Srijeda, 14 rujna, 2022

Mala škola trčanja: Što odjenuti na trening? Vječna dvojba neiskusnih trkača

Prije samog odlaska na trening, svakako provjerite: temperaturu, vlagu, padaline, vjetar. Prema tome odlučujete hoćete li odjenuti kratko, dugo, 1, 2 ili 3 sloja

Jedna od vječitih dilema trkača početnika jest što obići za trening. Potrebno je neko vrijeme da se ‘ulove’ pravila odijevanja za trčanje u svim vremenskim uvjetima.



Savjeti koje donosim nisu kruta kategorija, već fleksibilan okvir koji se može i treba mijenjati s obzirom na razlike među nama trkačima (spol, masa, visina, sastav tijela, stupanj zimogroznosti, osobne preferencije…). Dakle, prije samog odlaska na trening, svakako provjerite: temperaturu, vlagu, padaline, vjetar. Prema tome odlučujete hoćete li odjenuti kratko, dugo, 1,2 ili 3 sloja.

TEMPERATURA: 3 do 8°C (dobro je zapamtiti za zimske dane :-))

  • dugačke tajice
  • jedan dugački sloj sportske majice gore (zimogrozniji 2/3 tanja sloja, ovisno o temperaturi)
  • šuškavac i sportska marama u slučaju vjetra i kiše
  • deblje sportske čarape
  • šilterica u slučaju kiše
  • osmijeh na licu

TEMPERATURA: 9-13°C

  • 1. varijanta: kratke hlače + dugačka sportska majica
  • 2. varijanta: dugačke tajice + kratka sportska majica
  • tanje sportske čarape
  • sportska marama po želji i u slučaju vjetra
  • obavezan osmijeh na licu

TEMPERATURA: +14°C

  • kratka sportska majica i kratke hlače ili tajice
  • šilterica (po mogućnosti bijela)
  • tanje sportske čarape
  • sunčane naočale koje neće padati ili žuljati za vrijeme treninga
  • bočica s vodom ili izotoničnim napitkom

Posebne napomene za sve trkače

  • ŠILTERICA će vas zaštititi od sunca ali i od kiše (kako vam kapljice ne bi padale u oči). Oni koji trče na Savskom nasipu znaju kako šilterica dobro dođe u borbi s mušicama koje se pojavljuju u proljeće i ljeto.
  • SUNČANE NAOČALE (s UVA i UVB zaštitom) će vas zaštiti od sunca. Ukoliko nosite šiltericu ne morate nositi i naočale, ali su svakako dobrodošle.
  • KREMA ILI SPREJ SA ZAŠTITNIM FAKTOROM – minimalno faktor 30 da štiti od jakog sunca i njegovog zračenja, tijekom toplih mjeseci treba biti sastavni dio opreme. Isto vrijedi i za SPREJ PROTIV KOMARACA jer su posebno dosadni upravo na večernjim treninzima.
  • UMJETNI MATERIJALI apsolutno su poželjni, a možemo čak reći i obavezni jer su prozračni i brzo se suše. Pamuk nije opcija!
  • TOPLA I SUHA ODJEĆA I OBUĆA nakon treninga su obavezna oprema
  • OBUCITE SE TAKO DA VAM JE MALO HLADNO jer je osjećaj hladnoće prije treninga zavaravajući, a nakon uvodno-pripremnog dijela sve postaje daleko toplije. Ne dozvolite da vas taj osjećaj zavara te slobodno skinite drugi sloj i dobro se zagrijte.
  • kupite si SPORTSKE ČARAPE i zaboravite na žuljeve i ostale sitne “ozljede” na stopalima koje vas mogu odvojiti od treniranja. Vjerujemo kako ne želite propustiti nekoliko treninga samo zato što imate žuljeve.

Metoda pokušaja i pogreške idealna je za ove stvari, ali samo ako si to upišete u svoje trkačke dnevnike te nakon što ste se skuhali na treningu zbog sloja previše. Drugi put iskoristite iskustvo te skinite jedan sloj i uživajte u treningu. Iskustvo koje je stečeno, nitko vam ne može uzeti.

________________________________________________________________________

Marko Bićanić glavni je trener škole trčanja Trčaona, kineziolog, ultramaratonac i osvajač brojnih odličja. Za Mixer.hr otkriva zašto je baš trčanje idealna rekreacija i što je sve potrebno za prvi korak u tenisicama.

Pročitajte još...

Mala škola trčanja: Kakvu odjeću, obuću i druge dodatke odabrati za prvi trening?

Naoko nevažna stavka - odjeća i obuća - zaprvo je vrlo važna jer može kod svakog treninga napraviti veliku razliku. Osim toga, posebno je važno odabrati prave tenisice za trčanje - kako vaša kralježnica i ostali ekstremiteti ne bi patili

Mala škola trčanja: Zašto se trčanju trebate vratili polako i postupno

Najveća pogreška trkača koji se vraćaju nakon kraće ili duže pauze upravo je pretjerivanje u intenzitetu i ekstenzitetu treninga. U prijevodu - svi krenu predugo i prebrzo trčati poprilično precjenjujući svoje trenutačne sposobnosti

Mala škola trčanja: Uz pravilno trčanje i opremu, važan je i trkački bonton!

Poput pravila ponašanja u svakodnevnom životu, postoje i osnovna pravila ponašanja prilikom trčanja na javnim površinama koja se nazivaju trkački bonton ili trkačka etika

Mala škola trčanja: Zagrijavanje i istezanje – važan element treninga

Zagrijavanje i istezanje su sastavni dio baš svakog treninga i nikako ga nemojte preskakati. Vaše tijelo će vam biti zahvalno, a i rezultati će pokazati da je to što radite ispravno

Povezano

Vikend prepun sportskih uspjeha: Barakude i Sandra Perković slavili uz zlatne medalje

Vaterpolisti su nakon 12 godina osvojili zlatnu medalju na europskom prvenstvu, a Sandra Perković je osvojila jubilarnu 10. pobjedu u bacanju diska na međunarodnom mitingu u Zagrebu

15-15-15 trening: Donosimo sve o treningu koji prakticira i Jennifer Aniston

 Glumica Jennifer Aniston poznata je po svojem mladolikom izgledu i vitkoj liniji. Nije tajna da mnoge zanima tajna njene linije, a njen trening je...

Zabava za male i velike: Otvoren je prvi mini golf tereni na krovu trgovačkog centra

Od sada se u Hrvatskoj mini golf može igrati tijekom cijele godine, pa čak i u noćnim satima - što je poseban spektakl koji nudi prvi shopping centar nove generacije za svoj prvi rođendan!

Čak 650 sudionika je uživalo u avanturi života na Velebitu

Svi oni koji su možda propustili uživati u ljepotama Velebita, priliku za popravak neće morati čekati do sljedećeg ljeta jer Hrvatska od ove godine ima još jednu lokaciju na kojoj će se održavati HIGHLANDER. Zagrebačka Medvednica bit će domaćin zaljubljenicima u planine od 28. do 30. listopada

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime