Ponedjeljak, 27 rujna, 2021

Trebamo li prestati jesti mliječne proizvode?

Ljudi nemaju biološku potrebu za ovom hranom, a opet neprestano nam se govori kako je mlijeko sjajan izvor kalcija. Što kažu zagovornici teorije da nam mlijeko šteti zdravlju i da je to savršena hrana u prirodi – ali samo ako ste tele!

Jesu li nam mliječni proizvodi zaista potrebni? Konzumiramo li ih samo zato što svi govore da su zdravi i ako nisu, zašto bismo ih trebali prestati konzumirati? Odgovore na ta pitanja ima dr. Mark Hyman, autor knjige ‘Eat Fat, Get Thin’.

Doktor Hyman nikada nije prikrivao što misli o mliječnim proizvodima – to je savršena hrana u prirodi – ali samo ako ste tele. Ljudi nemaju biološku potrebu za ovom hranom, a opet, neprestano nam se govori kako je mlijeko sjajan izvor kalcija, da su zbog mlijeka kosti zdrave i da bismo ga trebali piti svakodnevno. Mark Hyman smatra kako to nije istina.

Na temelju istraživanja i iskustva bavljenja medicinom, Hyman obično savjetuje svojim pacijentima da u potpunosti izbjegavaju mliječne proizvode!

Evo nekoliko činjenica na koje upozorava dr. Hyman:

  1. Zemlje s najnižim stopama konzumacije mliječnih proizvoda i kalcija (poput onih u Africi i Aziji) imaju najniže stope osteoporoze.
  2. Istraživanja pokazuju da veći unos kalcija i mliječnih proizvoda može povećati rizik od raka prostate za 30 do 50 posto. Konzumiranje mliječnih proizvoda povećava tjelesnu razinu faktora rasta-1 (ili IGF-1) sličnog inzulinu – poznatog promotora karcinoma.
  3. Kalcij ne štiti kosti koliko mislimo. Istraživanja o suplementaciji kalcijem nisu pokazala korist u smanjenu rizika od prijeloma. Zapravo, čini se kako je vitamin D mnogo važniji od kalcija u sprječavanju lomova.

Ovo je samo nekoliko činjenica koje prikazuju štetu koju mliječni proizvodi mogu nanijeti.

Otprilike 75 posto svjetske populacije ne može pravilno probaviti mlijeko i druge mliječne proizvode – problem koji je poznat kao netolerancija na laktozu

Hyman često otkriva da su simptomi netolerancije na laktozu zapravo uzrokovani poteškoćama u probavi kazeina, glavnog proteina koji se nalazi u mlijeku, a koji se često koristi u drugim prehrambenim proizvodima kao vezivo sredstvo. Kazeinski proteini mogu izazvati upalu pluća što dovodi do problema poput ekcema, infekcije uha, kongestije i problema sa sinusima.
Whey proteini sadrže vrlo malo laktoze pa postoji mogućnost da bi netko s netolerancijom na laktozu mogao konzumirati ove proteine koji su nastali od čiste sirutke. Međutim, morate probati odgovaraju li vam proteini ili ne, jer ne djeluju isto na svakoga.

Hyman svakako preporučuje izbjegavanje mliječnih proizvoda, pogotovo ako niste tolerantni na laktozu. Konzumiranje mliječnih proizvoda može dovesti do povećanog rizika od raka, zatvora, iritacije crijeva, plinova, proljeva, alergija i akni. Ništa od toga ne zvuči dobro!
Jedan od mliječnih proizvoda koji mnogi mogu tolerirati je ghee. Ghee je pročišćeni maslac iz kojeg su uklonjene sve krutine iz vode i mlijeka. Zbog toga ga mogu konzumirati oni koji su alergični na mliječne proizvode. Opet, baš kao i s proteinima, ghee će nekome odgovarati, a nekome ne. Ovisi o pojedincu.

Kako testirati osjetljivost na mliječne proizvode?

Ako već morate jesti mliječne proizvode, Hyman preporučuje da jedete samo maslac i ghee tri puta tjedno. Tom prehranom eliminirate mlijeko, sir, jogurt, proizvode s kazeinom i sladoled kako biste vidjeli osjećate li se bolje. Trebali biste primijetiti poboljšanja u  kod tegoba sa sinusima, kod glavobolja, sindroma nadraženog crijeva, više energiji a manje osjećaja težine u tijelu.
Potom ponovno počnite s uvođenjem mliječnih proizvoda u prehranu i promatrajte kako se osjećate. Ako se osjećate gore nego dok niste jeli mliječne proizvode, znate što vam je činiti.

U konzumaciji mliječnih proizvoda uvijek birajte prirodne, odnosno one koji nisu nastali u mljekarama u kojima krave nisu ‘slobodne’. Ako konzumirate maslac ili druge mliječne proizvode, ista je stvar. Mlijeko koje proizvode krave ima omjer Omega-6 i Omega-3 u omjeru 1:1 što je optimalno. Konvencionalno uzgojene krave jedu žitarice i druge usjeve koje njihov profil mesnih kiselina čine upalijim. Mlijeko koje proizvode, a kao rezultat toga su maslac i sir, sadrži više Omega-6 masti.

Sam dr. Hyman ponekad jede mliječne proizvode i puno se bolje osjeća. Potiče nas da pokušamo sami testirati drugačije jer nemamo ništa – za izgubiti. Samo možemo dobiti na zdravlju!

Pročitajte još...

5 najboljih esencijalnih ulja koja nam pomažu da zaspimo poput – bebe!

Koliko god bili svjesni da je san od vitalne važnosti za naše zdravlje, zapravo je često ili podcjenjen ili nam je teško uspostaviti zdrave navike koje bi utjecale na kvalitetu spavanja. A zašto ne biste pokušali problem riješiti uz pomoć eteričnih ulja?

Živjeti green prilikom kupnje namirnica nije više izbor – nego potreba!

Kako unaprijed isplaniranim odlaskom u trgovinu možete dati svoj doprinos zaštiti okoliša i smanjenju nepotrebnog gomilanja otpada?

Autofagija: koje su vrste posta i kako pomažu mršavljenju?

Autofagija dolazi od grčkih riječi 'auto' i 'phagein', a doslovni prijevod bi bio samojedenje. Zvuči poprilično zastrašujuće ali samo na prvi pogled. Pravo značenje je posve drugačije jer autofagija označava procese u organizmu koji potiču samočišćenje i regeneraciju u  stanicama

Tajne nutricionista: savjeti za zdravu i uravnoteženu prehranu!

Često smo previše zaokupljeni idejom da moramo drastično promijeniti navike ako želimo vidjeti rezultate, ali ne shvaćamo da neke promjene mogu proizaći iz najjednostavnijih radnji.

Povezano

Meditacija ili spavanje: Što je zdravije i bolje za naše zdravlje?

Da je meditacija lakša u odnosu na spavanje, više bi ljudi posezalo za ovom aktivnošću. Pa ipak, donosimo odgovore kako meditacija ima više koristi od spavanja

Kako spojiti hranu i sreću, a da ne utječu na naše debljanje?

Od uloge ugljikohidrata do dodataka prehrane koje vrijedi uzeti, donosimo pregled namirnica koje nam mogu pomoći da se osjećamo sretni - a da nemaju štetnih posljedica po našu figuru!

5 recepata koji vam mogu pomoći u jačanju imunološkog sustava

Vrijeme je promjenjivo, a broj zaraženih koronavirusom raste iz dana u dan. Kako bi osnažili svoj imunološki sustav, zavirite u kuhinjske kabinete i ojačajte svoj imunološki sustav uz pomoć hrane

Trebamo li tek kupljenju odjeću oprati prije nego što je počnemo nositi?

Postavlja se pitanje do koje mjere je potrebno ići kako bismo bili čisti ili zaštićeni (kada je riječ o pandemiji)? Jer, ako ćete dotaknuti rukama kvaku vrata ili slično na javnom mjestu, čemu onda vrijedi oprana odjeća nakon kupnje?

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime