Ponedjeljak, 4 srpnja, 2022

Budite hrabri, izrazite se – samo tako ćete zauzeti svoje mjesto u svijetu!

Recite NE. Recite DA. Nasmijte se. Plačite. Dajte kompliment. Dajte konstruktivnu kritiku. Izrazite nekome sviđanje. Izrazite odbojnost. Vratite pogrešno jelo konobaru... Najvažnije, ne odustajte. Upornost je najbolji oblik izražavanja!

Izraziti nešto znači dodati vrijednost, a oduzeti strah.
Fernadno Pessoa



Kada je Fernando Pessoa u svojoj ‘Knjizi nemira’ napisao gornje stihove, mislio je na umjetnost; oblik izražavanja koji svakodnevne, uobičajene događaje čuva od zaborava i prolaznosti i izdiže na razinu univerzalnog ljudskog iskustva.

Ali ne moramo biti pjesnici ili umjetnici da bismo Pessoinu izjavu mogli primijeniti na svoj život. Svakodnevnica nam pruža bezbrojne mogućnosti da se izrazimo.

Već samim izražavanjem govorimo svijetu sebe

Često od ljudi čujem izjave poput: ‘nema smisla da razgovaram s njim/njom, ništa se neće promijeniti’, ‘ne volim pričati o tome kako se osjećam, to je moja stvar’ ili ‘nemam ništa važno za reći’… 
Međutim, u konačnici to hoćemo li utjecati na druge ili ne i nije toliko bitno: jer mi već samim izražavanjem govorimo svijetu sebe, zauzimamo mjesto, ‘ucrtavamo se’ u mapu vlastitog života.

Nimalo sebično: Evo zašto biste trebali biti najbolja prijateljica – samoj sebi!

Kada nešto kažemo ili učinimo, kada prijeđemo granicu iz svoje glave u vanjski svijet, dajemo vrijednost svojim mislima, osjećajima i potrebama, vrijednost sebi – a oduzimamo nešto od straha – straha da nismo važni, da nemamo pravo postojati, da drugima nije stalo, da se ne možemo izraziti. Kada podijelimo s drugima stvari koje su nam teške i koje nam djeluju kao da su veće od nas i da ćemo se srušiti pod njihovim teretom, odjednom se dogodi da je teret manji, a mi malo veći.

Mi sami dodajemo boju u svoje živote i odabiremo paletu

Čak i kada mislimo da nemamo ništa važno ili zanimljivo za reći, vrijedi prisjetiti se da niti jedna situacija ili događaj nisu sami po sebi niti zanimljivi niti važni: ono što ih čini vrijednima jest način na koji ih mi sami proživljavamo i doživljavamo, kako ih provlačimo kroz prizmu naših prijašnjih iskustava, našeg temperamenta i emocija. Mi sami dodajemo boju u svoje živote i odabiremo paletu.

Zato…

Recite NE. Recite DA. Nasmijte se. Plačite. Dajte kompliment. Dajte konstruktivnu kritiku. Izrazite nekome sviđanje. Izrazite odbojnost. Vratite pogrešno jelo konobaru. Plešite. Pjevajte. Ako mucate, mucajte. Kuhajte. Uspravite leđa. Crtajte. Pišite. Izrađujte kolaže. Ako vam se vrišti, zavrištite.

Najvažnije, ne odustajte. Upornost je najbolji oblik izražavanja!

Zauvijek zbogom: Ne dajte strahu da stane na put vašim snovima

________________________________________________________________________

Andrea Gerčar rođena je 1986. godine. Diplomirala je psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2010., a nakon toga je završila četverogodišnju edukaciju iz gestalt psihoterapije prema kurikulumu Instituta za integrativnu gestalt terapiju iz Würzburga pri IGW centru Zagreb. Dodatno se usavršavala u području art terapije, transakcijske analize, kognitivno-bihevioralne terapije te terapije usmjerene na samo-suosjećanje.
Ciljne skupine s kojima radi su adolescenti i odrasli s poteškoćama kao što je anksioznost, depresija, nisko samopoštovanje, izloženost traumatskim iskustvima, problemi u komunikaciji i bliskim odnosima, sagorijevanje i/ili konflikti na poslu, problemi identiteta i životnih faza.

Pročitajte još...

‘Body neutrality’ – pokret koji se zalaže da prestanemo osuđivati sebe

Čini se kako smo se umorili od toga da pod svaku cijenu moramo voljeti svoje tijelo. Umjesto pozitivnog, stigao je neutralan stav ? 'volim svoje tijelo takvo kakvo jest', a prigrlili su ga i celebrityji poput Taylor Swift i Jameele Jamil.

‘Vježbanje’ mozga: Kako možete povećati svoj kapacitet za sreću?

Kao što je igranje šaha ili rješavanje križaljki mentalna gimnastika za naš intelekt, 'vježbanje' mozga da osjeti (i ostane) s emocijama sreće, smirenosti i zadovoljstva je mentalna gimnastika za naše emocionalno zdravlje

Ako je mogao Ed Sheeran, možete i vi: Očistite se od društvenih mreža!

Pretjerivanje s društvenim mrežama može izazvati nepovezanost i izoliranost od stvarnog svijeta, što se posebno primjećuje kod ljudi koji imaju problema sa samopoštovanjem, tjeskobom ili depresijom... Pomisao o isključivanju sa društvenih mreža nikad nisu bili primamljivija

Kreativni načini koji nam pomažu da vratimo smisao i kontrolu nad životom

Mnogi pisanje doživljavaju kao vrlo zamornu i dosadnu aktivnost, za koju, uostalom, niti nemaju vremena. Međutim, toliko je mnogo načina na koje možemo voditi dnevnik. Pisanje je samo jedan od njih

Povezano

Ivona Namjesnik: Burnout nije normalna stvar i ne smijemo ga olako prihvaćati

Dokle god se fokusiramo na 'drugo', što god to 'drugo' značilo - promjena posla, partnera, okoline - mi fokus stavljamo na stvari koje uopće nisu pod našom kontrolom, ističe Ivona, direktorica, poduzetnica i coach koji pomaže overachievericama naučiti kako da budu nježnije prema sebi

Ne potiskujte emocije: Naše tijelo je najpouzdaniji vodič kako se osjećamo!

Kada smo tužni, osjećamo pritisak u prsima i manjak energije u nogama i rukama; kada smo ljuti, srce nam brzo kuca, imamo navalu energije, vrući smo u obrazima; kada nas je strah, srce nam također brzo kuca ali većina senzacija je koncentrirana u gornjem dijelu tijela i imamo poriv da pobjegnemo, dok kod sreće imamo osjećaj širenja i topline u prsima

Bye, bye tehnologije: 10 kreativnih prijedloga za opuštajuće hobije

Zaboravljanje problema, rješavanje napetosti i osjećaj produktivnosti preporodit će vas, a potrebno je samo da odaberete čime se želite baviti...

Dosadno vam je? Evo 25 zanimljivih pitanja koje možete postaviti prijateljima

Možda ponekad iziskuje dodatni napor, ali kontakt s prijateljima kada vam je dosadno može dovesti do sjajnog razgovora i smijeha

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime