Petak, 30 srpnja, 2021

Problem o kojem se šuti: Pijete li previše zbog – socijalne distance?

Pridržavanje epidemioloških preporuka najviše utječe na naš životni raspored. Možda ne na one koji moraju ići na posao, ali je za većinu pravo iskušenje ostati doma, u pidžami i lagano pijuckati hmmm... vino ili neki koktel

Socijalna distanca uzrokovala je velike životne promjene u cijelom svijetu. Mnoge je život u karanteni natjerao na razmišljanje kako preživjeti vrijeme u kojem su prisiljeni biti sami ili ostvariti samo fizički kontakt s partnerom ili cimerom, ali i kako osigurati zdravu prehranu, vježbanje i rad od kuće.

Ipak, karantena je najviše utjecala na naš životni raspored. Možda ne za one koji moraju ići na posao, ali je za većinu nastalo iskušenje cjelodnevnog ostajanja u pidžami i laganog pijuckanja vina (i prije podneva). Problem je to o kojem se sve češće ali potiho govori. Ako se prepoznate u nekim od sljedećih primjera, možda biste trebali stati ili potražiti pomoć stručnjaka!

Držite se rutine
Slobodno se probudite sat kasnije od dana kada ste odlazili na posao. No, nakon toga pokušajte se pridržavati sličnog rasporeda kao i prije karantene. Najbolje bi bilo da večer ranije isplanirajte dan od jutra do večeri. Osmislite sve zadatke koje morate napraviti – kućne poslove, one preko interneta, sve što trebate obaviti zadatke – i pridržavajte ih se. Tako stvarate strukturu dana i odvajate radni dio od opuštajućeg. Također, zbog viška vremena posvetite se radnjama za koje prije niste imali vremena – kuhajte što volite, brinite o sebi i svojemu tijelu, odradite online trening i izbacite negativnu energiju na samo vaš način. Primjerice, ako vam se  priprema doručka prije svodila na ubrzane radnje, sad možete opuštenije uživati  u toploj šalici kave i džemu na hrskavom tostu.

Odredite vrijeme za druženje s drugima
Zatvaranjem kafića i restorana mnogi su se zabrinuli zbog socijalne izolacije. Nema sumnje da se većina okuplja i dodatno povezuje u ugostiteljskim objektima. Ipak, pokušajte izvući najbolje iz situacije. Bilo da se radi o video pozivima ili drugim aplikacijama, stupite u kontakt s obitelji i prijateljima i popričajte uz čašu dobrog vina.

Nemojte pretjerati s alkoholom
Unos alkohola u organizam često ovisi o tome kakve su vam preferencije – čaša vina svake večeri, ispijanje tekile petkom ili cjelodnevno druženje na festivalu. Svaka osoba drugačije podnosi alkohol, ali evo nekoliko upozoravajućih znakova koji upućuju da možda previše pijete alkohol:

  1. Sami ste kod kuće i pijete (u kontekstu socijalne izolacije još je veći problem ako ne pokazujete interes za interakciju s prijateljima ili cimerima)
  2. Borite se protiv sebe kako ne biste započeli s pićem odmah ujutro
  3. Ljutite se ako drugi komentiraju ili pričaju da imate problema s alkoholom
  4. Alkohol utječe na pojačavanje anksioznosti i depresije što u opasnost dovodi vaše mentalno zdravlje

Ovo je definitivno vrlo izazovno doba. Ako ste već prije osjećali kako nekad unosite previše alkohola u organizam, tada će karantena biti posebno izazovna. Ipak, mogla bi se i pokazati kao prilika te vas navesti da se okrenete zdravijem načinu života.

Okrenite se prema voljenim osobama
Razgovarajte s prijateljima i ako razgovor s njima nije dovoljan, kontaktirajte grupu za potporu, postoji ih niz koje su spremne pomoći. Na kraju, budite ljubazni prema sebi i drugima. Nemojte podcjenjivati učinak pandemije na društveno blagostanje i nemojte dopustiti da alkohol stekne kontrolu nad vama. Uživanje u pokojoj čašici je u redu, ali vrlo brzo može prerasti u opasnu ovisnost.

Pročitajte još...

‘Body neutrality’ – pokret koji se zalaže da prestanemo osuđivati sebe

Čini se kako smo se umorili od toga da pod svaku cijenu moramo voljeti svoje tijelo. Umjesto pozitivnog, stigao je neutralan stav ? 'volim svoje tijelo takvo kakvo jest', a prigrlili su ga i celebrityji poput Taylor Swift i Jameele Jamil.

Kako pomoći bliskoj osobi koja se bori s depresijom

Depresiju je teško pretočiti u riječi, pogotovo za one koji je nikad nisu iskusili. Kao drugih tjelesnih bolesti, može nastupiti iznenada, 'upada' u um...

SAVJET PSIHOLOGINJE: Kako biti što suosjećajniji prema sebi?

Teorije privrženosti govore nam da je jedan od glavnih preduvjeta psihičkog zdravlja to da smo imali iskustvo bezuvjetne prihvaćenosti od strane barem jedne bliske osobe tijekom djetinjstva. Nažalost, mnogi ljudi to iskustvo nisu imali, što se kasnije manifestira kao pretjerana kritičnost prema samome sebi, krivnja i osjećaj manje vrijednosti.

Zašto je socijalna distanca najbolja inspiracija za vježbanje?

Imamo savjete i za one koji tek počinju vježbati, ali i za iskusne zaljubljenike u fitness. I ne zaboravite - s vježbanjem se povećava razina endorfina i stvara dobra podlogu za bolje raspoloženje i produktivnost tijekom dana

Povezano

Bye, bye tehnologije: 10 kreativnih prijedloga za opuštajuće hobije

Zaboravljanje problema, rješavanje napetosti i osjećaj produktivnosti preporodit će vas, a potrebno je samo da odaberete čime se želite baviti...

Ljeto – prekretnica i vrijeme za nove životne odluke i ciljeve

Za stvarne promjene važni su vrijeme i dosljednost pa stoga ne čudi kako je ljeto - druga 'prekretnica' po popularnosti u donošenju odluka za novim promjenama i izazovima. No, što učiniti da nam se one ipak ostvare i kako doći do željenih ciljeva?

Savjet psihologinje: Kako najbolje iskoristiti godišnji odmor?

Uz par stvari koje možete učiniti za sebe prije, tijekom i nakon godišnjeg odmora, moguće je izvući maksimum iz svakog, pa i ne baš idealnog godišnjeg odmora.

Vaš ‘unutarnji kritičar’: Kako prestati omalovažavati samog sebe?

Za omalovažavanje i smanjenje samopouzdanja kriv je naš "unutarnji kritičar". To je onaj dosadni glas u našoj glavi koji kritizira, krivi, omalovažava, propitkuje, stvara sumnje i umanjuje naša postignuća... Kako se 'obračunati' s njime?

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime