Srijeda, 24 svibnja, 2023

Gubite li se u svojim mislima? Evo kako zaustaviti pretjerano razmišljanje

Nitko od nas nije rođen kao pretjerani mislilac. To je navika koju s vremenom razvijamo uglavnom zahvaljujući vlastitim životnim iskustvima. Ipak, dobra vijest je da na isti način na koji smo razvili te navike tijekom vremena, možemo ih se i riješiti

Buddha je bio taj koji je prvi rekao da “postaneš ono o čemu razmišljaš”. To znači da kada neprestano razmišljamo o nečemu, to ne privlačimo samo u svoj život, već to postaje okruženje u kojem djelujemo. To je razlog zašto toliko slušamo o snazi ​​svojih misli i utjecaju koji imaju na život, naročito kada želimo živjeti na određeni način i postići ono što stvarno želimo. 



I dok stalno slušamo kako je važno ‘razmišljati pozitivnije’, ipak mnogo više faktora utječe na naše misli i raspoloženje. Neprijatelj pozitivnog razmišljanja o stvarima je naša sklonost pretjeranom razmišljanju. Pretpostavljamo da ste upoznati s iskustvom pokušaja spavanja noću kada vam se um ne da isključiti. Jednostavno neće prestati djelovati. Možda vas nešto doista brine i s pravom ste zabrinuti, ali ako se ne možete odmaknuti i racionalizirati što se događa, velike su šanse da ćete donijeti ishitrene i često loše odluke. Pretjerano razmišljanje zapravo može pogoršati lošu situaciju, pa je korisno razumjeti zašto se to događa i prepoznati svoje ponašanje.

Nitko od nas nije rođen kao pretjerani mislilac. To je navika koju s vremenom razvijamo uglavnom zahvaljujući vlastitim životnim iskustvima. Ipak, dobra vijest je da na isti način na koji smo razvili te navike tijekom vremena, možemo ih se i riješiti. Polazna točka je biti svjestan kada pretjerano razmišljamo i njegovog izvora.

Što je točno pretjerano razmišljanje?

Rječnik nam kaže da je to sljedeće: previše razmišljati o (nečemu): uložiti previše vremena u razmišljanje ili analiziranje (nečega) na način koji je više štetan nego koristan. U suštini, to je kada ne možete isključiti svoje brige i postanete opsjednuti do te mjere da vas to paralizira i kao posljedicu vas sprječava da donesete odluku ili poduzmete bilo kakvu akciju. 

Kako znati razmišljate li previše?

Živite u stanju stalne brige za budućnost, za stvari koje bi se mogle dogoditi, i mogle bi se dogoditi, ali se još nisu dogodile! Razmišljate o prošlosti, razmatrate sve alternativne scenarije koje ste mogli izvesti, razgovore koje ste trebali voditi, stvari koje ste trebali učiniti i puni ste žaljenja. Živite u strahu od osude drugih. Opsjednuti ste time što bi oni mogli misliti o vama, kako će im se činiti vaši postupci i to diktira kako ćete se postaviti u svakoj situaciji. Provodite toliko vremena razmišljajući o prošlim događajima i pokušavajući planirati i pripremiti se za buduće da neprestano propuštate život koji biste trebali živjeti u sadašnjosti. Analizirate apsolutno sve. Ponavljate sve opcije iznova i iznova u svojoj glavi do te mjere da se toliko intenzivno bojite učiniti pogrešnu stvar da neizbježno na kraju ne učinite ništa.

Ovdje je važno upamtiti da je čak i pogrešna odluka bolja nego nikakva odluka. Uvijek imate priliku učiti iz svojih pogrešaka, ali nikada nećete naučiti iz nedjelovanja.

Ako na bilo što od ovoga primijeti da klimate glavom u znak slaganja, velika je vjerojatnost da spadate u kategoriju onih koji pretjerano razmišljaju. Samo pazite kada se vaše pretjerano razmišljanje počne kretati prema opsesivnijem ponašanju i promatrajte koji su okidači koji vas pokreću na pretjerano razmišljanje. Iskreno, svi ih imamo, ali ono što nas razlikuje je prepoznavanje znakova.

7 pozitivnih afirmacija koje će vam pomoći u trenucima sumnji u sebe

Kako prestati s tolikim razmišljanjem?

Strah od utjecaja kako će vaše ponašanje ostaviti dojam na druge je gotovo je uvijek u srži uma osobe koja previše razmišlja. Želite pokriti sve mogućnosti i stvari, težite potpunom savršenstvu, trebate se osjećati pod kontrolom. Ali prava pitanja koja si morate postaviti kada dođete u situaciju da ne možete prestati razmišljati su:

Čega se trenutno najviše bojim?
Kad bi ovo postalo stvarnost, što bi se dogodilo?
Kako bih se nosio s tim?
Jesam li samo ja odgovoran za ovu situaciju?
Postoji li netko tko mi može pomoći, netko s kim mogu razgovarati o ovome?

Pretjerano razmišljanje nije destruktivno ponašanje kada postanete svjesni istoga i radite na tome da to zaustavite. Možda zvuči pomalo otrcano podsjetiti vas da je razgovor o problemu, već pola riješenog problema, ali kada je u pitanju pretjerano razmišljanje, to je potpuno točno! I zapamtite: “Pretjerano razmišljanje je umjetnost stvaranja novih problema od onih koji nikad nisu postojali!”

Pročitajte još...

Vježbanje mozga: Kako možete povećati svoj kapacitet za sreću?

Kao što je igranje šaha ili rješavanje križaljki mentalna gimnastika za naš intelekt, 'vježbanje' mozga da osjeti (i ostane) s emocijama sreće, smirenosti i zadovoljstva je mentalna gimnastika za naše emocionalno zdravlje

5 načina kako se nositi sa egzistencijalnom anksioznošću i strahovima

Osobe koje muče pitanja o spoznaji - tko su i koja je njihova svrha u životu, stalni strah može udaljiti od svega i svih voljenih te sasvim upropastiti život. Kako sebi pomoći kad vas ulovi onaj fenomen?

5 načina kako ćete kontrolirati sumnju i žaljenje zbog svojih odluka

Svima nam se to ponekad događa i može biti krajnje uznemirujuće. Mnogi od nas voljeli bi krenuti dalje nakon što donesemo neke odluke ili poduzmemo akcije, i ne osvrnuti se unatrag. Međutim, to je često lakše reći nego učiniti

Dobra odluka: 5 jutarnjih navika koje će vas u startu oraspoložiti za cijeli dan

Donosimo vam 5 jednostavnih savjeta kako steći navike koje će vam pomoći u podizanju raspoloženja i prihvaćanju novog radnog tjedna bez pritiska i grča u želucu

Povezano

Događaju li se i vama mnoge stvari pred nosom, ali ih ne primjećujete?

Jeste li opterećenim opsesivnim razmišljanjima o nečemu što se dogodilo u prošlosti ili stalno brinete o budućnosti, a zapravo ste vrlo malo prisutni u sadašnjosti

Dobra odluka: 5 jutarnjih navika koje će vas u startu oraspoložiti za cijeli dan

Donosimo vam 5 jednostavnih savjeta kako steći navike koje će vam pomoći u podizanju raspoloženja i prihvaćanju novog radnog tjedna bez pritiska i grča u želucu

Oni koji čine razliku: Instagram profili roditelja koji su i za nas edukativni

Roditeljstvo je beskrajna ljubav koju osjećate i put na kojem ste do kraja vašeg života jer otkad dijete počne rasti ispod vašeg srca, vi postajete odgovorni za tu osobu. Stvaranje života, znači i stvaranje uvjeta za život

Pripazite: Promjene u organizmu koje upozoravaju da stres ugrožava naše zdravlje!!

Stres ne živi samo unutar nas, on se pojavljuje na našoj koži, kosi i u cijelom našem tijelu. Donosimo nekoliko znakova koji ukazuju da stres u velikoj mjeri utječe na vaše zdravlje

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime