Petak, 23 srpnja, 2021

Kreativni načini koji nam pomažu da vratimo smisao i kontrolu nad životom

Mnogi pisanje doživljavaju kao vrlo zamornu i dosadnu aktivnost, za koju, uostalom, niti nemaju vremena. Međutim, toliko je mnogo načina na koje možemo voditi dnevnik. Pisanje je samo jedan od njih

Kada predložim svojim klijentima da vode dnevnik, većina njih teško uzdahne i odmahne glavom. Prvo na što pomisle je pisanje, a pisanje doživljavaju kao vrlo zamornu i dosadnu aktivnost, za koju, uostalom, niti nemaju vremena. Međutim, toliko je mnogo načina na koje možemo voditi dnevnik. Pisanje je samo jedna od njih.

Svoje misli, doživljaje i događaje možemo nacrtati. Ako crtanje nije kanal kroz koji se izražavamo, ali ipak više volimo slike od riječi, foto-dnevnik je izvrsna opcija. Kvaliteta crteža ili fotografija nije nimalo važna. Jedino je važno to da naši zapisi, crteži i/ili fotografije imaju osobno značenje, neki nama jasan smisao i vrijednost.

Dnevnik je moguće voditi i putem dnevnih ili tjednih audio zapisa na mobitelu. Dovoljno je odvojiti nešto vremena navečer prije spavanja ili ujutro dok pijemo jutarnju kavu. Možemo izrađivati kolaže, režući i sastavljajući razne fotografije i slova iz novina i časopisa. Naš dnevnik može biti glazbeni dnevnik, tako što ćemo svaki dan zabilježiti pjesmu koja najbolje reprezentira naše trenutno raspoloženje, emocije, stanje duha.

Dnevnik možemo otplesati. Dnevnik možemo otpjevati. Dnevnik možemo uobličiti kroz glinu ili plastelin

A zašto uopće dnevnik? Evo vam barem 5 razloga:

  1. Dnevnik nam pomaže da razbistrimo misli, da usporimo, da “probavimo” doživljena iskustva. Jer gomilanje iskustava samo po sebi ne čini nas niti boljom niti zrelijom osobom ako ih na neki način nismo “isprocesuirali”, emocionalno doživjeli i proživjeli i konačno uklopili u okvir osobnog smisla i percepcije svijeta.
  2. Dnevnik nam omogućuje da neke važne trenutke života ovjekovječimo, spasimo od zaborava.
  3. Dnevnik nam omogućuje da jasno vidimo svoj napredak, promjene, svoj put prema većoj zrelosti – posebice je ovo važno za osobe koje su sklone podcjenjivanju, pesimizmu i negativnom mišljenju.
  4. Dnevnik nam pomaže da otpustimo dio nakupljene negativne energije, stresa, frustracija, nezadovoljstva. Pisanje, crtanje, slikanje, pjevanje, sviranje i slične kreativne aktivnosti jedan su od načina na koje izbacujemo višak energije van, umjesto da je potiskujemo.
  5. Iako izgleda kontraproduktivno u dnevnik bilježiti loša iskustva i događaje, jer bismo njih nekako najradije maknuli u stranu i zaboravili, upravo vođenje dnevnika nam može pomoći da s nekim povredama i neželjenim ishodima lakše izađemo na kraj. Strukturiranje misli i njihovo stavljanje na papir ili u zvučnik pomaže vratiti osjećaj kontrole i samoefikasnosti koji je itekako narušen kada smo suočeni sa stresnim događajima.

Zato, odaberite svoje kreativno oružje za unutrašnje bitke i krenite!

Pročitajte još...

Mentalni wellness: kako biti sretan i u teškim vremenima

Ako želite biti i u dobrom mentalnom zdravlju, postoji također nekoliko ključnih stvari kojih biste se trebali pridržavati

Mentalno zdravlje djece i odraslih: 5 savjeta kako potaknuti pozitivne misle

Vodeći hrvatski sportsko – edukativni projekt Aktivna Hrvatska, zajedno sa stručnjacima s platforme Mentalno Zdravlje - Anom i Igorom Čerenšekom, savjetuje odrasle i djecu kako, usred velike krize i straha od koronavirusa, pronaći pozitivne misle i energiju - već danas!

Normalno je osjećati se prestrašeno, tjeskobno i bespomoćno nakon potresa

Današnji je potres kod mnogih ljudi izazavao anksioznost i nove strahove za vlastiti život. Sve je to normalno, no kako taj strah ipak ne bi prevladao vašim životom i doveo do mnogih drugih zdravstvenih problema, donosimo nekoliko savjeta kako ga što uspješnije prevladati

Plan za dugoročno oklijevanje: Naučite unatoč odugovlačenju biti uspješni!

O tome je li odugovlačenje zdrav stil rada vodi se rasprava oduvijek, pišu se tekstovi, daju savjeti... Oni koji odgađaju čitajući takve članke imaju osjećaj kako nešto nije u redu s njima. Trik je naučiti kako odgađanje radi u vašu korist!

Povezano

Vaš ‘unutarnji kritičar’: Kako prestati omalovažavati samog sebe?

Za omalovažavanje i smanjenje samopouzdanja kriv je naš "unutarnji kritičar". To je onaj dosadni glas u našoj glavi koji kritizira, krivi, omalovažava, propitkuje, stvara sumnje i umanjuje naša postignuća... Kako se 'obračunati' s njime?

Pedagoginja Sara Peranić: Sve više žena traži pomoć i uči kako biti SamopouzdaniJA

Socijalna pedagoginja, edukantica psihoterapije i autorica bloga i podcasta 'Sara Peranić' kroz program SamopouzdaniJA pomaže ženama da nauče izgraditi odnos sa sobom i život kakav žele, te odnose koji odražavaju njihovo samopouzdanje a ne negativnu sliku o sebi

Otpornost uma: Vodič za suočavanje sa životnim izazovima, nedaćama i krizama

Ljudi se moraju naučiti nositi i raditi kroz vrlo izazovna životna iskustva. Teorija otpornosti odnosi se na ideje o tome kako na ljude utječu i kako se prilagođavaju stvarima poput nedaća, promjena, gubitaka i rizika

Lovi vas ljetna depresija? Kako pomoći sebi i sačuvati mentalno zdravlje

Osjećate li pretjeranu energičnost i uznemirenost? Izgubili ste apetit? Možda ste među 15 posto svjetske populacije koja pati od sezonskog afektivnog poremećaja i ne treba ga nimalo zanemariti - jer su upravo ljudi koji boluju od ljetnog SAD-a izloženiji većem riziku od samoubojstva

1 KOMENTAR

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime