Petak, 18 lipnja, 2021

7 jednostavnih načina kako se nositi s napadima panike

Puno toga možete učiniti kako biste pomogli svom umu i tijelu te se riješili tjeskobe. Donosimo nekoliko savjeta kako prebroditi napad panike, ako ga ikada doživite

Zastrašujući osjećaj prebrzog lupanja srca, drhtanja, ubrzanog disanja, dok vam dijelovi tijela trnu i počinje vam se mantati… – često ni ne shvatite da je u pitanju napad panike.

Nakon prvog vjerojatno je da ćete doživjeti još nekoliko napada panike tijekom života, no bitno je da ih znate prepoznati i suočiti se s njima na pravi način. Puno toga možete učiniti kako biste pomogli svom umu i tijelu te se riješili tjeskobe. Donosimo nekoliko savjeta kako prebroditi napad panike, ako ga ikada doživite.

Dišite
Zvuči prejednostavno, ali tijekom napada panike često nesvjesno zadržavamo dah, što može dovesti do ozbiljnih posljedica. Usredotočite se na duboke i polagane udisaje i izdisaje koji će vam pomoći da usporite lupanje srca i polako se smirite.

Recitirajte stihove omiljene pjesme
Glazba inače djeluje umirujuće i opuštajuće te potiče emocije, ako ne možete pustiti omiljenu pjesmu da svira, barem možete u sebi recitirati omiljene stihove. To će vam pomoći da se usredotočite prolazeći kroz cijelu pjesmu, možda se iznenadite kada završite pjesmu, a panika je nestala. To ne mora biti samo pjesma, može biti i neki omiljeni citat koji vas asocira na pozitivne i sretne emocije ili vas umiruje, ponavljajte ga sve dok simptomi napada panike ne nestanu.

Ne budite sami
Većini ljudi teško je drugima priznati da imaju napade panike te ih se stide, što je zapravo besmisleno, jer mnogi prolaze isto te jedni drugima možemo biti idealna podrška. Pronađite osobu kojoj najviše vjerujete i imajte je tu uz vas. Nije uvijek riječ samo o razgovoru već o podršci i nesamoći.

Svatko treba naučiti kako – prestati živjeti tuđe živote!

Udobno se smjestite
Tijekom napadaja panike tijelo prolazi kroz traumu i često nas uhvati groznica, postane nam hladno i cijelo tijelo nam se naježi. Rješenje za to može biti da se uvučete u vaš omiljeni džemper ili pod dekicu te se udobno smjestite u naslonjač, dok drugima pomaže topao tuš ili čaj. Ovo je pitanje osobnog izbora, ali bitno je da pronađete stvar ili mjesto koje će vam pomoći da osjetite toplinu.

Svjež zrak
Ako se napad panike dogodi dok se nalazite u zatvorenom prostoru, izlazak van, na svjež zrak može učiniti čudo. Nešto je posebno smirujuće u ‘novom’ zraku koji vam puni pluća.

Hodajte bosi
Ovo zvuči pomalo neobično, ali istraživanja govore da hodanje bosih nogu pomaže pri prizemljivanju te se tijelo počinje smirivati, a mišići se opuštaju, posebno ako hodate bosi vani po travi.

Prirodna terapija: Na koje sve načine eterična ulja djeluju na naš život?

Eterična ulja
Udisanje arome eteričnih ulja može uvelike pomoći da se smirite jer su njihovi mirisi posebno opuštajući. Pronađite mirise koji vam najbolje odgovaraju i uživajte. Postoje neke izvrsne mješavine, ali ako ste novi u uljima, lavanda je sjajna za početak s napadima panike.

Pročitajte još...

I psiholozi preporučuju: Podržite lokalne proizvođače hrane. A evo i zašto?

U doba korone odjednom je postala više nego ikada važna zemlja podrijetla hrane, posebno voća i povrća. I to ne samo zbog ekoloških razloga

Naučite se smijati sami sebi: Humorom protiv straha od koronavirusa!

Njegujte svoj smisao za humor i ne oklijevajte smijati se bar ponekad i samima sebi! Smijeh nam pomaže da teške i zbunjujuće životne situacije učinimo podnošljivijima

Izbjegnite crni scenarij: kako tijekom krize ‘spasiti’ osobne financije

Uz brige i strahove koje donosi sama bolest i pandemija jedan od najvećih strahova svakog od nas je i egzistencijalni strah, odnosno strah od smanjenja prihoda i gubitka posla, a samim tim i strah od nemogućnosti zadovoljenja životnih potreba pa i onih osnovnih

Barbara Kolar: Kamera je jako zločesta, lako prokazuje lažnjake!

Televizijska i radijska voditeljica Barbara Kolar priča o svojoj bogatoj karijeri, ali i otkriva kako bi jednog dana željela voditi Eurosong u Zagrebu, pokrenuti Late Night Show te naslijediti Davida Attenborougha... Uskoro putuje u Las Vegas, a ljeto bi, osim u Dalmaciji, voljela provesti i na obalama Grčke

Povezano

Alarmantno: 90 posto maloljetnika barem jednom je pilo alkohol!

Iako je europski trend blago smanjenje konzumacije alkohola među učenicima, podaci pokazuju da su hrvatski učenici iznad europskog prosjeka.

Većina ga ima: Što je imposter sindrom i kako se boriti protiv njega?

Neke statistike pokazuju kako čak 70% ljudi ima ovaj sindrom - a javlja se i kod muškaraca i kod žena, u različitim zanimanjima, kulturama i kod osoba različitih razina postignuća...

Stručnjaci objašnjavaju kako prebroditi tri vrste toksičnog bijesa

Znate li onaj osjećaj kada se u vašem tijelu bori dobro i zlo - srce vam ubrzava, mišići se stegnu, osjetite nedostatak zraka..? To...

Moć igre: Zašto bi se odrasli trebali više ponašati kao djeca?

Da, dob je samo broj, a pozitivan stav o starenju i ostajanju mladima u srcu, odnosno prihvaćanje vremena za igranje u odrasloj dobi može pomoći usporiti proces fizičkog i mentalnog starenja

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime