Subota, 16 listopada, 2021

Savjet stručnjaka: Kako odabrati štapove za nordijsko hodanje?

Nordijsko hodanje se po svojoj tehnici dosta razlikuje u odnosu na klasično hodanje ili planinarenje i da bi se tehnika adekvatno provodila, potrebni su štapovi specifični za tu aktivnost

Jedan od uvjeta da se tehnika nordijskog hodanja primijeni na pravilan način jest da vježbač koristi štapove posebno dizajnirane za nordijsko hodanje. 

“Na tržištu postoje različite vrste štapova, a koriste se s obzirom na namjenu i teren. Kada osoba razmišlja koji štap za nordijsko hodanje izabrati, mora paziti na dvije glavne karakteristike: udio karbona u sastavu štapa i dužina štapa”, savjetuje Borna Šeremet, mag. cin. i glavni trener nordijskog hodanja u Trčaoni.

Koje su glavne karakteristike štapa za nordijsko hodanje?

Nordijsko hodanje se po svojoj tehnici dosta razlikuje u odnosu na klasično hodanje ili planinarenje i da bi se tehnika adekvatno provodila, potrebni su štapovi specifični za tu aktivnost. To znači da svoje štapove za planinarenje ostavite za uživanje na planini, a za treninge nordijskog hodanja nabavite štapove specijalizirane za nordijsko hodanje. 
“Prvo što bih istaknuo kao glavno obilježje jest da je štap lagan i siguran u rukama, što uvelike ovisi o udjelu karbona u materijalu od kojega je štap izrađen. Druga stvar je ergonomski i anatomski dizajniran držač (ručka) štapa na koji se nastavlja vezica bez koje nema potpune fitness tehnike. Ručka treba biti od pluta, gume ili kombiniranih materijala i vrh štapa u obliku špice. Kada kupujete štap, gledajte da bude od brenda poznatog po opremi za nordijsko hodanje, kao što su na primjer Kv+ ili Leki, a ukoliko to nije moguće svakako neka vam prodavač potvrdi da su ponuđeni štapovi dizajnirani isključivo za nordijsko hodanje, a ne za pješačenje ili planinarenje”, objašnjava Šeremet.

Trčanje ili nordijsko hodanje: Je li jedno bolje od drugog i što odabrati?

Kada sami kupujete štapove obratite pažnju na sljedeće stvari:

  • Odabir visine/dužine štapa radite tako da svoju tjelesnu visinu pomnožite s 0,68 i nakon toga zaokružite na nižih 5 cm. Ukoliko ste tip osobe kojoj su udovi (ruke) nešto duži u odnosu na trup, onda to može varirati pa pitajte prodavača ili svojeg trenera radije za savjet kako ne biste kupili neprikladne štapove.
  • Bolji odabir svakako su fiksni štapovi, a ne teleskopski ili klasični dvodijelni jer ukoliko želite takve, morat ćete uzeti one kvalitetne, a takvi su dosta skupi.
  • Pazite na udio karbona! Što je udio karbona u sastavu materijala od kojega je štap izrađen veći, to je bolje. Lakši štapovi omogućuju puno bolji prijenos i omogućavaju jednostavnije savladavanje tehnike nordijskog hodanja. Štapovi se izrađuju najčešće u sljedećim postocima karbona: 10%, 30%, 50%, 80%, 100%. I sada se sigurno pitate koji odabrati? Vrlo jednostavno, birate štap sukladno vašim potrebama. Minimalna vrijednost ispod koje ja ne bih nikako išao je 30% karbona u štapu. Zlatna sredina i moj savjet svima vama je 50%, a za one koji se vide u bržim hodanjima i možda jednog dana trenerskim vodama mogu za sebe uzeti i 80%. Sukladno većem postotku kreću se i nešto više cijene.

Mala škola trčanja: Kakvu odjeću, obuću i druge dodatke odabrati za prvi trening?

Koju opremu odabrati za trening?

Štapove kupujte u specijaliziranim sportskim prodavaonicama, a od druge opreme za nordijsko hodanje Šeremet preporučuje sportske tenisice u kojima će vam biti ugodno i udobno, zatim trenirku ili tajice te kratke hlače kada je vruće.
Naravno, tu je i sportska majica jer se znojimo za vrijeme toplih dana, a šuškavac ili laganija sportska jakna poželjna je kada je temperatura nešto niža. Pazite da na trening nosite što manje ostalih stvari jer će vam one samo smetati za vrijeme treninga (npr. veliki ruksak, torbica, ključevi ili mobitel)!

Pročitajte još...

6 savjeta osobnog trenera kako hodanje pretvoriti u vrlo učinkovit trening

Osim brojnih fizičkih benefita, čak i kratki interval od 10 minuta brzog hodanja povećava našu mentalnu budnost, energiju i pozitivno raspoloženje - tri stvari koje su nam svima nedostajale u posljednjih nekoliko mjeseci jer smo se previše 'družili' s četiri zida svog doma

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

Kardio trening na stepenicama koji svi trebaju probati

Korištenje stepenica u kući, stanu, stambenoj zgradi ili javnoj površini koja nije pretrpana ljudima može biti izvrstan način za jačanje cijelog tijela, snage, ravnoteže i koordinacije

Kako se riješiti nepotrebnih izlika i napokon početi redovito trenirati?

Bilo da je riječ o nedostatku vremena, bolovima u mišićima ili mamurluku, puno je razloga zbog kojih razmišljate o preskakanju još jednog treninga. Većina nije svjesna kako će se upravo zbog treninga kasnije osjećati još bolje

Povezano

Na ovom nemojte štedjeti: najbolje joga prostirke na tržištu!

Debljina prostirke, materijal, tekstura, prianjanje, dimenzije i vaš stil vježbanja - sve su to bitni faktori koji određuju koju prostirku je najbolje kupiti. Uz to, nastojte kupiti nešto što ćete moći koristiti godinama nakon i što neće štetiti okolišu nakon prestanka uporabe

Pripremite rekvizite: Ovo su 3 joga položaja koji pomažu tijekom PMS-a

Pripremite propse, dekice, ciglice i učinite si vrijeme i prostor što ugodnijim pa tijekom PMS-a pokušajte olakšati sebi taj osjetljivi period - s modificiranim okrjepljujućim joga asanama!

Berislav Sokač (Run Croatia): Trčanje je dio moje dnevne higijene

Cilj kampanje #onostomepokrece doživljavam kao provokaciju da ljudi izađu iz dnevne rutine, da se stvarno zapitaju što ih pokreće kako bi bili zdravije i sretnije osobe, s ciljem da zaista i počnu djelovati u tom smjeru, ističe Berislav Sokač

Elastične trake za vježbanje: Što trebate znati o njima + učinkovite vježbe kod kuće

Popularne elastične trake i gume za vježbanje jedan su od najsvestranijih pomagala za vježbanje koji možete posjedovati - posebno kada je riječ o treningu izdržljivosti i snage, kao i rješavanju mišićne neravnoteže i za vitkije tijelo

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime