Kritika filma: STILL: A Michael J. Fox: Portretni biopic o glumačkoj zvijezdi i borbi s Parkinsonovom bolešću

I premda mu je bolest u velikoj mjeri dokinula veći broj glumačkih alata, Michael J. Fox uz pomoć redatelja i suradnika, isporučuje svoje potencijalno najbolje i najintimnije djelo nakon dugog niza godina

Tokom 80.-ih doslovno niste mogli izbjeći prisutnost mainstream i komercijalno uspješnog, dinamičnog i uvijek u zaletu glumca Michaela J. Foxa. Pašteta, kutija, kako god želite, iskočio bi. Osobito nakon velikog blockbustera “Povratak u budućnost” i pripadajuće trilogije. A nastavno na taj superhit, bez obzira na osrednjost i upitni kvalitetu tada aktualnih filmova šlepalo se mahom na njegovu obljubljenost među teen i obiteljskom publikom (Mladi vukodlak, Doc Hollywood, Svjetla grada, Tajna mog uspjeha…) i preko TV serijala u kojima je sudjelovao (Obiteljske veze, kasnije i Spin City).

Sve do trena kada primjećuje kako mu se prsti na ruci počinju tresti i kako je to početak kraja njegova dosadašnjeg života, otkrivanjem rane faze razvoja Parkinsonove bolesti. Tom spoznajom mijenja se stubokom njegov dotadašnji život. Na premisi sličnoj kako je bolest redefinirala život Vala Kilmera (rak grla i poslije operacije glasnica posljedično gubljenje glasa) i odredila ton dokumentarca o njemu ili Selme Blair (multipla skleroza), samo s razlikom kako je Michael J. Fox bio daleko veća glumačka zvijezda, postavljen je i ovaj iznimno ambiciozni portretni dokumentarac.

Slava ne definira čovjeka

Na osnovi skripta i narativnog storytellinga glumca samog, kombinatorike arhivskih materijala, snimljenih igranih situacija i vješto nadodanog kombiniranja isječaka iz Michealovih igranih filmova i TV serijala montiranih u prezent, “Still” je autoironični i pomalo sarkastični osvrt na star sustav. Istovremeno i pljuckanje istog iz pozicije nekog tko je na vrhuncu velikog uspjeha i interesa shvatio kako slava ne definira čovjeka nego je ono što ga određuje obitelj i krug ljudi koji ga vole.

Uz cjeloživotnu podršku glumice i supruge Tracy Pollan (kolegica s TV seta “Obiteljskih veza”) Michael J. Fox se sudarao s napredovalim gubitkom “mirnoće”. Od lika koji je u vječnoj jurnjavi izgubio je pravo na mir. Kao mlad glumac, u kasnim dvadesetim suočivši se s dijagnozom koja će ga tjelesno limitirati ostatak života, odlučio je dokinuti depresiju i suočiti se sa svim mentalnim, emotivnim, psihofizičkim posljedicama njegova stanja. Od prikrivanja, tabletomanije, ovisnosti o tabletama i alkoholizma, negiranja, sve u svrhu zadržavanja uspjeha i prikrivanja dijagnoze Michael J. Fox je preokrenuo svoj život, suočio se i počeo živjeti u novim cipelama. Uz Muhameda Alija postaje glasnogovornikom ispred armije celebova koji su poslani buditi svijest o spomenutoj dijagnozi.