Nedjelja, 5 prosinca, 2021

Plan za dugoročno oklijevanje: Naučite unatoč odugovlačenju biti uspješni!

O tome je li odugovlačenje zdrav stil rada vodi se rasprava oduvijek, pišu se tekstovi, daju savjeti... Oni koji odgađaju čitajući takve članke imaju osjećaj kako nešto nije u redu s njima. Trik je naučiti kako odgađanje radi u vašu korist!

Sve radite u zadnji čas? Rok za predati projekt je do podneva, a vi ga šaljete u 11:59h i nadate se da će stići na vrijeme? Odugovlačenje smatrate svojom manom i uvijek rado pročitate članke koji donose ”10 savjeta kako prestati odugovlačiti”, analizirate razne teorije koje govore o tome zašto ljudi odugovlače s odrađivanjem zadataka – Je li zbog straha? Zbog načina na koji funkcioniraju naši mozgovi? Je li to perfekcionizam? No, sve je to prilično bezuspješno. Ne treba biti.

O tome je li odugovlačenje zdrav stil rada vodi se rasprava oduvijek, pišu se tekstovi, daju savjeti… Oni koji odgađaju čitajući takve članke imaju osjećaj kako nešto nije u redu s njima. Pretpostavka je da su ljudi koji odugovlače i odgađaju lijeni, nemotivirani i neodlučni. Pravi ‘pobjednici’ završe sa zadacima prije vremena, zar ne? Jeste li primijetili da obično slavimo ljude zbog toga koliko brzo izvršavaju zadatke? I koliko zadataka izvrše?

No, i ljudi koji odgađaju također završe stvari, zar ne? Ponekad jednako, ako ne i učinkovitije od ovih prvih. Trik je naučiti kako odgađanje radi u vašu korist – jer postoji razlika između odugovlačenja jer niste uspjeli planirati i planiranja odgađanja. Iako većina odgađanja započinje zbog neplaniranja, moguće je hakirati ono što se predstavlja kao mana i pretvoriti to vlastitu korist.

Savjeti kako uspješno odgađati:

  1. Planirajte odgađanje

Kad odugovlačite, nikad to ne činite slučajno. Slučajno odugovlačenje može dovesti do stresa i tjeskobe, pogotovo ako imate tim koji računa na vas. Umjesto toga, zamislite se u planiranju rasporeda odugovlačenja. Najbolja praksa je podijeliti sate prije roka, no s napomenom da ste dovršili sve ostale hitne zadatke. Koristeći se pisanjem kao primjerom, dajte si nekoliko sati (ali samo nekoliko!) prije roka za izradu nacrta djela. Dodijeljeno vrijeme je dovoljno dugo da strukturirate svoje misli, napišete i uredite tekst. To je vrijeme i dovoljno kratko da ne radite neizbježne stvari sa strane – provjeravate sve druge zadatke s popisa obveza, pa čak i stvarate neke nove kako bi izbjegli onaj glavni. Bez obzira jeste li skloni odgađati pisanje, izradu domaće zadaće ili dovršetak radnog projekta, pokušajte biti pažljivi u danima i satima koji prethode vašem roku. Prije toga dovršite sve druge zadatke kako ne bi zaglavili u žongliranju s previše predmeta u kratkom vremenskom okviru.

  1. Ne ograničavajte si odgađanje

Budući da si dajete samo nekoliko sati rada, bitno je da budete neometani za to vrijeme. To znači isključiti telefone i mailove. Ponekad ćete čak morati isključiti i internet ako primijetite da stalno provjeravate Facebook ili web. Oslobodite li se ovih distrakcija, usredotočit ćete se na zadatak koji trebate riješiti. Također se prema odgađanju odnosite kao prema ritualu. Prije nego što sjednete raditi na projektu, napunite čašu vodom, skuhajte kavu, zapalite svijeću i udobno se smjestite. Na ovaj način, nećete doći u iskušenje napustiti stol prije završetka projekta.

  1. Ostavite vremena za uređivanje

Planirano odugovlačenje točno je na granici toga da si dopustite previše vremena i da nemate dovoljno vremena. Iako će smanjiti dio pritiska, ovo vrijeme može stvoriti i mjesto za pogrešku. I zato si uvijek ostavite prostora za uređivanja i revizije. Prva verzija projekta vjerojatno neće biti najbolja, pa ostavite dovoljno vremena da ga još jednom provjerite prije konačne prijave.  

  1. Budite svjesni na koga sve vaše odgađanje utječe

Planirano odugovlačenje neće uspjeti svakome, osobito kada su projekti veliki ili kada posao drugih ovisi o tome kad ćete vi obaviti svoj. Budite pažljivi prema svom timu i razmislite hoće li vaše odugovlačenje negativno utjecati na posao. Trik je u balansu i vaganju troškova. Odgađanje funkcionira u nekim područjima i industrijama, no ne u svima. Ponekad se valja prilagoditi procesu, ovisno o u kojoj fazi projekt ili okruženju u kojem radimo. U takvim situacijama nije loše stvoriti “lažne rokove” (ili rokove koji se sami nameću). S ovim trikom stvorit ćete si jednak pritisak da obavite posao, ali nećete kompromitirati vlastiti tim. 

  1. Ponovna procjena obaveza

Zadnja stavka nas ponovno vodi na preispitivanje radnih navika i kako se one uklapaju u radno okruženje. Ako vaš način rada unazađuje projekt ili tim, ako uzrokuje dodatan stres i smeta obavljanju radnih zadataka, možda je vrijeme da razmislite o drugačijim radnim taktikama na projektu.

Uz ovih pet savjeta odgađanje početka rada bit će lakše, ali pokušajte ponekad sam učiniti nešto prije roka. I bit ćete ponosni na sebe! 

 

Pročitajte još...

Događaju li se i vama mnoge stvari pred nosom, ali ih ne primjećujete?

Jeste li opterećenim opsesivnim razmišljanjima o nečemu što se dogodilo u prošlosti ili stalno brinete o budućnosti, a zapravo ste vrlo malo prisutni u sadašnjosti

Sad imamo i dokaz: Zašto je raditi ‘ništa’ – put do sreće?

Psihijatri sve češće dijagnosticiraju 'poremećaj pozornosti kod odraslih'. No, jesu li kava i liječnički recept 'na brzinu' odgovor na naša suvremena ometanja?

SAVJET PSIHOLOGINJE: Kako biti što suosjećajniji prema sebi?

Teorije privrženosti govore nam da je jedan od glavnih preduvjeta psihičkog zdravlja to da smo imali iskustvo bezuvjetne prihvaćenosti od strane barem jedne bliske osobe tijekom djetinjstva. Nažalost, mnogi ljudi to iskustvo nisu imali, što se kasnije manifestira kao pretjerana kritičnost prema samome sebi, krivnja i osjećaj manje vrijednosti.

‘Body neutrality’ – pokret koji se zalaže da prestanemo osuđivati sebe

Čini se kako smo se umorili od toga da pod svaku cijenu moramo voljeti svoje tijelo. Umjesto pozitivnog, stigao je neutralan stav ? 'volim svoje tijelo takvo kakvo jest', a prigrlili su ga i celebrityji poput Taylor Swift i Jameele Jamil.

Povezano

SOS za roditelje: 8 načina kako smanjiti stres tijekom blagdana i praznika

Povezati se s obitelji i djecom je zaista neprocjenjivo, no tijekom blagdana i uoči njih iznimno je velik pritisak stresa na roditeljima - treba kupiti sve darove, urediti dom, pripremiti deliciji na blagdanskom stolu... Ne dopustite da vam se najljepše vrijeme u godini pretvori u napor!

Naučite odlučno reći ‘ne’ i osloboditi se stresa – posebice za blagdane

Iako je uoči blagdana stres posebno primjetan, jer treba na vrijeme kupiti sve darove, pobrinuti se za kolačiće i kićenje doma... pretvorite te trenutke u vrijeme namijenjeno sebi i svojim prioritetima, radeći sve što trebate na svoj način i u svom vremenskom roku

Kako u samo 5 koraka smanjiti stres i anksioznost – u kuhinji

Ako želite kuhati tako da vam taj ritual postane razbibriga za um te da se pri tome osjećate zdravije, sljedeći savjeti mogu vam pomoći u smanjenju tjeskobe u kuhinji

Živjeti u trenutku: 8 načina kako biti više mindful i uživati u životu

Što nam je 'to do' lista veća i punija prioritetima, manja je vjerojatnost da ćemo zastati i negdje putem pomirisati ruže, pogledati zalazak sunca... Mindfulness zahtijeva trud i praksu, ali je moguće početi živjeti u trenutku, čak i ako ste navikli samo proći kroz dan

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime