Srijeda, 6 studenoga, 2024

Plan za spas u zadnji čas: Naučite unatoč odugovlačenju biti uspješni!

O tome je li odugovlačenje zdrav stil rada vodi se rasprava oduvijek, pišu se tekstovi, daju savjeti... Oni koji odgađaju čitajući takve članke imaju osjećaj kako nešto nije u redu s njima. Trik je naučiti kako odgađanje radi u vašu korist!

Sve radite u zadnji čas? Rok za predati projekt je do podneva, a vi ga šaljete u 11:59h i nadate se da će stići na vrijeme? Odugovlačenje smatrate svojom manom i uvijek rado pročitate članke koji donose ”10 savjeta kako prestati odugovlačiti”, analizirate razne teorije koje govore o tome zašto ljudi odugovlače s odrađivanjem zadataka – Je li zbog straha? Zbog načina na koji funkcioniraju naši mozgovi? Je li to perfekcionizam? No, sve je to prilično bezuspješno. Ne treba biti.



O tome je li odugovlačenje zdrav stil rada vodi se rasprava oduvijek, pišu se tekstovi, daju savjeti… Oni koji odgađaju čitajući takve članke imaju osjećaj kako nešto nije u redu s njima. Pretpostavka je da su ljudi koji odugovlače i odgađaju lijeni, nemotivirani i neodlučni. Pravi ‘pobjednici’ završe sa zadacima prije vremena, zar ne? Jeste li primijetili da obično slavimo ljude zbog toga koliko brzo izvršavaju zadatke? I koliko zadataka izvrše?

No, i ljudi koji odgađaju također završe stvari, zar ne? Ponekad jednako, ako ne i učinkovitije od ovih prvih. Trik je naučiti kako odgađanje radi u vašu korist – jer postoji razlika između odugovlačenja jer niste uspjeli planirati i planiranja odgađanja. Iako većina odgađanja započinje zbog neplaniranja, moguće je hakirati ono što se predstavlja kao mana i pretvoriti to vlastitu korist.

Savjeti kako uspješno odgađati:

  1. Planirajte odgađanje

Kad odugovlačite, nikad to ne činite slučajno. Slučajno odugovlačenje može dovesti do stresa i tjeskobe, pogotovo ako imate tim koji računa na vas. Umjesto toga, zamislite se u planiranju rasporeda odugovlačenja. Najbolja praksa je podijeliti sate prije roka, no s napomenom da ste dovršili sve ostale hitne zadatke. Koristeći se pisanjem kao primjerom, dajte si nekoliko sati (ali samo nekoliko!) prije roka za izradu nacrta djela. Dodijeljeno vrijeme je dovoljno dugo da strukturirate svoje misli, napišete i uredite tekst.

To je vrijeme i dovoljno kratko da ne radite neizbježne stvari sa strane – provjeravate sve druge zadatke s popisa obveza, pa čak i stvarate neke nove kako bi izbjegli onaj glavni. Bez obzira jeste li skloni odgađati pisanje, izradu domaće zadaće ili dovršetak radnog projekta, pokušajte biti pažljivi u danima i satima koji prethode vašem roku. Prije toga dovršite sve druge zadatke kako ne bi zaglavili u žongliranju s previše predmeta u kratkom vremenskom okviru.

  1. Ne ograničavajte si odgađanje

Budući da si dajete samo nekoliko sati rada, bitno je da budete neometani za to vrijeme. To znači isključiti telefone i mailove. Ponekad ćete čak morati isključiti i internet ako primijetite da stalno provjeravate Facebook ili web. Oslobodite li se ovih distrakcija, usredotočit ćete se na zadatak koji trebate riješiti. Također se prema odgađanju odnosite kao prema ritualu. Prije nego što sjednete raditi na projektu, napunite čašu vodom, skuhajte kavu, zapalite svijeću i udobno se smjestite. Na ovaj način, nećete doći u iskušenje napustiti stol prije završetka projekta.

  1. Ostavite vremena za uređivanje

Planirano odugovlačenje točno je na granici toga da si dopustite previše vremena i da nemate dovoljno vremena. Iako će smanjiti dio pritiska, ovo vrijeme može stvoriti i mjesto za pogrešku. I zato si uvijek ostavite prostora za uređivanja i revizije. Prva verzija projekta vjerojatno neće biti najbolja, pa ostavite dovoljno vremena da ga još jednom provjerite prije konačne prijave.  

  1. Budite svjesni na koga sve vaše odgađanje utječe

Planirano odugovlačenje neće uspjeti svakome, osobito kada su projekti veliki ili kada posao drugih ovisi o tome kad ćete vi obaviti svoj. Budite pažljivi prema svom timu i razmislite hoće li vaše odugovlačenje negativno utjecati na posao. Trik je u balansu i vaganju troškova. Odgađanje funkcionira u nekim područjima i industrijama, no ne u svima. Ponekad se valja prilagoditi procesu, ovisno o u kojoj fazi projekt ili okruženju u kojem radimo. U takvim situacijama nije loše stvoriti “lažne rokove” (ili rokove koji se sami nameću). S ovim trikom stvorit ćete si jednak pritisak da obavite posao, ali nećete kompromitirati vlastiti tim. 

  1. Ponovna procjena obaveza

Zadnja stavka nas ponovno vodi na preispitivanje radnih navika i kako se one uklapaju u radno okruženje. Ako vaš način rada unazađuje projekt ili tim, ako uzrokuje dodatan stres i smeta obavljanju radnih zadataka, možda je vrijeme da razmislite o drugačijim radnim taktikama na projektu.

Uz ovih pet savjeta odgađanje početka rada bit će lakše, ali pokušajte ponekad sam učiniti nešto prije roka. I bit ćete ponosni na sebe! 

Fotografije: Unsplash

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime