Subota, 24 srpnja, 2021

Mala škola trčanja: Što obući na trening? Vječna dilema neiskusnih trkača

Prije samog odlaska na trening, svakako provjerite: temperaturu, vlagu, padaline, vjetar. Prema tome odlučujete hoćete li obući kratko, dugo, 1, 2 ili 3 sloja

Jedna od vječitih dilema trkača početnika jest što obići za trening. Potrebno je neko vrijeme da se ‘ulove’ pravila oblačenja za trčanje u svim vremenskim uvjetima.

Savjeti koje donosim nisu kruta kategorija, već fleksibilan okvir koji se može i treba mijenjati s obzirom na razlike među nama trkačima (spol, masa, visina, sastav tijela, stupanj zimogroznosti, osobne preferencije…). Dakle, prije samog odlaska na trening, svakako provjerite: temperaturu, vlagu, padaline, vjetar. Prema tome odlučujete hoćete li obući kratko, dugo, 1,2 ili 3 sloja.

TEMPERATURA: 3 do 8°C

  • dugačke tajice
  • jedan dugački sloj sportske majice gore (zimogrozniji 2/3 tanja sloja, ovisno o temperaturi)
  • šuškavac i sportska marama u slučaju vjetra i kiše
  • deblje sportske čarape
  • šilterica u slučaju kiše
  • osmijeh na licu

TEMPERATURA: 9-13°C

  • 1. varijanta: kratke hlače + dugačka sportska majica
  • 2. varijanta: dugačke tajice + kratka sportska majica
  • tanje sportske čarape
  • sportska marama po želji i u slučaju vjetra
  • obavezan osmijeh na licu

TEMPERATURA: +14°C

  • kratka sportska majica i kratke hlače ili tajice
  • šilterica (po mogućnosti bijela)
  • tanje sportske čarape
  • sunčane naočale koje neće padati ili žuljati za vrijeme treninga
  • bočica s vodom ili izotoničnim napitkom

Posebne napomene za sve trkače

  • ŠILTERICA će vas zaštititi od sunca ali i od kiše (kako vam kapljice ne bi padale u oči). Oni koji trče na Savskom nasipu znaju kako šilterica dobro dođe u borbi s mušicama koje se pojavljuju u proljeće i ljeto.
  • SUNČANE NAOČALE (s UVA i UVB zaštitom) će vas zaštiti od sunca. Ukoliko nosite šiltericu ne morate nositi i naočale, ali su svakako dobrodošle.
  • KREMA ILI SPREJ SA ZAŠTITNIM FAKTOROM – minimalno faktor 30 da štiti od jakog sunca i njegovog zračenja, tijekom toplih mjeseci treba biti sastavni dio opreme. Isto vrijedi i za SPREJ PROTIV KOMARACA jer su posebno dosadni upravo na večernjim treninzima.
  • UMJETNI MATERIJALI apsolutno su poželjni, a možemo čak reći i obavezni jer su prozračni i brzo se suše. Pamuk nije opcija!
  • TOPLA I SUHA ODJEĆA I OBUĆA nakon treninga su obavezna oprema
  • OBUCITE SE TAKO DA VAM JE MALO HLADNO jer je osjećaj hladnoće prije treninga zavaravajući, a nakon uvodno-pripremnog dijela sve postaje daleko toplije. Ne dozvolite da vas taj osjećaj zavara te slobodno skinite drugi sloj i dobro se zagrijte.
  • kupite si SPORTSKE ČARAPE i zaboravite na žuljeve i ostale sitne “ozljede” na stopalima koje vas mogu odvojiti od treniranja. Vjerujemo kako ne želite propustiti nekoliko treninga samo zato što imate žuljeve.

Metoda pokušaja i pogreške idealna je za ove stvari, ali samo ako si to upišete u svoje trkačke dnevnike te nakon što ste se skuhali na treningu zbog sloja previše. Drugi put iskoristite iskustvo te skinite jedan sloj i uživajte u treningu. Iskustvo koje je stečeno, nitko vam ne može uzeti.

________________________________________________________________________

Marko Bićanić glavni je trener škole trčanja Trčaona, kineziolog, ultramaratonac i osvajač brojnih odličja. Za Mixer.hr otkriva zašto je baš trčanje idealna rekreacija i što je sve potrebno za prvi korak u tenisicama.

Pročitajte još...

Mala škola trčanja: Kakvu odjeću, obuću i druge dodatke odabrati za prvi trening?

Naoko nevažna stavka - odjeća i obuća - zaprvo je vrlo bitna jer može kod svakog treninga napraviti veliku razliku. Osim toga, posebno je važno odabrati prave tenisice za trčanje - kako vaša kralježnica i ostali ekstremiteti ne bi patili ili se, ne daj Bože, ozlijedili

Mala škola trčanja: Zašto se trčanju trebate vratili polako i postepeno

Najveća pogreška trkača koji se vraćaju nakon kraće ili duže pauze upravo je pretjerivanje u intenzitetu i ekstenzitetu treninga. U prijevodu - svi krenu predugo i prebrzo trčati poprilično precjenjujući svoje trenutne sposobnosti

Mala škola trčanja: Uz pravilno trčanje i opremu, važan je i trkački bonton!

Poput pravila ponašanja u svakodnevnom životu, postoje i osnovna pravila ponašanja prilikom trčanja na javnim površinama koja se nazivaju trkački bonton ili trkačka etika

Mala škola trčanja: Zagrijavanje i istezanje – važan element treninga

Zagrijavanje i istezanje su sastavni dio baš svakog treninga i nikako ga nemojte preskakati. Vaše tijelo će vam biti zahvalno, a i rezultati će pokazati da je to što radite ispravno

Povezano

Kako ‘deletati’ bol i napetost mišića koji su posljedica rada s tehnologijama

Uzrokuje li vam sjedenje ispred računala bol i ukočenost vrata poznate kao 'tehnološki vrat’' Boli li vas zglob od cjelodnevnog držanja mobilnog telefona ili tableta? Vjerujemo da ste barem nekada osjetili ove tegobe ali ove jednostavne vježbe će ih eleminirati

Točka preokreta: Zašto je promjena važna i kako se pripremiti za nju? 

Kako prestati s opravdanjima za loše postupke koje činimo i početi graditi snažne temelje za život kakav želimo? Jer, na koncu, u životu možemo imati ili rezultat ili izgovor. Nikada oboje

Retro videa s vježbama koje će definitivno rasplamsati vaš plesni žar

Ako ste raspoloženi za 'eksploziju emocija' iz prošlosti, smiješne opreme za vježbanje i optimistične, plesne kardio rutine koje možete raditi dok ste (sami) kod kuće, trebali biste pogledati neke od ovih videozapisa

Pozdrav Suncu – savršen način kako postići dosljednost u vježbanju joge

Od toniziranja mišića i veće fleksibilnosti tijela, preko bolje probave i poticanja mršavljenje pa sve do ljepše kože i hormonske ravnoteže... brojni su benefiti Pozdrava Suncu. Zato donosimo video s dvije varijacije za vježbanje - vaše će vam tijelo i duh biti zahvalni

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime