Nedjelja, 26 rujna, 2021

Mala škola trčanja: Uz pravilno trčanje i opremu, važan je i trkački bonton!

Poput pravila ponašanja u svakodnevnom životu, postoje i osnovna pravila ponašanja prilikom trčanja na javnim površinama koja se nazivaju trkački bonton ili trkačka etika

Kao što se i u svakodnevnom životu držimo nekih pravila ponašanja, tako pravila postoje i u trčanju. Ona nisu nigdje napisana, ali su uvriježena u društvu te ih se pridržavamo kako bi nam svima bilo ugodnije.

Lako je pronaći članke o raznim temama vezanim za trčanje, od odabira tenisica pa do prehrane trkača, ali osnovna pravila ponašanja prilikom trčanja na javnim površinama koja se nazivaju trkački bonton ili trkačka etika nisu toliko popraćena. 

Kako bi i vi vlastitim primjerom pokazali što je to trkački bonton te maksimalno uživali u treningu, evo osnovnih smjernica:

#1 Trčanje desnom stranom i preticanje 

U oblicima prometa ljudi se mimoilaze desnom stranom pa se to podrazumijeva i kod trčanja – trči se desnom stranom staze.

  • Kako se bliži toplije vrijeme sve je više trkača koji trče na otvorenome ali i drugih škola i rekreativaca te biciklista. Na stazama za trčanje, ako trčimo u grupi, potrebno je rasporediti se po dvoje u koloni držeći se desne strane.
  • Bez iznenadnih preticanja, iskakanja ‘da bolje vidim’ jer time postajete opasnost na stazi za druge trkače. Također, može doći do neugodnih situacija poput sudara s brzim trkačima iz drugog smjera, sudara s biciklistima i slično.
  • Brži trkači uvijek imaju prednost te im moramo ostaviti dovoljno mjesta za preticanje. Kada pretječemo pješake ili sporije trkače uvijek to činimo s lijeve strane. Oni možda nisu svjesni svoje okoline pa ih je bitno i upozoriti. Dovoljno je jednostavno i glasno upozorenje ‘Preticanje’ ili ‘S lijeve strane’. 
  • Ako dolazimo do kraja staze i planiramo se vratiti istim putem, pravilna rotacija je u smjeru suprotnom od smjera kazaljke na satu. Svakako prije skretanja pogledajte preko lijevog ramena kako ne biste nekome iskočili na stazu.

#2 Pozdravljanje

Ako vidimo da netko trči prema vama, pristojno je kratko pozdraviti ili samo kimnuti glavom. Ako je netko u svom ‘filmu’ i ne pozdravi natrag nemojte mu/joj zamjeriti jer možda je duboko u svojim mislima. Osmijeh, kratko navijanje, pozdrav, sve to može puno značiti i pomoći nekome tko ima krizu dok trči ali i pokazati povezanost s drugim trkačima iako ih niste nikada upoznali.

#3 Dress code

Možda su neki od vas to već primijetili ali muški trkači često dolaze u iskušenje trčati bez majice, što zbog vrućine, što zbog toga da impresioniraju pripadnice ljepšeg spola. Mi na to kažemo NE! 
Svima nam je vruće i svi jednako osjećamo vrućinu tako da radije ponesite bocu vode i namočite majicu i šiltericu kako biste se rashladili. Redovitim dolaskom na treninge, povećat ćete razinu svojih sposobnosti i zategnuti mišiće, a onda ih slobodno pokažite u najboljem svjetlu – na plaži. 🙂

Mala škola trčanja: Zašto se trčanju trebate vratili polako i postepeno

#4 Kad priroda pozove

Na neke tjelesne funkcije čovjek ne može utjecati, stoga ako morate ispuhati nos ili pljunuti, zaustavite se kratko sa strane staze kako ne bi zadržavali ostale u grupi ili one koji trče iza vas. Činite to pažljivo kako se ne biste sudarili s drugima.

#5 Ometanje

Nikako nemojte nositi sitni metalni novac ili ključeve po džepovima dok trčite. Iako to možda vama ne smeta, stalno zveckanje može biti jako naporno onima koji trče oko vas i uz vas. Također nemojte slušati glazbu na zvučniku jer za to postoje slušalice, a veliku polupraznu bocu vode ostavite doma ili u svlačionici. 

Pokrenite se! Tjelesna neaktivnost je vodeći zdravstveni rizik u svijetu

Ove kratke upute doista neće biti teško zapamtiti. Pravila ponašanja idu u korist svima koji trče ali i onima koji zajedno s nama dijele javne površine. Što prije usvojite trkački bonton to će vam trčanje biti ugodnije.

________________________________________________________________________

Marko Bićanić glavni je trener škole trčanja Trčaona, kineziolog, ultramaratonac i osvajač brojnih odličja. Za Mixer.hr otkriva zašto je baš trčanje idealna rekreacija i što je sve potrebno za prvi korak u tenisicama.

Pročitajte još...

Mala škola trčanja: Što trebate znati prije nego odlučite početi trčati

Da bi u svijet rekreativnog trčanja ušli kvalitetno i tamo se dugo zadržali, potrebno je naučiti pravila. Možda mislite kako je to nepotrebno jer 'svi mi znamo trčati', ali svima su potrebni savjeti stručnih osoba ili starijih trkača koji će vam reći što je i zašto važno te na što obratiti posebnu pozornost!

Mala škola trčanja: Kakvu odjeću, obuću i druge dodatke odabrati za prvi trening?

Naoko nevažna stavka - odjeća i obuća - zaprvo je vrlo bitna jer može kod svakog treninga napraviti veliku razliku. Osim toga, posebno je važno odabrati prave tenisice za trčanje - kako vaša kralježnica i ostali ekstremiteti ne bi patili ili se, ne daj Bože, ozlijedili

Mala škola trčanja: Zašto se trčanju trebate vratili polako i postepeno

Najveća pogreška trkača koji se vraćaju nakon kraće ili duže pauze upravo je pretjerivanje u intenzitetu i ekstenzitetu treninga. U prijevodu - svi krenu predugo i prebrzo trčati poprilično precjenjujući svoje trenutne sposobnosti

Trčanje ili bicikliranje? Ovih 30 pjesama motivirat će vas na – pokret!

Ovo su pjesme uz koje ćete dobiti želju za pokrenuti se! Ne samo to, toliko su dobre da ćete poželjeti dodati još kilometara!

Povezano

HangoverRun na najboljem Weekendu u godini

HangoveRun dio je i naše zajedničke kampanje #onostomepokrece, koja za cilj ima promociju kvalitetnog života i širenja poruke o tome kako moramo osvijestiti što nam je zaista važno u životu i maksimalno se tome posvetiti

Queen Fit: Zašto se žene tako brzo zaljube u (tajlandski) boks?

Upoznajte Q BOX - fitness inovaciju namjenjenu majkama, ženama i kraljicama koje su u deficitu s vremenom te u svakodnevnoj rutini i obavezama izgube sebe. Specifična metoda treniranja sastoji se od više sportskih disciplina: tajlandskog boksa, snage vlastitog tijela, aerobika i yoge

Kroz jogijsku tehniku kontole daha možete povećati – životnu energiju

Ako prana (životna energija) ne nalazi dovoljno prostora unutar tijela, to znači da je nešto 'napada' ili izbacuje van. Obično je riječ o toksinima u tijelu, nagomilanom otpadu i stresu zbog čega nam ova tehnika disanja pomaže u detoksikaciji tijela!

Ponestalo vam je motivacije? Uz ove trikove odradit ćete najbolji trening

Ako ste došli do osjećaj da se nikako ne uspijevate natjerati na trening ili ga doživljavate kao veliko opterećenje - uz ove male trikove opet se možete vratiti u trenutke kada ste s nestrpljenjem i oduševljenjem očekivali svaki novi trening! 

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime