Utorak, 19 listopada, 2021

Nismo sitničavi: Postoje razlozi zašto trebamo žaliti i zbog sitnica u životu

Iako je tugovanje okarakterizirano kao nešto negativno, ipak ima svrhu i može utjecati za nešto bolje. U nekim slučajevima, tugovanje može biti put prema rastu, osobnoj promjeni i dubljem razumijevanju koliko vrijedimo i što je važno za nas

Često možete pročitati kako plakanje nad sitnicama nije vrijedno, a naša kultura često zanemaruje tugu – jedino ako nije povezana sa smrću. No, tuga i žaljenje imaju velik utjecaj na samo iskustvo i razumijevanje pojedinca čak i kada nisu povezani s velikim gubicima.

Tuga nam se pojavljuje možda i češće nego to priznajemo, bilo kada prekinemo neki odnos, preselimo se u drugi grad, slušamo kišu kako rominja po prozoru…  Često tugu prolazimo sami ili još gore, ne priznajemo ili ne shvaćamo da tugujemo jer se radi ‘samo’ o sitnim stvarima.

Trajanje tuge nema vremenskog ograničenja

Donosimo opis što je to obespravljena tuga i razloge zašto biste trebali dopustiti sebi da tugujete i zbog takozvanih manjih stvari.

Obespravljena tuga, termin poznat i kao skrivena tuga oblik je koji nije toliko prisutan u javnosti. Taj osjećaj može uzrokovati da se osjećamo izolirano ili osjećamo pritisak da moramo brzo biti dobro, pogotovo kada se od nas očekuje produktivnost. Kada ljudi pomisle na doživljavanje tuge, često se to povezuje sa gubitkom osobe uzrokovane smrću. No tuga kao takva može se pojaviti uslijed gubitka ili prijelaza/promjene bilo kojeg oblika.
Razumijevanje da tuga ne mora biti povezana samo sa smrću, omogućava nam da sebe razumijemo više holistički. Trajanje tuge nema vremenskog ograničenja, i koliko će trajati i zbog čega, nebitno je. Dajte si vremena. 

Mentalno zdravlje: Što kada su nam problem – ugodne emocije?

Što se događa ako si ne dopustite žaliti?

U nekim slučajevima, ponekad se lakše čini izbjegavati tugu nego žaliti zbog sitnica. Ali to zapravo i nije najpametnija odluka. Ako imate osjećaj da bilo koji vaš gubitak ili tranzicija ne zaslužuje vrijeme za žaljenje, u tome slučaju možete početi osjećati sram i krivnju. A sram je opet povezan sa brojnim opsegom fizičkih i mentalnih teškoća. 

Često uspoređujemo vlastiti gubitak sa tuđim i čujemo rečenicu da može biti i gore, ali ovo ne pomaže i zna biti primjer toksične pozitive. Naše emocije su ovdje s razlogom, i ako izbjegavamo tugu ili patnju, to nas može dovesti do veće patnje i propuštanja zadovoljstva. Ako si dopustimo žaliti, imamo sposobnost da otpustimo određenu emociju. Ako ne naučimo otpuštati, naše tijelo sve pamti. Prema stručnjacima, ljudi često kroz život prolaze osjećajući tugu svjesno i nesvjesno i ne uzmu vrijeme da procesuiraju gubitak. 

Benefiti žaljenja

Iako je tugovanje okarakterizirano kao nešto negativno, ipak ima svrhu i može utjecati za nešto bolje. U nekim slučajevima, tugovanje može biti put prema rastu, osobnoj promjeni i dubljem razumijevanju koliko vrijedimo i što je važno za nas. Tugovanje nam daje pogled u novu perspektivu koju ne bismo imali da nema toga osjećaja. 

Ten kao putokaz misli i osjećaja: Kako emocije utječu na vašu kožu

S druge strane, prolaženje kroz tugu utječe i na fizičko zdravlje jer tijelo ne drži sve emocije potisnute u sebi. Emocije su podaci i daju nam informacije o sebi. Dajući si dopuštenje da odžalimo, možemo naučiti kako izgraditi osjećaj sigurnosti i povjerenja u sebe. Pomaže nam sagraditi zdrav osjećaj samopouzdanja i razumijevanje svrhe i dubljeg shvaćanja. I žaljenje nije samo korisno za nas, nego i za ljude oko nas jer nam pomaže u razvijanju empatije za druge. 

Kako zacijeliti sa tugovanjem

Započevši proces zacijeljivanja, prvo prepoznajete događaj i okolnosti koje utječu na vas. Tuga se može pojaviti zajedno s drugim emocijama. Život ne mora biti samo crno-bijeli, ili dobar-loš, dvojnost u svemu postoji pa tako možete biti sretni i tužni u isto vrijeme. 

Važno je promijeniti naš pogled i razmišljanje na gubitak. Bilo koji gubitak, promjena/tranzicija ne treba zanemarivati, uspoređivati s ostalim tugama. Naše emocije i osjećaji su bitni i ne trebamo dopuštenje drugih za žaljenje. Možemo promijeniti način kako vrednujemo naše emocije, i jedan od savjeta je da žaljenje ne gledate kao slabost već znak da ste jaki jer prepoznajete uzroke tuge, prepoznajete da vrijedite (vaši osjećaji), ne uspoređujete svoju bol s drugima i dopuštate si proces zacijeljivanja. 

Pročitajte još...

Mentalno zdravlje: Što kada su nam problem – ugodne emocije?

Mnogi ljudi ne znaju kako se nositi s ugodnim emocijama. Ponekad je to iz razloga što su dobivali poruke da radovanje nečemu uvijek nosi opasnost da ćemo se razočarati, da sreću treba zaslužiti, da nije u redu biti sretan kada su drugi oko tebe nesretni...

Dino Šaran povodom 15 godina albuma Letu Štuke: Slobodu imaš ili ne. U glavi.

"Sirova snaga uskoro će biti zamijenjena ljepotom" - smatra frontman grupe Letu Štuke, Dino Šaran. Popularni sarajevski rock sastav ovog mjeseca slavi 15 godina od objavljivanja eponimnog prvijenca čije će se pjesme uskoro zavrtjeti i na dvostrukom vinilu, a samo za Mixer.hr Šaran otkriva kako su u pripremu i nove pjesme

Lako bismo se mogli prilagoditi na FIKU – švedski ‘gumb’ za pauzu od stresa

Skandinavska kultura usavršila je umjetnost uživanja u ugodnom, opuštenom i uravnoteženom životu. Osim toga, Skandinavci, pretežito Šveđani, razvili su i posebno umijeće ispijanja kave. Upoznajte Fiku, švedsku tradiciju uzimanja kvalitetnog vremena za uživanje u polaganom ispijanju kave.

10 malih načina da oživite dom: bez kupovanja ijedne nove stvari

Što napraviti sa 'silnim vremenom' koje provodimo u svom stanu zbog pandemije? Nikad nije bilo povoljnije vrijeme za mini adaptacije u stanu i preslagivanje namještaja, dekora... općenito za - osvježenje doma. A za to ne trebate potrošiti niti jednu kunu!

Povezano

Svi pričaju o tome: Što doista predstavlja pojam mindfulness? 

Ako se pitate kako osnažiti svjesnost, donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da to uspijete. Fokusom na sadašnji trenutak i trenutne senzacije u tijelu zapravo radite na tome da se mentalno i tjelesno učite svjesnosti. Redovnom praksom učite kontrolirati sve mentalne procese. A kao rezultat, doživljavat ćete manje stresa i osjećat se slobodnije

5 savjeta koji će vam pomoći da se u trenu osjećate – moćnije

Naše misli utječu na to koliko se moćno osjećamo. Zato mijenjanje misli može stvoriti osjećaj moćnosti. Također možemo koristiti svoje tijelo za stvaranje tog osjećaja. Niste sigurni kako započeti? Jednostavnije je nego što možete zamisliti

Tako je malo potrebno: 4 geste koje naš život čine – sretnijim

Sreću treba i izazvati, kaže stara narodna poslovica, pa vam stoga donosimo 4 univerzalna 'recepta' kako potaknuti sretne osjećaje u svakodnevnom životu!

Zašto nam nostalgične misli koriste i zašto je dobro sjetiti se starih dana?

Pandemija nas je definitivno učinila nostalgičnijima nego inače. Prisjećanjem na dobre stare dane mnogim ljudima pomaže u podizanju raspoloženja. Donosimo nekoliko razloga zašto je nostalgija dobra, i kako nam nostalgične misli zapravo koriste

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime