Nedjelja, 3 srpnja, 2022

Svi u prirodu: Svježi zrak utječe na naše fizičko zdravlje puno više nego što mislimo

Osim što se svatko se osjeća zdravije nakon šetnje šumom, dana provedenog na plaži ili osvježavajuće šetnje susjedstvom nakon večere, sada su i istraživanja pokazala da svježi zrak ima značajne učinke na vaše zdravlje

Šetnja u prirodi ne doprinosi samo dobrom raspoloženju, nego je dobra i za tijelo. Osim što se svatko se osjeća zdravije nakon šetnje šumom, dana provedenog na plaži ili osvježavajuće šetnje susjedstvom nakon večere, novija su istraživanja pokazala da svježi zrak ima značajne učinke na vaše zdravlje. I ne odnosi se samo na dodatnu fizičku aktivnost koja često dolazi uz vrijeme koje se provodi vani ili smanjenje stresa koje se događa kad je čovjek u interakciji s prirodom, iako i to poboljšava sveukupno zdravlje. Fizička poboljšanja koja se povezuju s vremenom provedenim vani uključuju povećanje energije, lakše disanje i cijeli imunosni sustav.



Donosimo nekoliko primjera kako točno svježi zrak poboljšava vaše fizičko zdravlje:

1/ Zdravije srce i pluća

Kuće su pune unutrašnjih zagađivača zraka kojih često nitko nije ni svjestan: mirisne svijeće, čestice povezane s kuhanjem, perut kućnih ljubimaca, grinje i drugi alergeni. Budući da su ovakvi zagađivači jako česti, ne gleda ih se kao potencijalne prijetnje zdravlju pa je često zrak u kući zagađeniji od onoga vani. Sve što se pali, grije, kuha, peče ili ima nekakve veze s gorenjem izlučuje onečišćujuće tvari. Drugu veliku kategoriju čine kemikalije, odnosno sve što možemo povezati sa sredstvima za čišćenje. Za njih se često vjeruje da pročišćuju i osvježavaju zrak, ali ta sredstva u dosta slučajeva ispuštaju kemijske spojeve koji imaju loš utjecaj na respiratorni sustav.

Dulje provođenje vremena vani ima dugoročno blagotvorne posljedice za pluća i kardiovaskularni sustav. Minimaliziranje izloženosti onečišćujućim tvarima smanjuje stres za srce i krvožilni sustav. Ako niste u mogućnosti izaći u prirodu, možete prirodu pozvati u svoju kuću. Otvorite prozor ili upalite ventilator kako biste razrijedili i osvježili zrak unutra.

2/ Više kisika u krvi

Svaki put kad udahnete, hemoglobin u vašim crvenim krvnim stanicama uzima kisik iz krvotoka, vodi ga kroz tijelo kao gorivo za svaki proces koji se odvija u vašem tjelesnom sustavu, od običnog popravka stanica do moždanih funkcija i probave. Ekstremno nizak nivo kisika može uzrokovati glavobolje, kratkoću daha, zbunjenost i povećane otkucaje srca  – ali podizanje nivoa kisika može vam pomoći raščistiti glavu, poboljšati usredotočenost i dati vam prirodni trzaj energije. Iskorak u prirodu jedan je od najbržih i najlakših načina za povećanje kisika u krvi u samo par trenutaka. Zato ćete osjećati da se možete više koncentrirati na poslijepodnevnom sastanku ako ste ručak pojeli vani u parku umjesto za radnim stolom.

Sve češći poremećaj: Što glavobolja otkriva o vašem načinu prehrane?

3/ Čvršći san i zdravije kosti

Iako su sunce i svježi zrak tehnički dvije različite stvari, gotovo je nemoguće ne spomenuti prednosti koje za zdravlje ima prirodna svjetlost kad izađete na zrak. Provođenje duljeg vremena vani pomaže održati zdrav dnevni ritam, poboljšavajući vrijeme spavanja i buđenja što dovodi do mirnijih noći. UV zrake povećavaju nivo vitamina D, nutrijenta koji dopušta tijelu da procesuira kalcij za zdravlje kostiju, a ima i protuupulano, antioksidativno i neuroprotektivno djelovanje koje poboljšava imunitet, funkciju mišića i aktivnost moždanih stanica.

Pročitajte još...

6 savjeta osobnog trenera kako hodanje pretvoriti u vrlo učinkovit trening

Osim brojnih fizičkih benefita, čak i kratki interval od 10 minuta brzog hodanja povećava našu mentalnu budnost, energiju i pozitivno raspoloženje - tri stvari koje su nam svima nedostajale u posljednjih nekoliko mjeseci jer smo se previše 'družili' s četiri zida svog doma

10 najzelenijih gradova na svijetu: Oaze za kvalitetnije stanovanje

Donosimo pregled 10 najzelenijih gradova u svijetu - u kojima se u prirodi može uživati u vrhunskoj urbanoj kulturi. Zanimljivo je da su gotovo svi oni dodatno povezani i vodom

10 serija na Netflixu koje će vas nadahnuti na nove hobije i izazove

Osjetiti nadahnuće za isprobavanje novih stvari u stvarnom životu dok se istodobno zabavljate zvuči i više nego nevjerojatno, zar ne? Zato započnite svoju avanturu u potrazi za novim omiljenim naslovima koji će unijeti kreativnu iskru u vaš život

‘Vježbanje’ mozga: Kako možete povećati svoj kapacitet za sreću?

Kao što je igranje šaha ili rješavanje križaljki mentalna gimnastika za naš intelekt, 'vježbanje' mozga da osjeti (i ostane) s emocijama sreće, smirenosti i zadovoljstva je mentalna gimnastika za naše emocionalno zdravlje

Povezano

Neizdržive vrućine: Kako se zaštititi od toplinskog vala?

Nakon duljeg perioda promjenjivog i hladnijeg vremena temperature su skočile i u naše živote vratili su se toplinski valovi. Svakog ljeta iznova se privikavamo na vrućinu i prisjećamo kako sunce kojeg smo tijekom zime kao ozebli čekali, može biti poprilično opasno

Istina ili mit: Jesu li antioksidansi dobri za zdravlje?

U nutricionističkom svijetu postoji mnoštvo popularnih riječi, a antioksidansi su definitivno jedna od najčešće korištenih

Mali trikovi pomoću kojih će vaš trbuh izgledati što ravniji – na plaži!

Višak kilograma, porod, dugotrajno sjedenje, loša prehrana… puno je krivaca koji doprinose stvaranju 'šlaufa' oko struka, no utješno je ipak da postoje i vrlo uspješni trikovi koji mogu popraviti stvari – i to ne samo vizualno!

Bye bye slatkiši: Ovo su stranice o zdravoj prehrani uz koju ćete izgledati bolje nego ikad!

Tražite savjete za prehranu ili nemate inspiracije za zdrave recepte - donosimo profile koji će vam se sigurno svidjeti

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime