Nedjelja, 5 prosinca, 2021

Trčanje ili nordijsko hodanje: Je li jedno bolje od drugog i što odabrati?

O dvjema aktivnostima koje su svoju popularnost stekle tijekom posljednjih par godina zahvaljujući jednostavnosti i pristupačnosti, a riječ je o trčanju i nordijskom hodanju, popričali smo s Bornom Šeremetom, mag. cin. i glavnim trenerom nordijskog hodanja u Trčaoni

Opće je poznato kako današnji način života prosječnog čovjeka nerijetko čine barem jedan od idućih faktora: nedovoljno kretanje, lošija prehrana (odabir rafiniranih namirnica s lošom nutritivnom vrijednošću), nedovoljno sna i svakodnevne stresne situacije.

Svaki vježbač početnik se stoga, odlučivši dovesti kvalitetu života na bolju razinu, zasigurno zapitao kako početi s tjelesnom aktivnošću i koju vrstu aktivnosti odabrati za postizanje osobnih ciljeva. Tu odluku na neki način otežava i izloženost nizu (dez)informacija koje danas vrve internetom (posebice društvenim mrežama).

Prednosti i nedostaci svake aktivnosti

Kome se čovjek može obratiti i zatražiti pomoć? Najbolje stručnoj osobi (liječniku, kineziologu, nutricionistu…) koja ih može usmjeriti na aktivnost primjerenu pojedincu i njegovom trenutnom stanju. Sve je više popularan oblik rekreacije koji uključuje jednostavne radnje i mali rizik od ozljeda te su tipični primjeri takvih aktivnosti vožnja bicikla, trčanje, nordijsko hodanje, plivanje… 
O dvjema aktivnostima koje su svoju popularnost stekle tijekom posljednjih par godina zahvaljujući jednostavnosti i pristupačnosti, a riječ je o trčanju i nordijskom hodanju, popričali smo s Bornom Šeremetom, mag. cin. i glavnim trenerom nordijskog hodanja u Trčaoni.

“I trčanje i nordijsko hodanje su takav oblik rekreacije gdje se jedan ili više pokreta u nekom nizu periodično ponavljaju. Obje aktivnosti veoma su dinamične te ih karakterizira međusobna usklađenost pokretima ruku i nogu. Nordijsko hodanje vrsta je tjelesne aktivnosti u kojoj se obrazac pokreta ljudskog hoda pojačava uz pomoću posebno dizajniranih štapova za tu aktivnost. Za razliku od trčanja, ova aktivnost je pogodna za sve bez obzira na stanje funkcionalnih i motoričkih sposobnosti pojedinca. Kada bismo nordijsko hodanje usporedili s trčanjem, mogli bismo uočiti i zaključiti kako je kod trčanja prisutna daleko veća frekvencija rada nogu kao i faza leta koja je u nordijskom hodanja zabranjena”, objašnjava Šeremet.

U nastavku navodi neke poveznice između ovih dviju aktivnosti te njihovu usporedbu.

Nordijsko hodanje vs trčanje 

  • Isti intenzitet (brzina) trčanja i nordijskog hodanja rezultirat će većom potrošnjom kisika u korist nordijskog hodanja
  • Obje aktivnosti poboljšavaju funkcionalne kapacitete pojedinca, mišićnu jakost i ravnotežu
  • Ove aktivnosti mogu biti dobro oružje u borbi s prekomjernom tjelesnom masom uzevši u obzir individualne razlike i imati za cilj smanjiti indeks tjelesne mase i postotak masti na normalnu vrijednost
  • Veća potrošnja energije prisutna je u nordijskom hodanju u odnosu na trčanje zahvaljujući povećanoj aktivaciji mišića gornjeg dijela tijela
  • Usporedivši nordijsko hodanje 8 min po km nasuprot trčanja 8 min po km, istraživanja su pokazala kako se veća potrošnja kisika za do čak 16% pojavljuje tijekom nordijskog hodanja. Ekvivalent trčanja bi bio na brzini od 6 min po km. Energetska potrošnja je rezultat veće ili manje brzine u ovom slučaju te veća brzina znači i veća potrošnja.
  • Sile su značajno veće (40-100%) u trčanju u odnosu na nordijsko hodanje. Veće sile i veća brzina koja i u sporijem trčanju izazivaju značajno veći mehanički stres na donje ekstremitete nego što je to slučaj u hodanju. Zbog toga je nordijsko hodanje dobra alternativa za one koji zbog nekih razloga (prekomjerna tjelesna masa, ozljeda, zdravstveno stanje) ne mogu trčati.
  • Nordijsko hodanje kao i trčanje predstavlja aktivnost za cijelo tijelo
  • U nordijskom hodanju se aktivira čak 90% ukupne muskulature s pravilnom tehnikom
  • Zahvaljujući štapovima u nordijskom hodanju sile se raspoređuju na više oslonca dok je kod trčanja oslonac samo na nogama
  • Trčanje koje je primjereno dozirano, redovito izvođeno, poštujući sve principe treninga, dovodi do promjena koje doprinose očuvanju i poboljšanju čovjekova zdravlja
  • Obje aktivnosti su korisne u dovođenju krvnog tlaka na normalnu vrijednost, regulaciju šećera u krvi, redukciji tjelesne mase  i poboljšanju opće izdržljivosti pojedinca

Koja je aktivnost bolja?

Zaključak je da ne postoji jedna najbolja tjelesna aktivnost ili sport. Postoji ona koja je primjerena pojedincu s obzirom na njegovo trenutno zdravstveno stanje.
“Koju aktivnost odabrati, ovisit će o pojedinom stanju, željama i motiviranosti pojedinca. Trčanje i nordijsko hodanje jedni su od mnogih načina kako podići kvalitetu života i dovesti svoje zdravlje u stanje primjereno dobi svakog pojedinca zbog svoje jednostavnosti, sigurnosti, učinkovitosti te novčane prihvatljivosti”, zaključuje Borna Šeremet, glavni trener nordijskog hodanja u Trčaoni.

Pročitajte još...

Tko je hrabra Clarissa Ward – dopisnica CNN-a iz Kabula o kojoj priča cijeli svijet?

Neustrašiva reporteka ne samo da je jedna od rijetkih žena koje imaju hrabrosti izaći na ulice Kabula, nego i od tamo svaki dan izvještava za CNN pred očima talibana, što je riskantno čak i njezinim muškim kolegama. U Londonu je nestrpljivo čekaju suprug i dva sina, od koji mlađi ima tek godinu dana

Vitamin D – ključan u jačanju imuniteta i borbi protiv koronavirusa!

Nedavna istraživanja otkrila su iznimno podcijenjenu važnost 'sunčanog vitamina' - upravo onog kojeg čak 60% populacije ima u deficitu. U očekivanju da ga i službeno proglase jednim od glavnih faktora borbe protiv koronavirusa otkrijte zbog čega je sve važno - upravo u ovo vrijeme - održavati njegovu optimalnu razinu

‘Nevermind’ 2.0 se nikad ne bi dogodio (Ili kako je politička korektnost ubila pop art)

Smijao se na 10., 17., 20. i 25. godišnjicu albuma. Na tridesetu je odlučio da mu je ona uništila život i sad će duševne boli otkupa njegove sje.anosti i uništenosti koštati oko pola milijuna dolara. Novo političko korektno doba mu to omogućuje

Nada Mesqui: Život na Karibima učinio nas je skromnijima i osvještenijima

Poduzetnica Nada Mesqui sa suprugom i dvoje djece živi na karipskom otoku Sveta Lucija, a za Mixer otkriva zašto više nego ikad uživaju u životu na ovom izoliranom otoku, planiraju li se vratiti u Hrvatsku te koje su kulturološke razlike i promjene u načinu života doživjeli na otoku... 

Povezano

Tko je dosad nepoznati Borna Gojo – senzacija na ovogodišnjem Davis Cupu?

Prije dvije godine Borna Gojo postao je član hrvatske teniske reprezentacije, a trenutačno se nalazi na 279. mjestu ATP ljestvice. Vjerujemo kako će mu se želja da uđe u prvih 150 na listi brzo ostvariti te da ćemo još dugo uživati u dobrim partijama ovog talentiranog Splićanina

Nikada nije bilo lakše izgledati poput supermodela: Uz ovih 15 rekvizita do tijela iz snova

Supermodeli često na svojim Instagram profilima dijele videozapise treninga, kao i rekvizite koje koriste. Ako poznajete nekog tko obožava fitness ili tek kreće na svoje putovanje u ovaj čaroban svijet, ovi rekviziti su odličan dar za Božić

Super vijesti: Prijave za blagdansku utrku Zagreb Advent Run do 5. prosinca

Utrka će se održati u nedjelju, 12. prosinca, s početkom u 12 sati sa startom i ciljem ispred hotela The Westin Zagreb, a dio sredstava od uplaćenih kotizacija donirat će se Udruzi žena oboljelih i liječenih od raka 'Nismo same'

Vrijeme je za trening: Black Friday donosi čak 70% popusta na sportsku opremu!

Mi smo za vas pronašli 25 sportskih predmeta koji su sniženi do čak 70%! Bilo da tražite odjeću, obuću ili sportsku opremu po najboljim cijenama, na pravom ste mjestu!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime