Subota, 16 listopada, 2021

Mali joga rječnik – sve one riječi koje ne razumijete, a željeli biste 

Iako za polaznike joga satova izgovaranje određenih pozicija ili pojmova na sanskritu neće puno značiti znanje ovog jezika može itekako produbiti razumijevanje joga prakse. Kako je sanskrit izvorni jezik joge proći ćemo kroz 13 najčešće korištenih pojmova na joga satovima

Prvi joga satovi znaju biti uzbuđujući ne samo zbog atmosfere sata i novih pozicija koje se savladavaju već i zbog samog jezika koji se na satu koristi.

Često ćete od joga učitelja čuti jezik i riječi koje baš i ne razumijete. Riječ je o sanskrtu. Sanskrt ili sanskrit jedan je od najstarijih indoeuropskih jezika te najstariji jezik indijske književnosti, Veda. 

13 najčešće korištenih pojmova na joga satovima

Iako za polaznike joga satova izgovaranje određenih pozicija ili pojmova na sanskritu neće puno značiti znanje ovog jezika može itekako produbiti razumijevanje joga prakse. 
Kako je sanskrit izvorni jezik joge proći ćemo kroz 13 najčešće korištenih pojmova na joga satovima.

 

ASANA
Riječ Asana prevodimo kao fizičko držanje tijela. Ona predstavlja statični dio prakse – poziciju u kojoj se zadržavamo neko vrijeme (nekoliko udaha i izdaha). 

VINYASA
Vinyasa u doslovnom prijevodu znači ‘staviti u pokret’. Ona predstavlja dinamični dio prakse u kojoj je svaki pokret povezan sa udahom ili izdahom. Moderni dinamični stilovi yoge često se nazivaju vinyasa satovima.

PRANA
Prana predstavlja životnu energiju. Još kažemo da je to životna sila/snaga ili struja života u nama. Pranu unosimo u tijelo kroz dah. Jogiji vjeruju da pri udisanju ne primamo samo zrak već upravo i pranu, energiju koja daje život svemu u Univerzumu. Kineski naziv za pranu je chi. 

PRANAYAMA
Pranayama je tehnika/vježba svjesnog disanja. Ayama znači produženje daha/ života , pa se praksa pranayame upravo radi kako bi se produbio i produžio udah i izdah te na taj način uspostavila kontrola nad mentalnim i emotivnim procesima. 

Odaberite najbolje za sebe: Koju vrstu joge možete vježbati

MUDRA
Mudra znači gesta najčešće rukom a nekada i cijelim tijelom s kojom se preusmjerava naša energija. Na joga satu najčešće koristimo Anjali ili Namaskar mudru (spojeni dlanovi ispred srca) ili Chin mudru (spajamo palac i kažiprst dok su nam nadlanice na koljenima). Mudre često koristimo za iscjeljenje ili rješavanje mentalnih i emocionalnih blokada. 

NAMASTE
Namaste je tradicionalni indijski izraz poštovanja i zahvalnosti koji u  doslovnom prijevodu znači ‘klanjam se tebi’. No više od toga je dublje značenje ovog pozdrava koji zapravo govori da poštujemo ono duhovno u drugome što i sami nosimo u sebi – upućujući na jedinstvo sa onim što je i tko je oko nas. Namaste pozdrav izražava se dlanovima spojenim na sredini čela (ispred ‘trećeg oka’) ili u razini srca s laganim naklonom glave.

MANTRA
Manta je sveti zvuk ili fraza (mentalno ili na glas) koja ima preobražavajući učinak na um pojedinca koji ga izgovara. Možemo ju koristiti mantrajući ili u meditaciji. Služi za postizanje unutarnje ravnoteže ili dosezanja željenih ciljeva.  

OM
Om ili aum je jednosložna mantra koja označava jedinstvo tijela, duha i uma zbog čega često počinjemo i/ili završavamo joga sat sa ovom mantrom.

UJJAYI DAH
Tehnika jogijskog disanja koja se najčešće koristi u ashtanga joga praksi. Naziva se još i zvučni dah. Ujjayi dah ima veliki blagodat na živčani sustav i stanje uma. 

BANDHA
Bandhe predstavljaju energetske lokote s kojima usmjeravamo pranu unutar tijela te sprječavamo raspršivanje energije izvan tijela.  Bandhe se pokreću aktivacijom određenih mišića ili organa.  

DRISHTI
Drishti je mjesto prema kojem je usmjeren naš pogled tijekom prakse. Drishti nam pomaže da zadržimo pažnju i fokus na ono što radimo, a tijekom vježbanja to su tijelo i dah. Kada vježbamo jogu drishti je obično vrh nosa, ruka, stopala, pogled između obrva itd.  

CHAKRA
Čakra u doslovnom prijevodu znači kotač. Metaforički, čakra je psiho-energetski centara suptilnog tijela. U jogi najčešće se  spominje sedam glavnih energetskih centara: muladhara čakra smještena na dnu kralježnice, svadhishthana čakra ispod pupka, manipura čakra u području solarnog pleksusa, anahata čakra u srcu, vishuddhi čakra u grlu, ajna čakra u centru između obrva i sahasrara čakra iznad tjemena glave.

SHALA
Dvorana u kojoj se vježba joga. 

Fotografije: Marina Ribar

________________________________________________________________________

Jassna Luna Jozić, karijerni nomad, svoja brojna poslovna i životna iskustva stjecala je u području ekonomije, marketinga, ali i glume i kazališta, da bi se skrasila na Dobrom mjestu kao učiteljica joge i life&executive coach. Sa više od 1000 sati rada s klijentima kroz individualne sesije, satove joge, predavanja i radionice stekla je veliko isustvo za vođenje ljudi na njihovo dobro mjesto. Više informacija na www.dobromjesto.hr

Pročitajte još...

Jassna Luna Jozić: Ljudi trebaju sigurnost, a joga pomaže da je svi pronađemo – u sebi

Živimo u vremenu velikih promjena zbog kojih možemo postati ili anksiozni te ući u još veći strah ili postati osviješteni kreatori koji ovo vrijeme koriste da nauče više o sebi te kako se povezati s unutrašnjom mudrošću i vodstvom gdje leži snaga svakoga od nas, objašnjava nam licencirana učiteljica Ashtanga yoge, certificirana trenerica i coach programa Heal Your Life te Therapeutic Art Life Coach

Više od vježbanja: 11 fantastičnih benefita joge za psihičko i fizičko zdravlje

Vježbajući jogu poboljšavamo kapacitet pluća, smanjujemo probleme s bronhitisom i astmom te smanjujemo šanse za kardiovaskularne bolesti. Joga je izvrsna vježba za postizanje ravnoteže, na fizičkom, mentalnom i emocionalnom nivou. Donosimo sve benefite joge za mentalno i fizičko zdravlje našeg organizma

Video vježbe: Joga – duboka detoksikacija za dušu i tijelo

Ova jednostavna i vrlo učinkovita joga rutina pristupačna je i potpunim početnicima. Idealno bi bilo napraviti je kao prvu stvar ujutro, kada se probudite, kako biste energizirali tijelo za početak dana ali i odmah potaknuli organe za detox

U ravnoteži tijela, uma i duha: Kako se pripremiti za prvi sat joge?

Donijeli ste odluku da krećete na jogu, izabrali ste mjesto gdje ćete vježbati i pitate se kako se pripremiti za svoj prvi joga sat te što možete očekivati na njemu.

Povezano

Na ovom nemojte štedjeti: najbolje joga prostirke na tržištu!

Debljina prostirke, materijal, tekstura, prianjanje, dimenzije i vaš stil vježbanja - sve su to bitni faktori koji određuju koju prostirku je najbolje kupiti. Uz to, nastojte kupiti nešto što ćete moći koristiti godinama nakon i što neće štetiti okolišu nakon prestanka uporabe

Pripremite rekvizite: Ovo su 3 joga položaja koji pomažu tijekom PMS-a

Pripremite propse, dekice, ciglice i učinite si vrijeme i prostor što ugodnijim pa tijekom PMS-a pokušajte olakšati sebi taj osjetljivi period - s modificiranim okrjepljujućim joga asanama!

Berislav Sokač (Run Croatia): Trčanje je dio moje dnevne higijene

Cilj kampanje #onostomepokrece doživljavam kao provokaciju da ljudi izađu iz dnevne rutine, da se stvarno zapitaju što ih pokreće kako bi bili zdravije i sretnije osobe, s ciljem da zaista i počnu djelovati u tom smjeru, ističe Berislav Sokač

Elastične trake za vježbanje: Što trebate znati o njima + učinkovite vježbe kod kuće

Popularne elastične trake i gume za vježbanje jedan su od najsvestranijih pomagala za vježbanje koji možete posjedovati - posebno kada je riječ o treningu izdržljivosti i snage, kao i rješavanju mišićne neravnoteže i za vitkije tijelo

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime