Utorak, 19 listopada, 2021

Sound & Vision: Kako je jedan sjajan film pobijedio streaming servise

S obzirom na to da se radi o filmu o križarskom pohodu jednog lika za povezivanje sa stvarnim, postoji nešto u vezi s tim što izgleda gotovo poetično: "Free Guy" je premijerno pušten samo u kinima (to je rijetki film ovog ljeta koji se ne natječe sam sa sobom na streaming platformama)

Film ‘Free Guy’, s Ryanom Reynoldsom u glavnoj ulozi, koji je zapravo u ulozi jednog sporednog lika u videoigri, jedan je od najzabavnijih filmova kojeg ćete ikada vidjeti, a koji poštuje inteligenciju gledatelja.

U početku će vas možda podsjećati na mnoge druge filmove – poput ‘Trumanovog showa’ s malo ‘Matrixa’ i ‘Groundhog Daya’. Ali to se sve pretvara u užurbano, slatko putovanje vašim umom. Poput filma Christophera Nolana, koji vas zapravo samo želi zabavljati.

Život totalno hipnotizirane nestvarnosti ili virtualne stvarnosti

Ono što je zarazno u ‘Free Guyu’ jest to što je to pametna kinetička komedija o tome što je stvarno, a što nije.
Reynoldsov lik, po imenu Guy ili ‘Tip’ (poznat i pod imenom Blue Shirt Guy), živi životom totalno hipnotizirane nestvarnosti ili virtualne stvarnosti; misli da je to što ujutro uzme svoju kavu i ode na posao u banku, gdje govori stvari poput ‘Nemoj imati dobar dan – imaj super dan!’, zapravo ono što je prava sreća. Ali kad stavi posebne tehnološke sunčane naočale i počne gledati ono što vide junaci videoigara, odmah se probudi iz ovog neugodnog sna. Njegove kodirane sinapse počinju se neovisno aktivirati. Oživljava vlastitom voljom. Dodiruje stvarnost s druge strane igre te ljudi koji su osmislili igru ​​počinju uviđati stvarnost koju su stvorili u njemu.

U režiji Shawna Levyja, ‘Free Guy’ je digitalna bajka o percepciji virtualnog u stvarnom i obrnuto. To je halucinacija za naše vrijeme. A s obzirom na to da se radi o filmu o križarskom pohodu jednog lika povezivanja sa stvarnim, postoji nešto u vezi s tim što izgleda gotovo poetično: ‘Free Guy’ je premijerno pušten samo u kinima (to je rijetki film ovog ljeta koji se ne natječe sam sa sobom na streaming platformama).

Jedan od najoriginalnijih filmova ovog ljeta

Ujedno, to je jedan od najoriginalnijih filmova ovog ljeta, zbog kojeg morate otići u kino da vidite, a sve to dodaje osjećaj je da je ‘Free Guy’ postigao upravo onu mističnost kulturološkog događaja. A to je ta klasična forma umjetnosti: film!
Jedan od onih koji vam neće doći u vašu kuću. A ako ga potražite, kao što je publika nekad radila, možda ćete se iznenaditi koliko vam to daje. Biti izvan kuće, i izvan vlastitih očekivanja. To je film! To je gledanje filma u kinima!

‘Free Guy’ je imao solidan otvarajući vikend u kinima, sa zaradom od 28 milijuna dolara, ali u onim čudnim nedavnim vremenima prije nego što je Netflix promijenio pravila igre, često se govorilo da je drugi vikend otkrio sve o kvaliteti i uspješnosti filma, a sa ‘Free Guy’ to je doista tako. Proteklog drugog vikenda, film je zaradio 18,8 milijuna dolara, što je pad od samo 34%, a to ne znači samo da sada ima priliku i dalje solidno zarađivati ​​novac. To znači da je publika prihvatila film. Žele izaći iz kuće i vidjeti ga!
U kojoj video igri odjednom zapravo živimo? Da stvar bude zanimljivija, ovako mali pad gledanosti je bio i u ostatku svijeta. U Hrvatskoj je Free Guy imao pad gledanosti u drugom tjednu od samo 37% i ukupnu gledanost od 17.497 kino posjetitelja.

Zašto je ‘Suicide Squad’ postao komercijalno razočaranje?

Unatoč zbroju faktora bez presedana koji su se ovog ljeta odigrali na kino blagajnama – polagani pad pandemije, zatim praćen porastom delta varijante virusa, te iznenadna prisutnost novih i atraktivnih studijskih streaming servisa za kućnu upotrebu u SAD-u. I sve to praćeno analizama koje pokušavaju pročitati uspjeh ili neuspjeh bilo kojeg filma koji ide u analizu kvalitete samog filma.
Zašto je ‘Suicide Squad’ postao komercijalno razočaranje? Zato što je bio previše mračan i nasilan i nije imao Willa Smitha! No, da je film bio hit, svi bismo govorili o tome zašto je bilo dovoljno samo biti mračan i nasilan i zašto mu nije trebao Will Smith.

A kad pogledam što se ovo ljeto izvodi u Americi, a što ne, jedan trend je toliko očit da ga možda samo treba ponavljati, uvijek iznova, dok cijeli svemir to ne čuje: Otvaranje filmova istodobno u kinima i na streaming servisima je loša poslovna odluka – Točka.
Filmski studiji analiziraju metodologiju je li takav i takav film napravio ovoliko u kinima, a toliko na kućnom gledanju te je li se sve zbrojilo više nego što bi film napravio da je pušten samo u kina. Ali s takvom vrsta matematike ne vidi se šuma od drveća.

Pouka filma “Free Guy” je upravo u naslovu

A ‘šuma’ je sljedeća: film, čak i kad se gleda čisto iz poslovnog kuta, više je od proizvoda koji rezultira bilancom iz tjedna u tjedan. Film ima populistički identitet. A taj je identitet sastavni dio njegove stvarnosti kao pokretača profita. Kad otvorite film i u kinima i kod kuće, šaljete poruku: Ovaj film ne vrijedi izlaska iz kuće i malo socijalizacije. Dajete ljudima razlog da taj film ne gledaju u kinima.

Da je “Suicide Squad” u Americi bio ekskluzivno prikazivan samo u kino distribuciji, zaradio bi više novca u kinima u prvom vikendu nego što je to učinio, a da jest (da nije označen kao “razočaranje”), to bi bio poticaj ljudima da izađu van i pogledaju ga.
Umjesto toga, film je osakaćen, na isti način na koji su ostali filmovi ovog ljeta, od “Black Widowa” do “In the Heights”. Pokazalo se da je pouka filma “Free Guy” upravo u naslovu. Lik Ryana Reynoldsa ne želi biti okovan programom; želi biti slobodan. A filmove, ako su umjetnička forma koja će napredovati, treba staviti da počnu svoj ‘život’ u kinima, a ne u dnevnim sobama – kako bi publika mogla s njima uspostaviti vezu koja znači više, a ne manje. 

 

Pročitajte još...

Tko je hrabra Clarissa Ward – dopisnica CNN-a iz Kabula o kojoj priča cijeli svijet?

Neustrašiva reporteka ne samo da je jedna od rijetkih žena koje imaju hrabrosti izaći na ulice Kabula, nego i od tamo svaki dan izvještava za CNN pred očima talibana, što je riskantno čak i njezinim muškim kolegama. U Londonu je nestrpljivo čekaju suprug i dva sina, od koji mlađi ima tek godinu dana

Vitamin D – ključan u jačanju imuniteta i borbi protiv koronavirusa!

Nedavna istraživanja otkrila su iznimno podcijenjenu važnost 'sunčanog vitamina' - upravo onog kojeg čak 60% populacije ima u deficitu. U očekivanju da ga i službeno proglase jednim od glavnih faktora borbe protiv koronavirusa otkrijte zbog čega je sve važno - upravo u ovo vrijeme - održavati njegovu optimalnu razinu

Ostavljaju bez daha: Najspektakularniji vidikovci na jadranskoj obali i otocima

Putujući Jadranskom magistralom, ali i malo skrećući s puta, penjući se na vrhove planina i istražujući otoke naići ćete na posebno izgrađene vidikovce, ali i one prirodne - gdje god da odete uživat ćete u pogledu i snimiti savršene 'Instagramske' fotografije

‘ABBA Gold’ – prvi album koji je već 1.000 tjedana na britanskim ljestvicama

Album je na ljestvicama 19 godina i 12 tjedana, a nije se pomaknuo s ljestvica od svog debitantskog izdanja u rujnu 1992. godine

Povezano

Sound & Vision: HBO Max prvi u osvajanju Europe

Ključni fokus nove HBO Max platforme jest na onom što Warner Media eufemistički opisuje kao prestižno programiranje. Warner Media se stoga kladi na sadržaj svog enormnom kataloga, u kombinaciji s Max Originals (uključujući značajan fokus na lokalno producirane serije i filmove) te novi 45-dnevni model kućne distribucije novih kino filmova Warner Brosa

Sound & Vision: ‘Tudum’ ili kad Netflix prezentira…

'Tudum' podsjeća na događaje kao što su ComicCon, Disneyjev D23 ili DC FanDome, čiji je cilj iskoristiti žestinu dobro uspostavljenih baza obožavatelja. Čini se da je Netflixov 'Tudum' Netflix pokušaj oblikovanja vlastite verzije takvog B2C događaja

Sound & Vision: Po čemu pamtimo ovogodišnje dodjele Emmy nagrada?

Najveći dio iznenađenja došao je iz glumačkih kategorija u kojima su pobjednici bili isključivo bijelci, što je bio korak u pogrešnom smjeru s obzirom na prepoznavanje širine raspoloživog talenta, a cijelu je aferu vratilo u #EmmysSoWhite moment.

Sound &Vision: Deepfake – od igračke do alata i skupocjenih reklama

Deepfake-ovi su privukli široku pozornost zbog njihove upotrebe u lažnim pornografskim videima slavnih, lažnim vijestima i financijskim prijevarama. To je izazvalo reakcije informatičke i medijske industrije te državnih vlada u nastojanju da otkriju i ograniče njihovu upotrebu

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime