Subota, 27 studenoga, 2021

Trening smijeha: Izvrsno relaksira i razvija empatiju, a jača i naš imunitet!

Relaksacija smijehom specifična je rutina vježbanja koja kombinira bezuvjetni smijeh s vježbama disanja. Osnova je ideja da se svatko može smijati ne oviseći o humoru, šalama i vicevima kao izvoru smijeha

Danas nam je možda više nego ikad svima potrebna neka vrsta relaksacije i opuštanja. Uslijed svih životnih obveza, svakodnevnog stresa, a posebno situacije u kojoj živimo već godinu dana – pandemija, lockdown, rad od kuće itd. – svima nam je potreban svojevrsni ‘ispušni ventil’. Pronašli smo odličan, lagan i zabavan način opuštanja – relaksaciju smijehom.

Tzv. trening smijeha možda samo na prvu zvuči neuobičajeno, ali naša sugovornica Danijela Biondić-Vidaković, voditeljica treninga relaksacije smijehom tvrdi kako je vrlo ‘zarazan’ i učinkovit.

Smijeh se stimulira putem fizičke vježbe, ali ima isti učinak kao i ‘prirodni’ smijeh

“Ljubav prema relaksaciji smijehom rodila se pri prvom treningu – dok su oko mene plesala nasmiješena lica iz raznih krajeva svijeta s kojima odjednom osjetiš posebnu bliskost”, otkriva nam sa smijehom, naravno. 
Svi znamo kako osmijeh i smijeh liječi i unosi radost u naš život, no zanimalo nas je što je to zapravo relaksacija smijehom i kako ona doista pomaže?
“Relaksacija smijehom specifična je rutina vježbanja koja kombinira bezuvjetni smijeh s vježbama disanja. Osnova je ideja da se svatko može smijati ne oviseći o humoru, šalama i vicevima kao izvoru smijeha. Kod relaksacije smijehom smijeh stimuliramo putem fizičke vježbe i na taj način tijelo povezuje fizičke vježbe smijeha s pravim smijehom”, objašnjava naša sugfovornica.

Dok su mnogima vježbe smijeha nepoznanica, Danijela se s njima susrela još prije trinaest godina čitajući članak u novinama povodom svjetskog dana klubova smijeha koji se obilježava svake godine prvu nedjelju u svibnju.
“Pročitavši tekst krenula sam u potragu gdje bih mogla prisustvovati takvom treningu, no u Hrvatskoj ga nisam našla. No, našla sam međunarodnu web stranicu na kojoj su bili objavljeni budući seminari za voditelje i učitelje. Najbliži seminar bio je u Finskoj i tako je krenulo. Prijavila sam se i završila seminar za učitelje koji mi je omogućavao daljnju obuku voditelja te osnivanje kluba”, priča Danijela.

Smijeh je najbolji – ‘lijek’!

Kada se prvi put nađete na treningu smijeha možda će vam sve to biti pomalo čudno, na prvu pomalo i neugodno, ali vrlo brzo ćete se opustiti i prepustiti čarima ovog treninga za um. Tako nas uvjerava naša sugovornica i dodaje: “Trening ima određeni tempo – na početku je to lagano zagrijavanje, zatim prelazimo na vježbe smijeha kombinirajući ih s vježbama disanja, a nakon vježbi slijedi meditacija smijeha i duboka relaksacija.”

Vrlo brzo svaki polaznik radionice može osjetiti blagodati koje ova vrsta relaksacije ima na njegov um, ali i tijelo.
“Osim što smijeh trenutno podiže raspoloženje, on pomaže i pri smanjivanju stresa i međusobnih tenzija, pomaže u boljoj komunikaciji te razvija empatiju i jača imunološki sustav. Ujedno je i izvrsna vježba za srce i pluća, a ako se izvodi na svježem zraku onda je i djelotvorna aerobik vježba. Kombinacija dubokog udaha i punog izdaha dovodi do učinkovite ‘ventilacije’, odmora i dubokog emotivnog oslobađanja”, kaže Danijela.
Uopće ne sumnjamo u tom, a dokaz kako je mnogim Hrvatima – posebno u ovo neizvjesno i krizno vrijeme – smijeh nasušno potreban – dokazuje i velika potražnja za radionicama koje Danijela vodi. Jer smijeh je – baš kako to i kaže stara poslovica – najbolji ‘lijek za dušu’!

Pročitajte još...

Crveni nosovi klaunovidoktori: I najbolesnijima vraćaju osmijeh i nadu

Crveni nosovi klaunovidoktori ove godine slave 10 godina djelovanja u Hrvatskoj. Razveseljavaju djecu i tjeraju strah, roditeljima osiguravaju trenutke predaha, a u domove za starije osobe unose pjesmu! Kako su se prilagodili pandemiji i zašto, unatoč teškim vremenima ne prestaju smišljati nove projekte otkrio nam je njihov umjetnički direktor Nikola Dabac

9 wellness profila koji su pravo osvježenje na Instagramu

I koji će vas natjerati da se pokrenete iz kreveta čim se probudite! Kliknite 'follow' i darujte svom tijelu, umu i duši potpuno reset. Možete nam zahvaliti kasnije

Dokazano je: kućni ljubimci čine nas sretnijima, čak i u pandemiji

Opsežno istraživanje nakon završetka prvog vala mjera - o suživotu s kućnim ljubimcima tijekom karantene, otkrilo je kako su obitelji koje imaju kućne ljubimce 'lakše' izdržale mjere, jer su im oni donosili radost, ublažavali tjeskobu i poticali ih na vježbanje!

Kako ispravno koristiti društvene mreže tijekom socijalne distance

Ovih blagdana, kada nam je zabranjen gotovo svaki socijalni život izvan svog doma, jedino što nam preostaje za održavanje kontakta s drugima su mobiteli i društvene mreže. No, zbog svog mentalnog zdravlja - naučite kako ih koristiti pametno i držati kontrolu nad njima!

Povezano

Kako u samo 5 koraka smanjiti stres i anksioznost – u kuhinji

Ako želite kuhati tako da vam taj ritual postane razbibriga za um te da se pri tome osjećate zdravije, sljedeći savjeti mogu vam pomoći u smanjenju tjeskobe u kuhinji

Živjeti u trenutku: 8 načina kako biti više mindful i uživati u životu

Što nam je 'to do' lista veća i punija prioritetima, manja je vjerojatnost da ćemo zastati i negdje putem pomirisati ruže, pogledati zalazak sunca... Mindfulness zahtijeva trud i praksu, ali je moguće početi živjeti u trenutku, čak i ako ste navikli samo proći kroz dan

Prijateljice: Koja je tajna veze koja često nadživi i mnoge brakove?

Ako ste se pitali zašto svjetske statistike redovito pokazuju da žene u prosjeku žive dulje od muškaraca, ovaj bi vam tekst mogao puno toga otkriti

3 načina kako se nositi s osobama koje su opsjednute kontroliranjem

Kada ste suočeni s osobom koja ima potrebu sve kontrolirati, važno je djelovati proaktivno i odmah na početku razgovarati s njom direktno o problemu. Donosimo nekoliko učinkovitih savjeta kada je riječ o suočavanju s destruktivnim osobama ovakvog tipa

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime