Petak, 15 listopada, 2021

Joga Nidra – Jogijski san: tehnika duboke relaksacije uma, duha i tijela

Ova sjajna tehnika potiče iz drevnih tantričkih tradicija i uvodi nas u stanje potpune emocionalne, fizičke i mentalne opuštenosti. Pomoću nje prodiremo u unutarnje dimenzije našeg uma i naše svijesti

Joga praksu obično vežemo za fizičko vježbanje no joga je puno više od toga. Jogu možemo prakticirati i kroz način na koji živimo, kroz svoj odnos prema sebi ali i svijetu oko sebe, možemo je prakticirati kroz svjesno disanje, kroz meditaciju a možemo i kroz tehniku dubokog opuštanja! 

Upoznajte YOGA NIDRU. Joga nidra je stanje budnog spavanja u kojoj mozak doživljava duboko opuštanje te se potiče proces iscjeljenja. U joga nidri svu svoju pažnju povlačimo na unutra dok se um potpuno opušta. 

Stanje potpune emocionalne, fizičke i mentalne opuštenosti

Ova sjajna tehnika potiče iz drevnih tantričkih tradicija i uvodi nas u stanje potpune emocionalne, fizičke i mentalne opuštenosti. Pomoću nje prodiremo u unutarnje dimenzije našeg uma i naše svijesti
I dok mislimo da je sjesti na fotelju, upaliti televiziju, surfati netom ili gledati u prazno dovoljno da bi se opustili – griješite! Pravo opuštanje počinje tek kada „ugasimo“ sve ometače oko nas, vizualne ili audio, i kada svu svoju svjesnost okrenemo prema sebi te počnemo bivati u sadašnjem trenutku.
Zbog prirode našeg uma ovo zna biti izazov no zato je jako važno početi to vježbati. Na isti način kao što vježbamo svoje tijelo da postane snažnije, zdravije, izdržljivije, vitalnije, fleksibilnije, … tako vježbamo i svoj um da postane i ostane smireniji. Vježbamo stanja mira. Bacamo svoja sidra i činimo da kakva god bura se dogodi na površini (u našem svakodnevnom životu) da mi ostanemo u ravnoteži, stabilni i spremni da svjesno djelujemo i odgovaramo na situaciju, a ne da ulazimo u stanje  reaktivnosti i uznemirenosti. 

Što se događa s vašim mozgom kada vježbate joga nidru i kako funkcionira ova tehnika?

Kako smo kroz dan stalno u beta stanju moždanih valova, što nam omogućava efektivno funkcioniranje kroz dan, dakle osjećaj budnosti, fokusa, moć koncentracije, brzo razmišljanje, rješavanje problema… u yoga nidri ulazimo u niže frekvencije moždanih valova, poput alfa, theta a ponekada čak i delta stanja. 
Naime, kada uđemo u alfa stanje moždanih valova koje se događa kada  se smjestimo u opušten položaj zatvorenih očiju, isključenih vizualnih kanala, dolazi do oslobađanja hormona koji poboljšava raspoloženje i stvara osjećaj smirenosti. Pod utjecajem ovih valova rasplamsava se naša mašta, moć vizualizacije, pojačava se memorija, koncentracija, mogućnost učenja.. Alfa valovi predstavljaju prolaz do našeg podsvjesnog uma. 
Iz alfe nastavljamo prelaziti u duboko alfa i visoko theta stanje moždanog vala, koje se naziva i “stanje snova” ili REM (stanje “brzog kretanja očiju”). U theti se naše misli još više usporavaju, isključuje se analitički um. Ovo je stanje u kojem obrađujemo svoje emocije te se oslobađamo onih koje nam više ne služe. U ovom stanju duh i tijelo se počinju regenerirati te je pogodno je za reprogramiranje, promjene uvjerenja, stvaranje nove realnosti.

Mali joga rječnik – sve one riječi koje ne razumijete, a željeli biste 

Nakon thete, možemo ući i u stanje delta moždanih valova, gdje se naše misli još više usporavaju. Kaže se da je delta stanje carstvo nesvjesnog uma gdje se organizam duboko obnavlja i odmara jer nema slika niti svjesnosti o fizičkom tijelu. U ovom stanju možemo doživjeti iscjeljenje.
Nažalost, vrlo malo ljudi doživljava delta-stanje na redovnoj bazi, što znači da ne dajemo mogućnost našem tijelu i mozgu da se u potpunosti obnove. Stoga je prakticiranje joga nidre izuzetno važno za proces samoiscjeljenja.

Koje su dobrobiti joga nidre? 

Dobrobiti joga nidre očituju se na mnogo načina. Oslobađanje energije ili prane koja se javlja u joga nidri dovodi do obnavljanja i liječenja umornih tkiva i organa što dovodi do psihosomatske ravnoteže. 
Znanstvena istraživanja su pokazala da je 45 minuta jogijskog sna jednako 3 sata kvalitetnog sna, u svojoj sposobnosti da opusti mozak.
Studija objavljena 2013. godine pokazala je da vježbanje joge nidre poboljšava raspoloženje te smanjuje anksioznost, ublažava depresiju i opću dobrobit žena koje imaju menstrualne tegobe. Druge su studije dokazale da joga nidra poboljšava funkcioniranje živčanog sustava i endokrinog (hormonskog) sustava, te može pomoći u snižavanju krvnog tlaka i kolesterola, te simptoma povezanih s dijabetesom. 
Široko se koristi u preventivnoj medicini, kao i besplatna terapija za oporavak bolesnika, uključujući djecu i gerijatrijske bolesnike.

Dakle, joga nidra:

  • duboko relaksira i obnavlja tijelo te ‘resetira’ um
  • uravnotežuje živčani sustav 
  • pridonosi emocionalnoj stabilnosti 
  • podiže razine energije
  • jača intuiciju
  • pomaže kod nesanice i poboljšava kvalitetu sna
  • ublažava anksioznost i blaže oblike depresije
  • povećava samopouzdanje
  • ubrzava oporavak od bolesti
  • pomaže zacjeljivanju proživljenih trauma

Za koga je sve joga nidra?

Joga nidrom se mogu baviti apsolutno svi! Sjajna je za početnike u jogi, koliko i za napradnije vježbače; mogu je raditi i djeca i odrasliizuzetno je korisna za  profesionalne sportaše i rekreativce ali i za one koji nikada nisu bili fizički aktivni; idealna je za poslovne ljude

Tehnika joga Nidre je znanstveni način uklanjanja svih napetosti i stresa nakupljenih u tijelu, na fizičkoj, mentalnoj i emotivnoj razini. Ona daje efikasniji i uspješniji oblik psihofizičkog odmora!

Ako su vas zaintrigirale ove činjenice, prijavite se sada na yoga nidra sat i isprobajte svoju prvu joga nidra meditaciju sa mnom prijavom na web stranici: https://dobromjesto.hr/kontakt/

Video vježbe: Joga – duboka detoksikacija za dušu i tijelo

Kako se zapravo joga nidra ‘radi’?

Joga Nidra se radi u ležećoj poziciji, okrenuti na leđima, s rukama i nogama lagano razmaknutim od tijela, a dlanovima okrenutima prema gore. 

Ova vođena tehnika duboke relaksacije traje 45 min. i jedini zadatak je ostati potpuno miran i budan te zadržati pažnju na glas koji vas vodi kroz ovaj proces putovanja kroz vlastitu svijest.. 

Dakle, potrebno je samo opustiti se i prepustiti se. Jer,  čovjek koji se zna opustiti – ostvaruje svoje ciljeve! 

Fotografije: Marina Ribar  

________________________________________________________________________

Jassna Luna Jozić, karijerni nomad, svoja brojna poslovna i životna iskustva stjecala je u području ekonomije, marketinga, ali i glume i kazališta, da bi se skrasila na Dobrom mjestu kao učiteljica joge i  life&executive coach. Sa više od 1000 sati rada s klijentima kroz individualne sesije, satove joge, predavanja i radionice stekla je veliko isustvo za vođenje ljudi na njihovo dobro mjesto. Više informacija na www.dobromjesto.hr

Pročitajte još...

Jassna Luna Jozić: Ljudi trebaju sigurnost, a joga pomaže da je svi pronađemo – u sebi

Živimo u vremenu velikih promjena zbog kojih možemo postati ili anksiozni te ući u još veći strah ili postati osviješteni kreatori koji ovo vrijeme koriste da nauče više o sebi te kako se povezati s unutrašnjom mudrošću i vodstvom gdje leži snaga svakoga od nas, objašnjava nam licencirana učiteljica Ashtanga yoge, certificirana trenerica i coach programa Heal Your Life te Therapeutic Art Life Coach

Više od vježbanja: 11 fantastičnih benefita joge za psihičko i fizičko zdravlje

Vježbajući jogu poboljšavamo kapacitet pluća, smanjujemo probleme s bronhitisom i astmom te smanjujemo šanse za kardiovaskularne bolesti. Joga je izvrsna vježba za postizanje ravnoteže, na fizičkom, mentalnom i emocionalnom nivou. Donosimo sve benefite joge za mentalno i fizičko zdravlje našeg organizma

U ravnoteži tijela, uma i duha: Kako se pripremiti za prvi sat joge?

Donijeli ste odluku da krećete na jogu, izabrali ste mjesto gdje ćete vježbati i pitate se kako se pripremiti za svoj prvi joga sat te što možete očekivati na njemu.

Odaberite najbolje za sebe: Koju vrstu joge možete vježbati

Hatha joga, ashtanga joga, vinyasa, yin, restorativna joga... Toliko je vrsta da je teško izabrati, posebno kada ste potpuni početnik. Osim toga, pravi je izazov budući da vam sami nazivi ne govore puno o tome što možete očekivati na takvom satu

Povezano

Na ovom nemojte štedjeti: najbolje joga prostirke na tržištu!

Debljina prostirke, materijal, tekstura, prianjanje, dimenzije i vaš stil vježbanja - sve su to bitni faktori koji određuju koju prostirku je najbolje kupiti. Uz to, nastojte kupiti nešto što ćete moći koristiti godinama nakon i što neće štetiti okolišu nakon prestanka uporabe

Pripremite rekvizite: Ovo su 3 joga položaja koji pomažu tijekom PMS-a

Pripremite propse, dekice, ciglice i učinite si vrijeme i prostor što ugodnijim pa tijekom PMS-a pokušajte olakšati sebi taj osjetljivi period - s modificiranim okrjepljujućim joga asanama!

Berislav Sokač (Run Croatia): Trčanje je dio moje dnevne higijene

Cilj kampanje #onostomepokrece doživljavam kao provokaciju da ljudi izađu iz dnevne rutine, da se stvarno zapitaju što ih pokreće kako bi bili zdravije i sretnije osobe, s ciljem da zaista i počnu djelovati u tom smjeru, ističe Berislav Sokač

Elastične trake za vježbanje: Što trebate znati o njima + učinkovite vježbe kod kuće

Popularne elastične trake i gume za vježbanje jedan su od najsvestranijih pomagala za vježbanje koji možete posjedovati - posebno kada je riječ o treningu izdržljivosti i snage, kao i rješavanju mišićne neravnoteže i za vitkije tijelo

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime