Petak, 22 ožujka, 2024

UTJEHA ZA SVE: Prestajemo li tijekom odrastanja biti nježni kao u djetinjstvu?

Najnovije istraživanje otkriva alarmantan podatak - gotovo svaki peti ispitanik, od njih 20 tisuća, ne vjeruje u dobrotu drugih, 66  posto njih vjeruje da smo previše usmjereni na same sebe, a gotovo četvrtina ispitanika izjavljuje da nisu odgajani da bi bili nježni...

Je li svijet izgubio svoju nježnu notu? Naime, ako je suditi prema rezultatima koje je pokazalo istraživanje tvrtke Mondelēz International, vlasnika brenda Milka, čak 61% ispitanika smatra da je svijet bio nježniji kada su bili djeca.



Zbog nedostatka nježnosti gotovo četvero od 10 anketiranih kaže da se osjeća usamljeno, a kod 26% ispitanika prisutna je anksioznost. Potreba za nježnošću dodatno je istaknuta jer 37% ispitanika smatra da ideja svijeta bez nježnosti predstavlja zabrinjavajuću sliku za buduće generacije. 

Jesmo li previše usmjereni na sebe?

Mondelēz International, vlasnik poznatog brenda čokolade Milka, proveo je veliko istraživanje koje je obuhvatilo 20.000 ispitanika širom Europe kako bi skrenuo pažnju na važnost nježnosti u čovječanstvu. Iako su podatci pokazali da nježnost mnogima predstavlja veliku utjehu, čini se da neki od nas doživljavaju svojevrsnu crnu rupu kada govorimo o nježnosti. Alarmantan podatak iz istraživanja govori da gotovo svaki peti ispitanik ne vjeruje u dobrotu drugih, 66 % vjeruje da smo previše usmjereni na same sebe, a gotovo četvrtina ispitanika izjavljuje da nisu odgajani da bi bili nježni.

Ipak nije sve tako crno…

Unatoč tome, nije sve tako crno. Naime, 28 % ispitanika reklo je da ljudi u ovo vrijeme pandemije više misle na svoju obitelj i druge. Nadalje, više ljudi radije pokazuje nježnost prema drugima nego što je sami primaju. Najčešći izrazi nježnosti jesu pokazivanje brige, slušanje, poticanje te pružanje savjeta. 42 % ispitanika reklo je da su to činili da bi se drugi osjećali bolje, dok je 63 % reklo da ih to, jednostavno, čini sretnima.

Nicholas Christakis, profesor društvenih i prirodnih znanosti na Sveučilištu Yale, komentirao je rezultate istraživanja: “Kad se ponašate ljubazno prema svojim sugrađanima koje ne poznajete, posebno kada je to neočekivano i nadahnuto istinskim osjećajem empatije, to pomaže stvoriti kaskade vrlina. Ljudi žele primati, ali – čak i više od toga – ljudi žele darivati nježnost, jer shvaćaju da što su nježniji prema drugima, uključujući i sugrađane, a ne samo obitelj, svijet može biti bolje mjesto.”

Svjedoci smo u prosjeku četirima nježnim djelima tjedno

Rezultati istraživanja dodatno potvrđuju da je nježnost ponašanje koje svi želimo vidjeti u većoj mjeri u našem svakodnevnom životu. Naime, 61 % ispitanika nježnost povezuje sa sretnijim društvom, a preko 50 % kaže da bi to pružilo veću mentalnu dobrobit za sve. Iako podatci pokazuju da svjedočimo u prosjeku četirima nježnim djelima tjedno, čini se da još uvijek ima prostora za poboljšanje. Jednostavno pokazivanje više brige, iskrenosti i opraštanja povećalo bi naše uvjerenje da čovječanstvo može biti nježnije, smatraju ispitanici.

‘Nježnost ima bolji okus’

Inače, osnovana 1901. godine, Milka je također rođena – ‘iz nježnosti’. Naime, njezin izumitelj Philippe Suchard krenuo je upiti čokoladu za bolesnu majku ne bi li ju oraspoložio. Kada je nakon dvosatne potrage napokon pronašao malo čokolade, shvatio je da će ga koštati malo bogatstvo. Smatrao je nepravednom činjenicu da čokolada nije dostupna za uživanje svima, što ga je navelo da počne izrađivati vlastitu čokoladu. 120 godina poslije Milka je i dalje čokolada nježnog okusa koja nadahnjuje ljubitelje čokolade da se u svakodnevnom životu s pažnjom odnose prema drugima te potiče ljude da pokazuju više nježnosti, pritom nas podsjećajući koliko je i sama nježnost dobrog okusa.
Zbog toga u 2021. pokreće i kampanju ‘Nježnost ima bolji okus’ te ograničeno izdanje čokolade ‘Nježne riječi’, pozivajući ljude da kreiraju vlastite nježne poruke, kako u stvarnom životu tako i na društvenim mrežama.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime