Petak, 22 ožujka, 2024

Kritika i analiza glazbe: Top 10 najboljih pjesama Aleksandre Prijović by Anđelo Jurkas

U pjesmama Aleksandre Prijović naglasak je na istočnjačkim stereotipovima, ritmičko vokalnim aranžmanima koji komuniciraju s patnjama duše i prekidima

U jeku medijske ludnice i pošasti zvane Aleksandra Prijović – apsolutna rekorderka po broju rasprodanih uzastopnih koncerata u zagrebačkoj Areni i činjenice “zgražanja” urbane glazbene pseudointeligencije, preslušali smo njenu video i singlografiju ne bi li izdvojili najbolje od ponude Balkan popa iliti prilagođene inačice moderno produciranog folka. Uz promociju aktualnog albuma “Devet života” objavljenog ove godine, koncerti će sadržavati njen the best of.

Korijeni produkcije njenog zvuka sežu u kafanska vremena dominacije ljubiteljica korijena armon`ka dugmetara, premda se po produkcijskom trenutku autori njene glazbe ne libe koketiranja sa pokušajima prisličavanja modernijim produkcijskim trendovima poput Senidah, prve verzije Hurricane i sličnih. Pjesme dinamikom razlažu od plesnijih do balada, većinski fokusiranih na sporijim ili stvarima umjerenog i srednjeg tempa.

Instrumentalno ritmički pjesme odgovaraju baznim pop plesnim trenutcima ili tročetvrtinskom i sedmosminskom istočnjačkom melosu, dok su melodijski vokalni aranžmani onaj dio koji otpada pod folk ojkanja i postiranja samoglasnicima pri refrenu, narodski bi rekli “zavijanja” nešto drugačije vrste od onih koje ispušta, primjerice, sinonimom urbanog i kulturnog, Josipa Lisac. Naglasak je na istočnjačkim stereotipovima, ritmičko vokalnim aranžmanima koji komuniciraju s patnjama duše, prekidima, raskidima i čežnjama ostavljenih ili nezadovoljenih žena.

Aktualnost i catch stvari

Tekstualno i lirski pjesme većinski ne idu dalje od prvoloptaških i zvučnih catcheva poput jednog od aktualnijih naslova “Dam dam dam” koji će onomatopejski referirati na imitacije udaranja ritma jednako kao i dvosmisleno davati prostora seksualnim maštarijama i inačicama davanja druge vrste.

Autori glazbe tipa Dejan Kostić uz tekstualne i rimske domete Dragana Brajovića Braje, Filipa Živojinovića ne nude ništa ispodprosječno u odnosnom stilu. Od njihovih stereotipa uši ne krvare, bubnjići ne pucaju, a duše vas ne tjeraju za sudske tužbe zbog duševnih boli. Dapače. Videospotovski u prvom planu je njena seksipilna i dotjerana pojava koja ističe ženske atribute.

Prolistali smo što to Prijović čini toliko popularnom.

1/ MARŠ

2/ PSIHO