Ponedjeljak, 14 studenoga, 2022

Usporite: Zašto je mentalni odmor važniji čak i od fizičkog odmora?

Primarni cilj svakog psihičkog odmora jest pružiti vlastitom umu prostor za bijeg od svakodnevnih stresnih situacija i modernog načina življenja. To je vrlo bitno s obzirom na to kojim tempom živimo i kako rijetko odvajamo vrijeme za usporavanje svih aktivnosti

Svi to znamo – iznimno je važno mentalno zdravlje održavati stabilnim. Pri tome je psihički odmor tijekom dana vrlo važan, čak i ako je kratak – posebno ako vas često uhvati stres ili ako ste pod stresom više nego inače.



Predah, odnosno psihički odmor, svjesni je napor da se fokus našeg uma usmjeri na nešto što nam pruža olakšanje od stresa. Samo neki od primjera su meditacija, šetnja bez mobilnih uređaja ili čak kuhanje.

Čak i kratki odmori – od nekoliko minuta – pomažu

Primarni cilj svakog psihičkog odmora jest pružiti vlastitom umu prostor za bijeg od svakodnevnih stresnih situacija i modernog načina življenja. To je vrlo bitno s obzirom na to kojim tempom živimo i kako rijetko odvajamo vrijeme za usporavanje svih aktivnosti.

Kratki odmori, čak i oni od par minuta, dopuštaju vam osjetiti što trenutno osjećate, što trebate te što se događa na fizičkoj razini i više. S druge strane, osjećate se uzemljenije, manje stresno i napeto te imate više energije. Iako su mentalne pauze uvijek bile ključne za zdravlje, u današnje su vrijeme postale važnije nego ikad. Važno je povezati se unutar sebe i obratiti pozornost na ono što se događa unutar nas, i tako obratiti pozornost na ono što naše tijelo uistinu treba na svim razinama.

Donosimo vam 7 prijedloga kako se psihički dobro odmoriti!

1/ Vježbajte progresivno opuštanje mišića

Ova tehnika uči vas da napnete i zatim otpustite različite mišićne skupine u tijelu. Prema Goldmanu, ovo vam može pomoći da shvatite koliko ste napeti i kada naučite gdje u tijelu držite napetost, možete se početi opuštati.

Iskoristimo svih svojih pet osjetila da smanjimo stres, strah i tjeskobu

2/ Uključite melodiju

Glazba može biti moćan alat kada je riječ o mentalnom odmoru. Kada je um angažiran i sluša glazbu (bez obzira slušate li omiljeni stil ili ne), u mozgu se povećava protok krvi u gotovo svim područjima. Ne samo da su vaše misli slobodne, već se i vaš mozak opušta. Kako se vaše tijelo sinkronizira s ritmom, pustite glazbu koja odgovara vaše trenutnom unutarnjem stanju. Primjerice, ako ste ljuti, slušajte glazbu u tom tonu. Prema tome vrijedi usklađivanje glazbe s trenutnom razinom energije.

3/ Vježbajte dah

Ovo možete prakticirati u bilo koje doba, pa čak i onda kada niste pod stresom. Odlično je ako steknete ovu predivnu naviku.

4/ Potražite aktivnost ili hobi iz djetinjstva ili nešto novo što vam se sviđa

Svaki puta kada radite nešto što nije povezano s vašim osnovnim aktivnostima za život (primjerice, spavanje, konzumiranje hrane…), vaš um se može bolje opustiti. U tom slučaju, mentalni odmor dolazi kada se um opusti – stoga, budite kreativni i usredotočite se na nešto što vas ispunjava pozitivnim osjećajima i senzacijama.

Bye, bye tehnologije: 10 kreativnih prijedloga za opuštajuće hobije

5/ Opustite se uz knjigu

Čitanje od vas zahtijeva da budemo prisutni i fokusirani u određenom trenutku, ali također i da koristimo vizualizaciju koja opet iziskuje fokus ‘ovdje i sada’.

6/ Počnite istraživati

Svaki put kada osjetite nešto jedinstveno ili neuobičajeno, pomičete se k tome i usredotočujete svoju pažnju, i to vam zapravo pruža trenutni mentalni odmor. Čak se možete igrati jednostavnim stvarima, primjerice, mirisom. Primjerice, kada radite neku aktivnost – možete oguliti naranču, pomirisati ju, čak i koristiti na svojoj koži. Ili dok jedete, ubacite novi miris u prostor…

7/ Pokrenite svoje tijelo

Ako ste ljubitelj sporta, znate kako aktivnost pozitivno utječe na vašu energiju i kako vas ‘izvlači’ iz mentalnih lomova. Ne morate čak ni odraditi teške treninge – jer i jednostavni pokreti, pogotovo ako radite uredski posao, pomoći će vam da se relaksirate i odmorite!

Pročitajte još...

Mixer slavi i daruje: Učinite svaki dan dobro djelo i osvojite fantastične nagrade!

Smiksajmo zajedno krug dobrih djela i podarimo jedni drugima osmijeh, toplinu i veselje - ono što nam i u najtežim trenucima popravi dan. I dokažimo da duh zajedništva nikad nije bio jači

Pomodoro tehnika čini čuda za produktivnost – sve što trebate jest tajmer

Ova jednostavna tehnika upravljanja vremenom može vam pomoći da ostanete usredotočeni tijekom dana i uspijete riješiti sve obveze sa svog popisa

Kako se nositi s ‘otrovnom’ i sebičnom svekrvom (P.S. pitamo za prijateljicu)

Psiholozi kažu da 'otrovne svekrve' nisu karikature. To su žene koje žive s mentalnim bolestima, mnoge s jednim ili više poremećaja osobnosti zbog kojih im je teško suosjećati s drugima ili ikada jasno vidjeti sebe i svoje ponašanje

Ove wellness trikove za zdrav život trebale bi znati sve odrasle osobe

Danas se usredotočujemo se na zdravlje i način na koji ove male promjene možete uključiti u svoj svakodnevni život kako biste živjeli uravnoteženiji i općenito zdraviji način života

Povezano

Snaga žene – odlična online edukacija za ispunjen i funkcionalan život svake žene

Svaka minuta našeg vremena, kao i svaka kuna utrošena u edukacije je isplativa. Osobno vjerujem i svjedočim da je ulaganje u sebe temelj naše ispunjenosti jer to je ulaganje s najvećim povratom, ističe Mirta Fraisman Čobanov

Plan za dugoročno oklijevanje: Naučite unatoč odugovlačenju biti uspješni!

O tome je li odugovlačenje zdrav stil rada vodi se rasprava oduvijek, pišu se tekstovi, daju savjeti... Oni koji odgađaju čitajući takve članke imaju osjećaj kako nešto nije u redu s njima. Trik je naučiti kako odgađanje radi u vašu korist!

Događaju li se i vama mnoge stvari pred nosom, ali ih ne primjećujete?

Jeste li opterećenim opsesivnim razmišljanjima o nečemu što se dogodilo u prošlosti ili stalno brinete o budućnosti, a zapravo ste vrlo malo prisutni u sadašnjosti

Savjet psihologice: Zašto nam je tako teško reći drugima – oprosti?

S obzirom na to da je jedan od najčešćih obrambenih mehanizama koje koristimo kako bismo se zaštitili upravo projekcija, odnosno okrivljavanje drugih za vlastite neprihvatljive osobine, sklonosti i ponašanja, nije čudno da su iskrene i autentične isprike zapravo rijetkost

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime