Četvrtak, 2 prosinca, 2021

8 navika koje trebate usvojiti za optimalno zdravlje dojki

Bez obzira na dob i genetsku predispoziciju, žene bi uvijek trebale obraćati pozornost na zdravlje svojih grudi.  Donosimo vam 8 navika koje biste trebali odmah usvojiti

Iako smo već obilježili Nacionalni dan borbe protiv raka dojke, zapravo tijekom cijelog mjeseca listopada se u svijetu posebna pažnja posvećuje zdravlju žena, odnosno (samo)pregledu dojki. Naime, karcinom dojke drugi je uzročnik na listi smrtnosti žena, a nikada nije kasno da napravite preventivni pregled koji vam može spasiti život.

Prevenciju nikad ne treba zanemariti!

Osim toga, iako možda niste o tome podrobnije razmišljali, zapravo mi žene utječemo na zdravlje naših grudi i više nego što mislimo. Iako je genetska predispozicija važan čimbenik o kojem treba voditi računa, dosta toga je pod našom kontrolom. Prevenciju nikad ne treba zanemariti pa čak ako u obitelji srećom nemate slučajeva takvih malignih oboljenja! Bez obzira na dob, žene bi trebale obraćati pozornost na zdravlje i prevenciju grudi uvijek. 

Donosimo vam 8 navika koje biste trebali usvojiti za prevenciju i zdravlje grudi:

1/ Pregled grudi
Čim počnu menstrualni ciklusi, trebali biste napraviti mjesečne samopreglede svojih grudi i naučiti prepoznati razne kvržice i neravnine u tijelu. 

Uz Nacionalni dan borbe protiv raka dojke slavimo snagu žene

2/ Redovite mamografije
Zajedno sa samopregledima, svakako treba obratiti pozornost i na mamografiju i započeti s njom već početkom 40-ih godina. No, ako postoji obiteljska povijest bolesti (rak dojke i slično), u tome slučaju liječnici mogu preporučiti mamografski pregled i ranije. Činjenica jest da, ako grudi imaju neko gusto tkivo koje uzrokuje bolest, na pregledu ovakvog tipa to će se lako otkriti. 

3/ Biljna prehrana
Zdrava biljna prehrana najbolje je rješenje za njegu grudi. Naime, mahunarke i žitarice osiguravaju nutritivne vrijednosti koje mogu prevenirati pojavu raka. Ova prehrana uvelike utječe na poticanje imunološkog sustava, regulaciju metabolizma, smanjenje upala te ima i brojne druge pozitivne strane. 

Mjesec podizanja svijesti o raku dojke: Kako rak utječe na menstruaciju?

4/ Svakodnevna konzumacija određenih namirnica
Brokula, soja i lan – svakodnevnom konzumacijom ovih namirnica možete utjecati na boljitak svoga zdravlja. 

5/ Ograničite konzumaciju alkohola
Alkoholom oslabljujete imunitet, povisujete razinu estrogena i usporavate sagorijevanje masnoća. Prema određenim preporukama eventualno je dovoljna jedna čaša alkohola za žene i dvije za muškarce dnevno – ako baš postoji potreba (ili povod) za alkoholom. 

6/ Kretanje je zdravo
Redovitom aktivnošću smanjujete karcinogene bolesti. S druge strane, sjedeći način života poveća rizik od raka dojke za čak 40% u odnosu na one koji se kreću umjereno – tri do četiri sata tjedno. Ne morate se prestrašiti da nađete malo slobodnog vremena za vježbanje – čak i brzo hodanje od samo 11 minuta dnevno može smanjiti rizik od raka dojke za 18%. 

No Bra Day: Je li napokon vrijeme da grudnjaku zauvijek kažemo – ne?

7/ Održavanje zdrave tjelesne težine
Prekomjerna težina ima brojne zdravstvene posljedice, a jedna od njih jest i povećani rizik od raka dojke. Čak 50% slučajeva raka dojki u menopauzi, kažu istraživanja, može se pripisati pretilosti. 

8/ Obratiti pozornost na znakove upozorenja
Ako primijetite nešto neobično na svojim grudima – obavezno se obratite liječniku! Znakovi mogu biti razne kvržice, oticanje u grudima, udubljenje kože, iscjedak iz bradavice (a nije mlijeko), natečeni limfni čvorovi, bolovi u dojkama, koža dojke koja se peruta i slično. 

Pročitajte još...

Nika Turković, zaštitno lice Dana ružičaste vrpce: “Vodite brigu o svojim grudima!”

Ovoga listopada pomozite sebi, i to tako što ćete se redovito samopregledavati i pregledavati te poticati druge na brigu o vlastitom zdravlju. Potom, mislite na sve one žene i muškarce kojima je ružičasta vrpca više od metalne instalacije – simbol borbe i snage

7 razloga zašto muškarce bole bradavice – i ne smijete ih ignorirati

Najčešće za bolove postoji razumno (i bezazleno) objašnjenje. No, postoje slučajevi u kojima se radi o problemu koji zahtijeva posjet liječniku. Stoga je dobro znati što je što, ali i kako se nositi sa simptomima

Dan bez grudnjaka? Evo koje su zdravstvene prednosti vaše ‘slobode’

Neke žene vole imati određenu sigurnost, druge više vole izgled grudi u grudnjaku ili žele mekani sloj između bradavica i košulje. Nema pogrešnog izbora što se tiče nošenja ili nenošenja grudnjaka, ali postoje neke prednosti za one koje ih odluče - skinuti

Stella McCartney i serija ‘Spolni odgoj’ udružili snage u kampanji za podizanje svijesti o karcinomu dojke

Modna dizajnerica Stella McCartney i popularna Netflixova serija 'Spolni odgoj' udružili su snage u kampanji pod nazivom ‘Toalet, zubi, grudi’ (Toilet, Teeth, Tits (TTT))

Povezano

Zdravlje na prvom mjestu: Postoje li sigurne boje za kosu?

Zaista nije svejedno koje preparate koristimo, s kojim, odnosno kakvim bojama se farbamo. Sve kroz našu kožu postaje brzo dijelom našeg krvotoka, a s ispiranjem, kroz vodu postaje i dio Zemlje u koju onda ulaze sve te štetne supstance

Svjetski dan borbe protiv AIDS-a: Za dobro zdravlje najvažniji je snažan imunološki sustav

Kako bi imunološki sustav funkcinirao možemo mu i sami pomoći usvajanjem svakodnevnih životnih navika koji, znanstveno dokazano, pomažu njegovu pravilnom radu

Oči su ogledalo duše, no znate li kako sačuvati dobar vid?

Oči trebate kontrolirati onoliko često koliko vam to preporuči vaš liječnik ili otići na pregled ako se nešto u vašem vidu promijenilo. Kao što je važno održavati svoje tijelo zdravim, tako je važno održavati i oči zdravima. Donosimo savjete kako što dulje održati dobar vid

9 najboljih načina da zaustavite prehladu prije nego što ona i počne

Od pravilnog pranja ruku do dovoljnog sna, otkrijte provjerene savjete liječnika kako možete izbjeći bolest. Jer, osim koronavirusa, ovo je vrijeme zapravo 'rezervirano' za razne viroze, prehlade i respiratorne bolesti

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime