Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Istraživanja dokazuju: Vježbanje je dvostruko učinkovitije od antidepresiva

Kada se bavimo tjelesnom aktivnošću, potiče se oslobađanje hormona 'sreće' poznatog kao endorfin, što može pomoći u smanjenju negativnih emocija i poboljšanju raspoloženja

Nova istraživanja pokazuju da tjelesna aktivnost, posebno hodanje ili trčanje nekoliko puta tjedno, može biti izuzetno korisna u borbi protiv simptoma lošeg mentalnog zdravlja i depresije. Zapravo ovo istraživanje sugerira da bi tjelesna aktivnost mogla biti čak dvostruko učinkovitija od antidepresiva u smanjenju simptoma depresije. Prema studiji objavljenoj u British Medical Journalu, redovito hodanje ili trčanje najmanje dva do tri puta tjedno može poboljšati simptome depresije za 63%, dok uzimanje samo antidepresiva rezultira poboljšanjem od 26%.



Vježbati, ali ne odbaciti terapiju 

Rosie Weatherley, voditeljica informacijskog sadržaja za dobrotvornu udrugu za mentalno zdravlje Mind, ističe da istraživanje dodaje sve više dokaza koji ukazuju na koristi veće tjelesne aktivnosti za mentalno zdravlje. Vježbanje bi se moglo smatrati jednim od ključnih tretmana za depresiju, uz psihoterapiju i antidepresive. Da ne bi bilo zabune, nije preporučljivo odbaciti antidepresive i zamijeniti ih članstvom u teretani bez konzultacija s liječnikom (uvijek je važno razgovarati o upotrebi lijekova i dozi s medicinskim stručnjakom). Kao što pokazuje istraživanje, ljudi s mentalnim zdravstvenim problemima često se suočavaju s dodatnim preprekama za uključivanje u tjelesnu aktivnost, poput nuspojava lijekova, nedostatka pristupa prostoru i opremi te nedostatka znanja o tome kako započeti.

Međutim, postoje mnoge prednosti koje možete dobiti iz tjelesne aktivnosti. ‘Kada se bavite tjelesnom aktivnošću, potičete oslobađanje hormona ‘sreće’ poznatog kao endorfin, što može pomoći u smanjenju negativnih emocija i poboljšanju raspoloženja’, ističe Hayley Jarvis, voditeljica Odjela za Tjelesnu Aktivnost u Mindu. Jarvis također naglašava da vježbanje može pomoći u prekidu uzburkanih misli koje često prate depresiju. ‘Kako se tijelo umara, tako se um umara, što rezultira smirenijim stanjem uma i sposobnošću za jasnije razmišljanje. Posvećivanje vremena tjelovježbi također može pružiti ljudima prostora za razmišljanje o stvarima i pročišćavanje uma’, objašnjava ona.

No, pošto termin ‘tjelesna aktivnost’ obuhvaća širok spektar aktivnosti, koja bi konkretno vrsta tjelesnog vježbanja mogla biti najkorisnija u borbi protiv depresije? Prema preproruci stručnjaka, ove 3 aktivnosti će uvelike pridonijeti pozitivnom stanju uma, a i tijela. 

Šetnja na otvorenom 

Uobičajeno je vjerovanje da vježbanje mora biti intenzivno kako bi bilo učinkovito. Međutim, suprotno tome, ponekad je blago i pasivno vježbanje upravo ono što je potrebno. Intenzivno vježbanje može izazvati povećano lučenje kortizola, hormona stresa, što može biti kontraproduktivno, posebno za osobe koje pate od depresije. Zbog toga se preferiraju blaži oblici vježbanja koji mogu imati pozitivan utjecaj na mentalno zdravlje. Boravak na otvorenom izvrstan način za pročišćenje uma i postizanje pozitivnih promjena u fizičkom i mentalnom zdravlju. Boje, zvukovi i mirisi prirode stimuliraju naša osjetila, dok redoviti društveni kontakti mogu poboljšati samopouzdanje i smanjiti osjećaj usamljenosti.

Trčanje 

Trčanje je vrsta vježbe koja omogućuje praćenje napretka u kondiciji, što može biti motivirajuće za osobe koje se bore s depresijom. To je izuzetno zadovoljavajuća aktivnost jer omogućuje lako praćenje napretka. Važno je pronaći aktivnost koju volite i dosljedno je prakticirati. Trčanje pruža izvrstan bijeg od svakodnevne rutine te potiče fokus, napor i postizanje osobnih ciljeva. A uz to se radi i o vrlo pristupačnoj aktivnosti – treba vam samo par tenisica! 

Grupno vježbanje 

Tijekom depresivne epizode, često je primamljivo povući se i izolirati se od društva. Međutim, to nije preporučljivo, a sudjelovanje u grupnom vježbanju može biti korisno za izbjegavanje takvih tendencija. Kao što su prijateljstvo i podrška važni, tako i mogućnost razgovora s drugima i društvenost tijekom vježbanja mogu imati velike koristi. Grupne aktivnosti mogu biti idealne za one koji cijene snažan društveni aspekt. Ističe kako je vjerojatnije da ćete redovito sudjelovati u vježbama ako su zabavne i ako uživate u društvu drugih ljudi.

Fotografije: Unsplash, Pexels 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime