Subota, 24 srpnja, 2021

Pogled kroz ekran: Prvi smo pogledali film ‘Doba Uskoka’

Ime bi sugeriralo da vrijedi za dvojicu, ali nakon što pogledate film shvatite da autor vrijedi barem za desetoricu autora nekih sličnih priča. Pitate se tko ih je radio? Bez ikakve dvojbe reći ću nitko osim Burića u Hrvatskoj. Zahtjevnog kakav jesam razmazio me je Republikom i Hrvatskim kraljevima, a ovim uratkom samo je nastavio nisku svojih autorskih zlatnih odličja

Doba Uskoka. U Hrvatskoj to može imati svakodnevni prizvuk, ako i na tren pomislimio na Ured za suzbijanje… A ne, ne, ne griješimo dušu. Doba je to koje se odnosi na ratnike koji su naše područje branili pred okupacijom Osmanlija, a u igrano dokumentarnom filmu HRT-a koji smo prvi pogledali njima se pozabavio scenarist i redatelj Domagoj Božidar Burić.

Ime bi sugeriralo da vrijedi za dvojicu, ali nakon što pogledate film shvatite da autor vrijedi barem za desetoricu autora nekih sličnih priča. Pitate se tko ih je radio? Bez ikakve dvojbe reći ću nitko osim Burića u Hrvatskoj. Zahtjevnog kakav jesam razmazio me je Republikom i Hrvatskim kraljevima, a ovim uratkom samo je nastavio nisku svojih autorskih zlatnih odličja.

Znanstveni dio prekida se igranim – u potpunom slowmotionu

U prvih par minuta gledanja filma ne znate što vas više vuče da mu poklonite pažnju – je li to kamera, eksterijer ili sjajni glumci koji minimalističkim i bitnim intervencijama cijeloj priči daju posebnu notu. A onda shvatite da kod Burićevih uradaka mozak mora funkcionirati tako da upijate apsolutno svaki segment priče istodobno.

Nazivom prve cjeline ‘Novi dečki u kvartu’ upoznajemo tko su zapravo Uskoci, zašto su nam bitni i kako su su obilježili našu povijest. Pritom je potpuno sjajno što ne morate pred ekran doći s predznanjem jer gospođe Kate i Wendi, strankinje sa svjetskih sveučilišta pletu priču o vojničkoj trupi kao da je dio njihova nacionalnog pletera. I taman kad se uplašite da bi sad to moglo biti predugačko i želite autorskoj ekipi pronaći barem jednu manu – znanstveni dio prekida se igranim koji se događa u potpunom slowmotionu baš kad treba. Montažer Dubravko Prugovečki imao je najslađi zadatak – od savršenih kadrova napraviti savršenu cjelinu. 

Briljantne su Burićeve poveznice sa sadašnjošću

Kroz priču o natprirodnim moćima Uskoka vodi nas glas Marija Anduša jednog od sjajnih spikera javne televizije. Najzanimljivije od svega je spoznati da su Uskoci gradili drvene saonice za vuču barki, a čime su ih podmazivali otkrit ćete od sljedećeg tjedna u svim Cinestar kinima u Hrvatskoj. Mi smo prvi medij koji je pogledao ovaj film.
Briljantne su Burićeve poveznice sa sadašnjošću u priči o šopingu, ali isto tako i trenutak u kojem od znanstvenika doznajemo da senjske Uskoke i tadašnji papa doživljava kao predziđe kršćanstva.

Igrani dijelovi u filmu povjereni su vrhunskim glumcima – Milanu Pleštini, Draganu Despotu, Amaru Bukviću, Krešimiru Mikiću koji pričaju na stranim jezicima kao da im je materinji.

Sveto ustočko trojstvo

Kodeks ponašanja Uskoka kaže da je riječ svetinja. Davno se reklo da slika govori više od tisuću riječi, netko pametan nekidan dometnuo da to vrijedi za one koji riječi nemaju. U slučaju ovog filma i kasnije četverodjelne serije – sve je paketić sreće i zadovoljstva. Majstor fotografije je Branko Cahun, i uz Burića i Prugovečkog čini to sveto uskočko trojstvo. Barbarski kvalitetnu glazbu i za ovu prigodu složili su sam Burić i Srđan Sekulović pod umjetničkim imenom Mistični Barbari.

Serija bi nam trebala zagrijati srca početkom studenog u programu HRT-a, a do tad uživaje uz grickalice i veliko platno. U studernom ćete sigurno nabaviti bar zalogaj kozlina i gutljaj primoštenskog crnog. Bitno je, vjerujte.

________________________________________________________________________

Saša Drinić je televizijski i radijski novinar koji kad ne radi sluša, gleda, zapaža, kritizira i hvali. Mixer će dio njegovih zapažanja oteti zaboravu kroz tjednu kolumnu posvećenu medijima.

Pročitajte još...

Pogled kroz ekran: ‘Dnevnik velikog Perice’ – klasik nakon klasika!

Šest epizoda čiste pozitive posložene su na dovoljno neobičan način da bi bio - dodatno zanimljiv. Velikog je Pericu maestralno utjelovio talentirani Živko Anočić imajući pored sebe dvije glumačke fatalne žene – Ivu Babić i Csillu Barath-Bastaić

Pogled kroz ekran: Emisija ‘Dobro jutro, Hrvatska’ je najbolje jer – traje

U vremenima kada je sve toliko ubrzano i površno rijetko što stigne trajati. I zato, dragi Jutraši čestitke na trajanju i ustrajte još dugo. A male eterske nespretnosti opraštamo – zbog pospanosti.

Pogled kroz ekran: Kada vrtimo svoj film i doživimo – TV renesansu

Eter je, dojma smo, više no ikad zasićen optužbama, rečenicama kojima je zadaća diskreditirati one koji ne misle isto ili se uopće usude misliti

Pogled kroz ekran: Dnevnik Nove TV ima najistančaniji osjećaj za gubitke

Zašto je daljinski upravljač najokrutnija sprava za medijske djelatnike te kako je prošao televizijski tjedan iza nas analizira Saša Drinić

Povezano

Pogled kroz ekran: Nova TV – medij koji živi Hrvatsku i čini je boljom

Puno je dana u godini kad možemo raspravljati tko je kako otvorio Dnevnik, ali ovo je bio dan kad dvojbe nije smjelo biti. Antoneta i Goran nemaju konkurenciju. Kao ni Nova TV

Pogled kroz ekran: Prvi smo pogledali novu HTV-ovu seriju ‘Kolaži o laži’

Kroz nekoliko tema - kojima je zajednički nazivnik iskrivljavanje realne slike svijeta - ovaj uzbudljivi dokumentarni projekt propituje prisutnost istine u nizu društvenih segmenata čija je konzumacija postala neizostavni dio našeg postojanja - u medijima, na internetu, društvenim mrežama, filmskoj umjetnosti...

Pogled kroz ekran: 170 sekundi dugi monolog Aleksandra Stankovića

170 sekundi dugi monolog samo je jedan u nizu demagoških elemenata koji pokazuju da bi se Stanković uistinu trebao nedjeljom u dva posvetiti juhi, pohancima, mlincima ili pireu. Dva desetljeća bez toplog i svježeg nedjeljnog ručka očito je, ostavlja posljedice. I šteti struci

Pogled kroz ekran: Sunčana strana Prisavlja u Kazinoj sjeni

Privođenje Kazimira Bačića i možebitno uzničenje reputacijski je loše i samo po sebi ostavlja još veću sjenu na ionako ne previše osunčani rad HTV-a, posebice njegovog informativnog dijela

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime