Ponedjeljak, 10 siječnja, 2022

Tika-taka, tika-tak: Kako najlakše prebroditi prelazak na zimsko računanje vremena?

Dolaskom zime prirodno dolazi do smanjenja razine serotonina, hormona sreće. Zbog prelaska na solarno vrijeme i manjeg broja sunčanih sati kojima smo izloženi, može doći do pojave umora, oslabljene koncentracije, stresa i razdražljivosti. Donosimo nekoliko savjeta kako to što lakše prebroditi

Jesen u naš život uvodi nekoliko promjena: lišće je svugdje oko nas i priroda mijenja svoje boje, sve više vremena smo pod dekicom ispred televizije, odijevamo topliju odjeću, ali i dolazi do promjene sata. Kao i na kraju svakog listopada, vraćamo se u solarno vrijeme i mijenjamo kazaljke na satu. Ove godine to će se dogoditi noćas, u noći između 30. i 31. listopada, u 3 sata ujutro.

Solarno, odnosno zimsko računanje vremena

Promjena vremena označava povratak solarnog vremena. Nakon ljetnih mjeseci obilježenih prijelazom na ljetno računanje vremena, sada se vraćamo na “praćenje” Sunčeva ciklus. Razlog promjene kazaljke na satu uvijek je isti: ušteda energije. Prijelazom na ljetno računanje vremena 2020. godine, primjerice, uštedjelo se oko 400 milijuna kilovatsati električne energije u iznosu od 66 milijuna eura, a potrošeno je 205.000 tona ugljičnog dioksida manje u okoliš.

Sat vremena više ili sat manje?

Prijelaz s ljetnog na zimsko, odnosno solarno računanje vremena označava “skok unatrag” od 60 minuta što znači da ćemo, barem sutra ujutro, moći spavati sat vremena dulje. A sve ostale dane ćemo ići na spavanje sat vremena kasnije i buditi se sat kasnije.

Međutim, koliko god se to na prvi pogled možda činilo bezazlenim, ta promjena vremena ima znatne učinke na naš život. Dolaskom zime, zapravo, prirodno dolazi do smanjenja razine serotonina, hormona koji nas čini sretnima. Zbog prelaska na solarno vrijeme i manjeg broja sunčanih sati kojima smo izloženi, može doći do pojave umora, oslabljene koncentracije, stresa i razdražljivosti.

Kako se nositi s promjenom sata?

1) Ritual odlaska na spavanje u isto vrijeme

Počnite mijenjati svoju rutinu odlaska na spavanje već večeras kako biste se sutra probudili ranije. Osim toga, pokušajte svaki dan odlaziti na spavanje u isto vrijeme kako bi se organizam naviknuo na određeni bioritam.

Istraživanja: Saznajte koliko duljina spavanja utječe na – bolji seks!

2) Važnost Sunčevih zraka i tjelovježbe

Iskoristite svaki trenutak sunčanog vremena i upijte što više vitamina D te redovito vježbajte i potičite oslobađanje endorfina.

Vitamin D – ključan u jačanju imuniteta i borbi protiv koronavirusa!

Budući da smanjenje vitamina D dovodi do smanjenja proizvodnje endorfina u tijelu (hormona blagostanja), potrebno je to nadoknaditi na drugi način. Sport je izvrstan stimulator endorfina, a tjelesna aktivnost je prepuna raznih dobrobiti.

3) Aktivan društveni život

Održavajte svoj društveni život aktivnim. U skladu s pravilima okupljanja koja se moraju poštivati zbog koronavirusa, preporučljivo je ne smanjivati društveni život i hobije, nego nastaviti njegovati svoje strasti i odnose s drugima.

Pročitajte još...

‘Vježbanje’ mozga: Kako možete povećati svoj kapacitet za sreću?

Kao što je igranje šaha ili rješavanje križaljki mentalna gimnastika za naš intelekt, 'vježbanje' mozga da osjeti (i ostane) s emocijama sreće, smirenosti i zadovoljstva je mentalna gimnastika za naše emocionalno zdravlje

8 stvari koje psihoterapeuti rade ujutro kada su pod stresom

Svima se dogode stresna jutra, čak i psihoterapeutima i psiholozima - osobama za koje mislite da su uvijek smireni i u zen stanju. Ali čak i oni, baš poput svih ljudi, imaju loše trenutke

Kako se nositi sa svakodnevnim traumama, ali i lošim prošlim iskustvima

Svi mi, gotovo svakodnevno, doživljavamo razne vrste traumatičnih događaja. Njihovi učinci mogu biti kumulativni kada se ne prepoznaju i ne riješe. Zato je iznimno važno da ih rješavamo i nastojimo spriječiti da se u budućnosti pojave 'skupine okidača' koji mogu prerasti u puno veću i ozbiljniju traumu

Lavica Leonida: Jesam li uistinu prihvatila sama sebe i svoj invaliditet?

Nekoliko puta mi se dogodilo da su me ljudi pitali: 'Gdje je ortoza?'. Odgovorila sam da je doma i brzinski prešla na drugu temu. Nisam bila svjesna da - koliko god progovaram o svemu - zapravo još uvijek ispred sebe imam veliki dio posla kad je riječ o prihvaćanju sebe kao potpune osobe s ortozom. 

Povezano

Svježi početak godine: Vrijeme je za detox tijela uz hladno prešane sokove od voća i povrća!

Idealan broj dana za konzumaciju sokova su tri, a nakon njih ćete osjetiti razne dobrobiti. Imati ćete više energije, čvrst san, blistavu kožu, nećete više žudjeti za šećerom...

Zdrava crijeva su više od pola zdravlja: Donosimo 6 načina za održavanje crijeva zdravima

Kako bi vam siječanj prošao u veselju i zabavi, a ne bolu, vrijedi naučiti male stvari koje održavaju ravnotežu crijeva

Hit namirnice za detoksikaciju: imate ‘legitimno pravo’ jesti čak i češnjak!

'Sprijateljite' se s namirnicama koje potiču čišćenje organizma od toksina i drugih štetnih tvari i olakšajte si donošenje (novogodišnje) odluke o skidanju viška kilograma. Bit ćete uspješniji u naumu, bolje se osjećati, a kada svemu dodate redoviti trening i zdravi jelovnik - gdje će vam biti kraj?

Nakon prejedanja: 8 provjereno najboljih dijeta za mršavljenje i 4 koje trebate izbjegavati

Najvažnije što morate učiniti prije usvajanja novog načina prehrane jest postaviti sebi sljedeća pitanja: Je li održiva? Zabranjuje li određenu hranu, uključujući vašu omiljenu? Možete li ostati na ovoj dijeti dok se družite s prijateljima ili idete u restorane?

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime