Četvrtak, 2 prosinca, 2021

Zašto se (često) ozljeđujemo tijekom treninga i kako to spriječiti?

Vježbe istezanja i kvalitetno zagrijavanje temelj su bavljenja bilo kakvom tjelovježbom jer će na najbolji način pripremiti tijelo na sve napore i tako spriječiti moguće ozljede

Vrlo često dogodi se da, nastojeći ‘nakodnaditi’ propušteno vrijeme – kada nismo trenirali – pretjeramo s intezitetom vježbi. Pa su tako nedovoljna istreniranost, umor, nedostatak ili loše zagrijavanje prije početka bavljenja sportom zapravo najčešći razlog ozljeđivanja.

Mnogi također nisu svjesni i kako neprikladna odjeća i obuća te loše sprave mogu bitno povećati opasnost od ozljeda pa je važno znati što možemo očekivati od pojedinih tjelovježbi i kako sve eventualne ozljede spriječiti.

Koji nas sve bolovi mogu snaći?

Primjerice, kod svih koji iz potpune netreniranosti žele u vrlo kratkom roku postići dobru kondiciju, javit će se razne ozljede sustava za kretanje; nagnječenje mišića, podljevi, istegnuća, a kod jačih i naglih udaraca mogu se dogoditi i ozbiljnije ozljede poput pucanja mišića, razderanog tkiva…

U posebnu vrstu mišićnog oštećenja spadaju tzv. miogeloze, bolne nakupine u mišićima, netraumatska oštećenja, koja nastaju kao posljedica dugotrajnije povećane napetosti u mišićima, a najčešće se javljaju u mišićima leđa.

Mala škola trčanja: Zašto se trčanju trebate vratili polako i postepeno

Kako spriječiti ozljede

Ako promatrate vrhunske sportaše sigurno ćete primjetiti kako se uvijek prije nastupa dobro zagrijavaju, a nakon treninga dugo istežu. Vježbe istezanja i kvalitetno zagrijavanje temelj su bavljenja bilo kakvom tjelovježbom jer će na najbolji način pripremiti tijelo na sve napore i tako spriječiti moguće ozljede.

U tome će im pomoći i razni pripravci u obliku gelova i krema koji će olakšati sve napore i spriječiti eventualne tegobe. Osim toga, morate prihvatiti činjenicu da kod započinjanja bavljenja sportom morate polako i postupno svladavati vještine i ne očekivati brze rezultate. Uz to, samo vi, točnije vaše tijelo, zna kolike su njegove mogućnosti pa ga ne podvrgavajte pretjeranim naporima koje ne može izdržati.

Prva pomoć kod bolova

Dogodili vam se ipak da se ozlijedite ili osjećate određene bolove postoje pravila koja će vam svaki fizioterapeut preporučiti da napravite prije odlaska liječniku. Njihov je cilj u prvom redu olakšati bol i ograničiti područje ozljede te spriječiti njeno širenje u okolna tkiva;

  • hladite ozlijeđeno mjesto ledom ili nekim od gelova, krema ili sprejeva za rashlađivanje u prva tri sata nekoliko puta te ponavljajte u prvih 24 do 48 sati barem 6 do 8 puta u trajanju 15-20 minuta. Led nikada ne stavljajte direktno na golu kožu zbog opasnosti od nastanka smrzotina.
  • pomoć potražite u kompresiji (pritisku) elastičnim, kompresivnim zavojem ili ručnim pritiskom
  • podignite oboljeli ekstremitet iznad razine srca, kako bi se pospješila venska cirkulacija i limfna drenaža koje će smanjiti otokline
  • mirujte dok bol ne prođe

Nakon tih postupka prve (samo)pomoći trebate se javiti sportskom liječniku koji će postaviti točnu dijagnozu i odrediti daljnji plan liječenja ozljede.

Pročitajte još...

Kako smanjiti neugodnosti dok vježbate pod maskom na otvorenom

Nošenje maske zahtijeva navikavanje - a to vrijedi dvostruko kad vježbate s njom. No da bi vam vježbanje pod maskom ipak bilo puno ugodnije, napravite ovih nekoliko stvari...

Zašto je socijalna distanca najbolja inspiracija za vježbanje?

Imamo savjete i za one koji tek počinju vježbati, ali i za iskusne zaljubljenike u fitness. I ne zaboravite - s vježbanjem se povećava razina endorfina i stvara dobra podlogu za bolje raspoloženje i produktivnost tijekom dana

Mala škola trčanja: Zašto se trčanju trebate vratili polako i postepeno

Najveća pogreška trkača koji se vraćaju nakon kraće ili duže pauze upravo je pretjerivanje u intenzitetu i ekstenzitetu treninga. U prijevodu - svi krenu predugo i prebrzo trčati poprilično precjenjujući svoje trenutne sposobnosti

Ples: Savršena ‘terapija’ za sve loše te prilika za sretniji i ispunjeniji život!

Nebitno koju vrstu plesa odaberete - blagodati koje će vam bavljenje plesom donijeti neprocjenjive su. S time se slažu i Iva Beti Radiček iz plesnog kluba B Residence, Lidija Iveković, osnivačica plesnog studia Escape te koreograf i plesač Stjepan Cutvarić

Povezano

Upoznajte tenisača Bornu Goju – senzaciju na ovogodišnjem Davis Cupu!

Prije dvije godine Borna Gojo postao je član hrvatske teniske reprezentacije, a trenutačno se nalazi na 279. mjestu ATP ljestvice. Vjerujemo kako će mu se želja da uđe u prvih 150 na listi brzo ostvariti te da ćemo još dugo uživati u dobrim partijama ovog talentiranog Splićanina

Super vijesti: Prijave za blagdansku utrku Zagreb Advent Run do 5. prosinca

Utrka će se održati u nedjelju, 12. prosinca, s početkom u 12 sati sa startom i ciljem ispred hotela The Westin Zagreb, a dio sredstava od uplaćenih kotizacija donirat će se Udruzi žena oboljelih i liječenih od raka 'Nismo same'

Vrijeme je za trening: Black Friday donosi čak 70% popusta na sportsku opremu!

Mi smo za vas pronašli 25 sportskih predmeta koji su sniženi do čak 70%! Bilo da tražite odjeću, obuću ili sportsku opremu po najboljim cijenama, na pravom ste mjestu!

Sad zaista nemamo izgovora – Dior je dizajnirao savršenu opremu za vježbanje

Cijene kolekcije još nisu otkrivene, a oprema će biti ekskluzivno dostupna u Dior buticima od siječnja 2022. godine. Jedva čekamo!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime