Nedjelja, 26 rujna, 2021

Kako ‘deletati’ bol i napetost mišića koji su posljedica rada s tehnologijama

Uzrokuje li vam sjedenje ispred računala bol i ukočenost vrata poznate kao 'tehnološki vrat’' Boli li vas zglob od cjelodnevnog držanja mobilnog telefona ili tableta? Vjerujemo da ste barem nekada osjetili ove tegobe ali ove jednostavne vježbe će ih eleminirati

Napretkom tehnologije, a još više kao posljedica situacije u kojoj živimo posljednjih godinu i pol dana – više smo no ikad ‘priljepljeni’ uz računala, mobilne telefone ili tablete, što vrlo često dovodi do napetosti i bolova u mišićima, pored ostalih nepoželjnih nuspojava.

Uzrokuje li vam sjedenje ispred računala bol i ukočenost vrata poznate kao ‘tehnološki vrat’’ Boli li vas zglob od cjelodnevnog držanja mobilnog telefona ili tableta? Vjerujemo da ste barem nekada osjetili ove tegobe jer one muče sve više i više ljudi.

5 jednostavnih vježbi koje ‘liječe’ razne bolove

Stoga, da ne bi došlo do pogoršanja tegoba naučite kako pravilno upravljati vremenom koje provodite uz tehnologije. Srećom, postoji nekoliko rješenja, poput istezanja zglobova, koje mogu poništiti dio napetosti i bolnosti mišića koju osjećate.

Bolovi u području vrata i glave: 5 savjeta koje ne smijete zanemariti

“Ponavljajuće aktivnosti mogu pridonijeti bolovima i eventualnim ozljedama”, kaže Colleen Louw, PT, MEd, glasnogovornica Američkog udruženja za fizikalnu terapiju i fizikalna terapeutkinja na Ortho Clinic Pain Clinic. Ako su tipkanje na tipkovnici, surfanje na tabletu i skrolanje po mobilnom telefonu među vašim svakodnevnim aktivnostima – upravo su to pokreti na koje Louw upozorava.
“Sjedenje za stolom dok satima svakodnevno koristite tipkovnicu može rezultirati lošom cirkulacijom zglobova i mišića”, kaže ona. Sam stres koji dolazi od rada satima bez pauze može uzrokovati napetost u mišićima i bol. Nedavna istraživanja s Državnog sveučilišta u San Franciscu potvrđuju da puno online vremena može dovesti do bolova u ramenima i vratu zbog naginjanja i držanja glave prema naprijed cijelo to vrijeme.

Svakodnevni rad od kuće: Vježbe za istezanje koje ćete napraviti ‘usput’

Umjesto da prihvatite ‘tehnološki vrat’, isprobajte ove specifične trikove te poništite napetost mišića uzrokovanu svakodnevnom uporabom tehnologije.

1/ Pravite manje pauze

“Najbolja pozicija je sljedeća”, kaže Karen Loesing, certificirani ergonomski stručnjak koji savjetuje pojedince i tvrtke diljem Južne Kalifornije. “Često mijenjajte držanje i pravite pauze svaki sat vremena”. Ako ste najčešće u stajaćem položaju “pokušajte ograničiti stajanje na intervale od 20 minuta i podignite jednu nogu dok se oslanjate na drugu nogu”, sugerira ona.

2/ Namjestite stolicu

Ispravna postavka stolice može smanjiti napetost na gornjim dijelovima leđa, donjem dijelu leđa i vratu. Držite leđa naslonjenima na naslon stolca i pobrinite se da nasloni za ruke budu postavljeni u istoj visini kao i stol, tako da ramena ostanu u opuštenom položaju.

3/ Ispružite zapešća i prste

Jednostavno istezanje za stolom može olakšati bolna ramena, bolne zapešća i ruke. Vježbe istezanja treba redovito izvoditi tijekom dana. Pokušajte istegnuti zglob dlanom prema gore – lijevim dlanom okrenutim prema gore, stavite desnu ruku na prste lijeve ruke i polako savijte zglob prema natrag dok se u podlaktici ne osjeti lagano istezanje. Ponovite i s drugom rukom.  Naizmjenice napravite istezanje zgloba dlanom prema dolje, lagano savijte lijevi zglob savijajući prste prema unutarnjem zglobu. Desnom rukom nježno pomažite. Ponovite na suprotnoj strani.

4/ Resetirajte položaj vrata

Kada satima buljite u zaslon računala, tendencija je i vilice i vrata ‘viriti’ prema naprijed. Nažalost, ovo držanje glave prema naprijed stvara veliku napetost na vratnim mišićima. Da biste oslobodili nagomilavanje napetosti, Louw preporučuje okretanje glave u stranu, a zatim zavijanje ramena unatrag i dolje.

5/ ‘Napumpajte’ mišiće

Ispružite podlaktice i noge, dok aktivno ispumpavate prvo ruke, a zatim zapešća i na kraju gležnjeve kako biste povećali protok krvi i mobilizirali živce. To će vas riješti trnace i osjećaja ‘uspavanosti’ koji se javljaju u rukama, zapešćima i ramenima nakon duljeg sjedenja.

Pročitajte još...

Mislav Malenica: Za 50 godina ljudi više neće morati raditi zahvaljujući umjetnoj inteligenciji!

Predsjednik udruge CroAI i direktor/osnivač tvrtke Mindsmiths, Brođanin Mislav Malenica, ističe kako se treba kreirati što bolje uvjete za startupove te objašnjava zašto će nam za 5 godina postati jasno da umjetna inteligencija nije više samo alat koji upališ da nešto odradi

Kitesurfing na Jadranu: Lokacije koje privlače avanturiste iz cijelog svijeta

Kitesurfing je jedan od najpopularnijih ljetnih sportova na moru, a ovih 5 najpopularnijih lokacija ne samo da obiluju prirodnim ljepotama, nego i pogodnim vjetrovima

4 ideje za ljetne zabave o kojima će svi pričati do jeseni – ili nove zabave

Kako bismo vam pomogli da pripremite zabavu sezone ili barem, noć vrijednu pamćenja donosimo nekoliko ideja za sljedeće druženje!

Obožavate Sluškinjinu priču? Ovih 7 serija dobro je imati na ‘to watch’ listi

Ako ste završili s gledanjem 4 sezone popularne serije, imamo dobre vijesti, potvrđena je 5 sezona! Ali, neće biti prikazana prije ljeta 2022. godine, pa smo za sve ljubitelje 'Sluškinjine priče' pronašli 7 serija koje će vas zaintrigirati dok čekate nova događanja u Gileadu

Povezano

HangoverRun na najboljem Weekendu u godini

HangoveRun dio je i naše zajedničke kampanje #onostomepokrece, koja za cilj ima promociju kvalitetnog života i širenja poruke o tome kako moramo osvijestiti što nam je zaista važno u životu i maksimalno se tome posvetiti

Queen Fit: Zašto se žene tako brzo zaljube u (tajlandski) boks?

Upoznajte Q BOX - fitness inovaciju namjenjenu majkama, ženama i kraljicama koje su u deficitu s vremenom te u svakodnevnoj rutini i obavezama izgube sebe. Specifična metoda treniranja sastoji se od više sportskih disciplina: tajlandskog boksa, snage vlastitog tijela, aerobika i yoge

Kroz jogijsku tehniku kontole daha možete povećati – životnu energiju

Ako prana (životna energija) ne nalazi dovoljno prostora unutar tijela, to znači da je nešto 'napada' ili izbacuje van. Obično je riječ o toksinima u tijelu, nagomilanom otpadu i stresu zbog čega nam ova tehnika disanja pomaže u detoksikaciji tijela!

Ponestalo vam je motivacije? Uz ove trikove odradit ćete najbolji trening

Ako ste došli do osjećaj da se nikako ne uspijevate natjerati na trening ili ga doživljavate kao veliko opterećenje - uz ove male trikove opet se možete vratiti u trenutke kada ste s nestrpljenjem i oduševljenjem očekivali svaki novi trening! 

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime