Četvrtak, 2 prosinca, 2021

5 stvari koje će vam pomoći da lakše prebrodite pandemijsku zimu

Strah, neizvjesnost, ekonomska kriza, bolest... toliko je strahova povezanih sa zimom i koronavirusom. A zima je i bez pandemije za mnoge teško razdoblje, pogotovo ako pate od sezonske depresije. Ovi savjeti stručnjaka neka vam pomognu da što bezbolnije prebrodite ovo teško razdoblje

Ova godina nije samo obilježena globalnom pandemijom, ekonomskim strepnjama i građanskim nemirima – sa svime time ste se vjerojatno suočili bez razrađene strategije, baš zato što je sve bilo neočekivano.
Većina  je ograničila ljetna putovanja i provela puno više vremena kod kuće, a društveni život obilježili su u maloj skupini na otvorenom i s razmakom. Ipak, čak i s tim preprekama, ljeto je pružilo priliku da učinimo više nego što smo mogli posljednjih mjeseci. Zato bi u usporedi s ovakvim ljetom razmišljanje o zimi moglo izgledati sumorno.
“Puno straha i tjeskobe vezanih uz zimu nastaje zbog koronavirusa. Osim toga, s dolaskom hladnijeg i ružnijeg vremena sve manje vremena provodimo vani, što također izaziva tjeskobu kod većeg broja ljudi”, objašnjava psihologica Vernessa Roberts.

Možemo reći da nas čeka nekoliko teških mjeseci. Puno druženja će se vjerojatno preseliti na internet. Čak i pomisao na ograničena putovanja i otkazane planove mogu izazvati osjećaj usamljenosti. Uz to, zima je ionako i bez pandemije za mnoge teško razdoblje, pogotovo ako pate od sezonske depresije ili drugih simptoma depresije. Stoga, ako ne pronalazite puno zadovoljstva u omiljenom jesenskom latteu i kolaču od bundeve i u debelim džemperima, niste sami.

Pobrinite se da imate opremu – kapu, šal, rukavice, kaput i čizme – kako biste mogli šetati s prijateljima i tijekom niskih temperatura

No, u suočavanju s pandemijskom zimom i strahovima vjerujemo kako će vam pomoći ovi savjeti stručnjaka:

1/ Ako vam muči tjeskoba, unaprijed smislite plan kako biste se pripremili za zimu
“Kada ste pod stresom, možda mislite da postoji samo jedno rješenje problema, ali kad stres nestane, uvidjet ćete mnogo potencijalnih rješenja“, objašnjava psihologinja i stručnjakinja za međuodnose Marisa G. Franco. Smatra kako je korisno unaprijed razmišljati o nadolazećim mjesecima i suočavanju s potencijalnim preprekama.
“Kada unaprijed razmišljate o stvarima – rasporedite ih i razmišljate o preprekama koje se mogu pojaviti – veća je vjerojatnost da ćete se, kada dođe vrijeme, tako ponašati”. Ne morate se osjećati glupo ako već sada razmišljate kako ćete se vidjeti s prijateljima nakon što zatopli poslije zime, jer vrijedi i razmisliti kako ćete se družiti kada vani zahladi.
No, ako smatrate kako nećete moći izdržati bez interakcije s drugima, pobrinite se da imate opremu – kapu, šal, rukavice, kaput i čizme – kako biste mogli šetati s prijateljima i tijekom niskih temperatura. U slučaju da niske temperature nisu za vas, organizirajte Zoom večeru i tako pokušajte ostati u kontaktu s bližnjima. Još jedan način kako se družiti po zimi, imate li vrt ili dvorište, a da se ne smrzavate od hladnoće jest ulaganje u vanjsku grijalicu. Tako možete uživati u društvu i pogledu, bez previše razmišljanja o temperaturi.
Ako je jedna od vaših briga provođenje praznika u samoći, provjerite želi li netko od vaših bližnjih pristati na dvotjednu karantenu prije praznika kako biste bili zajedno za blagdane. Ili, ako ste sigurni da ćete blagdane provesti sami, možda je vrijeme da udomite kućnog ljubimca, naravno ako imate vremena i mogućnosti brinuti o životinji. Bez obzira na to što odlučili, ključno je da razmislite o rješenjima i rezervnim rješenjima prije nego vam zatrebaju. Planiranje će vam olakšati život tijekom zime, ali i pružiti više mira jer ste se pripremili na vrijeme.

2/ Prisjetite se navika i rutina koje su vam pomogle tijekom proljeća
Iako vam se dok razmišljate o nadolazećim mjesecima pomisao na provođenje vremena kod kuće čini zastrašujuće, sjetite se da ste to već prošli. Da, upravo vas to što ste već prošli kroz situaciju može činiti nervoznim, ali poslušajte sljedeće: prošlog ožujka niste znali što vas očekuje. Ovoga puta, čak i ako se bojite neizvjesnosti, znate kako preživjeti. Razmislite o svim malim stvarima zbog kojih ste se osjećali normalno tijekom posljednjih mjeseci. Ako treba, zapišite ih tako da se uvijek možete osvrnuti na bilješke koje će vas podsjetiti na dobre dane.

Usredotočite se na sadašnjost, i još važnije, na sebe

3/ Ne zaboravite uživati u trenutku
Iako je planiranje korisno, nemojte zaboraviti uživati u jeseni. “Ne možemo predvidjeti što nas čeka sljedeći tjedan”, kaže Roberts i dodaje: “Usredotočite se na sadašnjost, i još važnije, na sebe”. Najlakši način za potvrdu jeste li postigli balans jest preispitati svoje misli: ako ste proveli više vremena brinući o budućnosti nego uživajući u stvarima koje ćete propustiti u sadašnjosti, vrijeme je da prestanete brinuti i uživate u lijepom jesenskom vremenu i mogućnostima koje pruža.

4/ U teškim trenucima obratite se obitelji i prijateljima
Razgovor o nervozi i definiranje izazova s kojima ste se suočavali tijekom proljeća, mogao bi se prirodno pojaviti dok razmišljate o zimskom druženju s bližnjima. Ali ako još uvijek brige niste podijelili s drugima, ono što osjećate ne morate prolaziti sami. Istinsko dijeljenje svojih osjećaja, strahova i nelagode može vas podsjetiti da niste sami. Osim toga, ako se otvorite drugima mogli biste otkriti da su i oni u istoj situaciji pa možete zajedno raditi na izradi ideja.

5/ Ako vam je potrebna pomoć, ne ustručavajte se obratiti stručnjacima
Možda zbog nadolazeće sezone i mnogo emocija koje prolaze tijelom lošije spavate ili ste tjeskobni. Nemojte se ustručavati kontaktirati stručnjake s kojima ćete razgovarati o svojim problemima. Razgovor s terapeutom može vam pomoći normalizirati ono što osjećate i da smislite konkretnu strategiju za upravljanje emocijama koje vas preplavljuju.
“Ove smo godine svi bili rastreseni”, objašnjava Roberts i nastavlja: “I svi zaslužujemo sami sebi pokazati brigu i suosjećanje!”

Pročitajte još...

Kako pomoći bliskoj osobi koja se bori s depresijom

Depresiju je teško pretočiti u riječi, pogotovo za one koji je nikad nisu iskusili. Kao drugih tjelesnih bolesti, može nastupiti iznenada, 'upada' u um...

Mentalni wellness: kako biti sretan i u teškim vremenima

Ako želite biti i u dobrom mentalnom zdravlju, postoji također nekoliko ključnih stvari kojih biste se trebali pridržavati

Problem o kojem se šuti: Pijete li previše zbog – socijalne distance?

Pridržavanje epidemioloških preporuka najviše utječe na naš životni raspored. Možda ne na one koji moraju ići na posao, ali je za većinu pravo iskušenje ostati doma, u pidžami i lagano pijuckati hmmm... vino ili neki koktel

Razvijte psihološku otpornost: kako iz krize izaći kao snažnija osoba

Vjerojatno ne postoji osoba na svijetu kojoj pandemija koronavirusa nije donijela neke negativne promjene, bilo to odgađanje ili otkazivanje planiranog putovanja, smanjenje plaće ili suočavanje s nezaposlenošću. Ljudi se pri tome međusobno razlikuju po tome koliko se dobro i brzo mogu prilagoditi (iznenadnim i brzim) promjenama

Povezano

SOS za roditelje: 8 načina kako smanjiti stres tijekom blagdana i praznika

Povezati se s obitelji i djecom je zaista neprocjenjivo, no tijekom blagdana i uoči njih iznimno je velik pritisak stresa na roditeljima - treba kupiti sve darove, urediti dom, pripremiti deliciji na blagdanskom stolu... Ne dopustite da vam se najljepše vrijeme u godini pretvori u napor!

Naučite odlučno reći ‘ne’ i osloboditi se stresa – posebice za blagdane

Iako je uoči blagdana stres posebno primjetan, jer treba na vrijeme kupiti sve darove, pobrinuti se za kolačiće i kićenje doma... pretvorite te trenutke u vrijeme namijenjeno sebi i svojim prioritetima, radeći sve što trebate na svoj način i u svom vremenskom roku

Kako u samo 5 koraka smanjiti stres i anksioznost – u kuhinji

Ako želite kuhati tako da vam taj ritual postane razbibriga za um te da se pri tome osjećate zdravije, sljedeći savjeti mogu vam pomoći u smanjenju tjeskobe u kuhinji

Živjeti u trenutku: 8 načina kako biti više mindful i uživati u životu

Što nam je 'to do' lista veća i punija prioritetima, manja je vjerojatnost da ćemo zastati i negdje putem pomirisati ruže, pogledati zalazak sunca... Mindfulness zahtijeva trud i praksu, ali je moguće početi živjeti u trenutku, čak i ako ste navikli samo proći kroz dan

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime