Srijeda, 18 svibnja, 2022

U novoj godini se riješite neodlučnosti i prihvatite ljepote koje nosi neizvjesnost života

Pokušajte razmišljati na ovaj način: da je život potpuno predvidljiv, ne bi li vam nakon nekog vremena bilo malo dosadno? U ovom brzom društvu, u kojem je šarolik izbor na svakom uglu, žaljenje umjesto donošenje pogrešne odluke je gora opcija. To je sila koja vas može spriječiti da poduzmete akciju, a da bismo joj se suprotstavili, moramo naučiti tolerirati neizvjesnost

Neodlučnost je nešto s čime se mnogi ljudi bore. Ako vam treba mnogo vremena da donesete odluku, bilo da je riječ o tome koji ćete se zadatak napraviti prvi ujutro ili koju Netflixovu emisiju ćete gledati navečer, to može biti pravi izvor frustracije. Možda se često predomišljate – u 9 ujutro odlučite da ćete na kraju dana odgovoriti na e-poruku svog šefa, ali u 9:15 počnete se pitati trebate li odgovoriti sada.

Kako donijeti učinkovitu odluku – i držati je se?



Neodlučnost se može povezati s perfekcionizmom. Želite napraviti najbolji izbor, pa dugo razmišljate o alternativama. Znanstvenici sa Sveučilišta Pennsylvania proučavali su donošenje odluka i primijetili su da se neki ljudi mogu okarakterizirati kao ‘maksimatori’, a drugi kao ‘zadovoljnici’. Maksimizatori žele to ispraviti. Čak i ako pronađu nešto što bi moglo odgovarati njihovim potrebama, nastavljaju tražiti u slučaju da naiđu na još bolje proizvode, bolje košulje, bolje partnere. Zadovoljni su tek kada sve procijene i prikupe sve informacije, što može potrajati. Čak i ako pronađu nešto sjajno, trud koji su uložili u pronalazak bio je toliko iscrpljujući da ne mogu uživati ​​u svojoj pobjedi.

Ako maksimizatoru treba nešto popraviti u svom domu, satima će pretraživati ​​internet, gledajući sve recenzije majstora, prije nego što se konačno odluči. Ali čak i nakon što je posao obavljen, možda i dalje neće biti sretan jer misli da majstor nije popravio stvari onako kako bi trebao. Svoju maksimalnu prirodu projiciraju na majstora. Maksimizatori imaju tendenciju borbe s određenim područjima svog života, a pisanje e-pošte je naporan posao – moraju pronaći savršene riječi i lako mogu provesti sat vremena “peglajući” fraze.

Ova težnja za savršenstvom ne usrećuje maksimalizatore. Zapravo, možda su manje optimistični i skloni su nižem samopoštovanju od drugih ljudi. Budući da je proces pronalaženja nečega tako naporan, maksimizatori često odgađaju početak stvari. Zbog toga su težnja za savršenstvom i neodlučnost vezani uz odugovlačenje – ali iz ovoga postoji izlaz.

Anksioznost zbog koronavirusa: Kako se oduprijeti stresu, strahu i neizvijesnosti

Kako potaknuti djelovanje i akciju?

Zadovoljnici, s druge strane, idu po pravilu ‘dovoljno dobro’; ne pokušavaju pronaći savršen proizvod i ne provode vrijeme iscrpljujući sve mogućnosti prije nego što se odluče. Gledaju neke opcije i ako naiđu na nešto što odgovara njihovim potrebama, krenu na to. Recimo da žele kupiti novi zimski kaput, na primjer, odu u jednu ili dvije trgovine, naprave mentalni uži izbor i onda odaberu. Smatraju li da je to najbolji kaput koji postoji u smislu cijene, stila i topline? Vjerojatno ne. Ali najvjerojatnije su sada pronašli kaput koji odgovara njihovim potrebama. Dakle, ako se identificirate kao maksimalizator, pokušaj da se pridržavate mota ‘dovoljno dobro’ može biti od pomoći.

Budući da su zadovoljnici vođeni ‘dovoljno dobrim’, a ne ‘najboljim’, oni također imaju tendenciju da ne žale zbog odluka koje su donijeli. To je istina čak i ako uoče nešto bolje nakon što su napravili svoj izvorni odabir. Njihov način razmišljanja može biti motivirajući i smanjuje pritisak donošenja savršenih odluka. Ovaj način razmišljanja potiče djelovanje.

5 stvari koje će vam pomoći da lakše prebrodite hladnoću i zimu

Manje, ponekad, zaista može biti više

Možda mislimo da nam više izbora pomaže, ali u stvarnosti se više borimo. U jednoj studiji, ljudi su imali mogućnost da napišu eseje na izbor od šest tema. Bili su spremniji pisati i napravili su bolje eseje od onih koji su imali 30 tema na izbor. Ista stvar se može dogoditi kada kupujemo: kada se ljudima pruži manji izbor proizvoda, zapravo je veća vjerojatnost da će obaviti kupnju. A nakon što to naprave, vjerojatnije je da će biti zadovoljni onim što su kupili, pa je u tom smislu manje više.

Pandemija Covid-19 jedan je od najvećih izazova s ​​kojima će se ljudi suočiti u životu. Poduzeća su se zatvorila, ljudi su promijenili način na koji rade, a stalna neizvjesnost učinila je posljednje dvije godine teškima. No, kako ulazimo u 2022. godinu, postoji li nešto što bismo mogli naučiti iz proteklih 12 mjeseci, a što bismo mogli iskoristiti?

Možda je jedna stvar da nas veći izbor ne čini uvijek sretnijima. Uzmite u obzir način na koji provodimo svoje slobodno vrijeme: tijekom izolacije većina ljudi je imala samo dvije mogućnosti za zabavu – otići u šetnju ili učiniti nešto u kući. Postalo je teško upoznati nove ljude ili rezervirati odmor, a više nismo mogli ići u restorane ili barove. To nas je ograničilo, ali se u isto vrijeme taj naš nesvjesni strah od propuštanja se malo smanjio i počeli smo živjeti više u sadašnjosti. 

Usporite: Zašto je mentalni odmor važniji čak i od fizičkog odmora?

Naučite tolerirati neizvjesnost

U ovom brzom društvu, u kojem je šarolik izbor na svakom uglu – bilo da je riječ o kupnji putem interneta ili o velikom broju ljudi na stranicama za upoznavanje – žaljenje umjesto donošenje pogrešne odluke je gora opcija. To je sila koja vas može spriječiti da poduzmete akciju, a da bismo joj se suprotstavili, moramo naučiti tolerirati neizvjesnost. Moramo naučiti tolerirati nepredvidljivost života i shvatiti da, koliko god se dobro pripremili, ponekad stvari ne ispadnu onako kako bismo željeli, što može biti neugodna pomisao.

Isto tako, iako neki nepredviđeni događaji mogu biti bolni, uzbuđenje koje nas prati i iznenadi, kao kad sretnemo nekoga tko nas razveseli ili dobijemo neočekivane dobre vijesti, može biti upravo ono što nam treba dok započinjemo ovu novu godinu.

Pročitajte još...

6 korisnih savjeta za one koji tuguju za životom prije pandemije

Stručnjaci vjeruju kako je pandemija koronavirusa zarobila svijet u neku vrstu kolektivne i kronične tuge, jer žalimo za poslovima, vezama, praznicima, normalnošću i ostalim opipljivim i nematerijalnim gubicima. Kroničnu tugu doživljavamo na mnogo načina, a mi donosimo savjete kako je što lakše prebroditi

Anita Meštrić: Studentica koja je svjedočila nekim od najtežih posljedica koronavirusa

U prvom'valu' pandemije Anita je na Sljemenu doživjela sve - i stres i snijeg i potres, a od doma su stigle loše vijesti - u roku od tjedan dana umrla joj je baka, a otac, majka i brat zbog korone završili u bolnici. Potom je danonoćno s kolegama radila testiranja na dr. Andrija Štampar i svjedočila enormnom stresu kojem su izloženi zdravstveni radnici...

Budite hrabri, izrazite se – samo tako ćete zauzeti svoje mjesto u svijetu!

Recite NE. Recite DA. Nasmijte se. Plačite. Dajte kompliment. Dajte konstruktivnu kritiku. Izrazite nekome sviđanje. Izrazite odbojnost. Vratite pogrešno jelo konobaru... Najvažnije, ne odustajte. Upornost je najbolji oblik izražavanja!

7 jednostavnih načina kako se nositi s napadima panike

Puno toga možete učiniti kako biste pomogli svom umu i tijelu te se riješili tjeskobe. Donosimo nekoliko savjeta kako prebroditi napad panike, ako ga ikada doživite

Povezano

Jer veselje je u malim stvarima: 10 načina da budete sretni – svaki dan!

'Drugačiji dan. Ista priča' - postala je vaša mantra? Samo malom promjenom nekih ustaljenih navika možete povećati 'kvocijent vaše osobne sreće' i pronaći nove inspiracije za živjeti ispunjeniji život

5 načina za nošenje s bolešću novog doba – financijskom anksioznošću!

Ometa li vas financijska tjeskoba da pogledate svoj bankovni račun ili proračun i odlučite koja su područja vaše potrošnje previsoka? Ili vas drži budnima noću i ostavlja osjećaj iscrpljenosti i neusredotočenosti sljedećeg dana?

Definitivan kraj: Trebamo li nakon prekida veze staviti točku na i?

Mnogi od nas tada pokušavaju naći neki prigodan zaključak odnosa ili kraj kakav želimo - kako bi nam bilo lakše nastaviti dalje sa svojim životom ili potajno pokušavamo promijeniti ishod situacije. No, koliko je to dobro, a koliko loše za nas?

Važnost uspomena: Znate li da nostalgija može pozitivno utjecati na vaše zdravlje?

Kada se suočavamo s našim sjećanjima, zapravo počinjemo osjećati da su naši životi smisleni i vrijedni, a nostalgija nas može podsjetiti da je moguće prevladati poteškoće i može našem životu dati svrhu. Ako se i vi volite izgubiti u vlastitim ružičastim uspomenama, ovi Instagram profili su za vas!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime