidra – Jogijski san: tehnika duboke relaksacije uma, duha i tijela

Ova sjajna tehnika potiče iz drevnih tantričkih tradicija i uvodi nas u stanje potpune emocionalne, fizičke i mentalne opuštenosti. Pomoću nje prodiremo u unutarnje dimenzije našeg uma i naše svijesti

Više od vježbanja: 11 fantastičnih benefita joge za psihičko i fizičko zdravlje

Vježbajući jogu poboljšavamo kapacitet pluća, smanjujemo probleme s bronhitisom i astmom te smanjujemo šanse za kardiovaskularne bolesti. Joga je izvrsna vježba za postizanje ravnoteže, na fizičkom, mentalnom i emocionalnom nivou. Donosimo sve benefite joge za mentalno i fizičko zdravlje našeg organizma

Povezano

Na ovom nemojte štedjeti: najbolje joga prostirke na tržištu!

Debljina prostirke, materijal, tekstura, prianjanje, dimenzije i vaš stil vježbanja - sve su to bitni faktori koji određuju koju prostirku je najbolje kupiti. Uz to, nastojte kupiti nešto što ćete moći koristiti godinama nakon i što neće štetiti okolišu nakon prestanka uporabe

Pripremite rekvizite: Ovo su 3 joga položaja koji pomažu tijekom PMS-a

Pripremite propse, dekice, ciglice i učinite si vrijeme i prostor što ugodnijim pa tijekom PMS-a pokušajte olakšati sebi taj osjetljivi period - s modificiranim okrjepljujućim joga asanama!

Berislav Sokač (Run Croatia): Trčanje je dio moje dnevne higijene

Cilj kampanje #onostomepokrece doživljavam kao provokaciju da ljudi izađu iz dnevne rutine, da se stvarno zapitaju što ih pokreće kako bi bili zdravije i sretnije osobe, s ciljem da zaista i počnu djelovati u tom smjeru, ističe Berislav Sokač

Elastične trake za vježbanje: Što trebate znati o njima + učinkovite vježbe kod kuće

Popularne elastične trake i gume za vježbanje jedan su od najsvestranijih pomagala za vježbanje koji možete posjedovati - posebno kada je riječ o treningu izdržljivosti i snage, kao i rješavanju mišićne neravnoteže i za vitkije tijelo

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime